Gå til innhold

Derfor gifter ikke vi oss.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ikke være med å telle på husstandsinntekt i forhold til fastsettelse av barnebidrag.

Han har bidragsplikt for sine barn, muligens til hans yngstesærkullsbarn er 24.

Dette dreier seg om ange penger, i lang tid fremover. Dette har jeg ikke lyst å betale for, bidragsevnen hans går da opp betraktelig.

Anonymous poster hash: f7f05...d4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjarmerende.... 

Anonymous poster hash: 03665...049
Skrevet

Ok. Kjente livet mitt ble mye rikere, nå når jeg fikk vite dette.

Anonymous poster hash: 0fdc0...f01

Skrevet

Men synest dere at dette er et riktig regelsett? At man skal bli ilagt forsørgerplikt for andre sine barn?

Skrevet

Og årets pris i kategori "den onde stemor" går til.....

Skrevet

Og årets pris i kategori "den onde stemor" går til.....

Er ikke ond, og har heller ikke dårlig forhold til mine stebarn. Holder nå på å betale kjøretimer for min stesønn. Ønsker bare selv å bestemme hva jeg skal bidra med. Ikke bli pålagt dette fra staten.

Skrevet

Du høres ut som en raus, varm og fint menneske.......eller?

Snakk om å være kald og beregnende!!

Hilsen stemor til 3......og gift med verdens fineste mann!!!

Anonymous poster hash: 44d95...9bf

Skrevet

Ja, seriøst.

Skrevet

Også den evige diskusjonen ang. Stebarn...

Anonymous poster hash: 41158...97a

Skrevet

Vel, sikkert en legitim grunn det og...

Vi gifter oss ikke fordi jeg har vært gift før. For meg handler bryllup og giftermål om å gi ett løfte du ikke kan bryte. Føler det ville vært en smule hyklersk å stå forran å si "denne gangen looooover jeg"

Før vi fikk barn sa jeg fra til mannen om at dersom vi fikk barn så var vi familie for alltid... for meg er barn den ultimate forpliktelse og de fortjener at mamma og pappa er 100% sikker før de blir satt til verden.

Derfor levde vi ut den store forelskelsen og kjempet oss gjennom prøvelser FØR vi fikk barn. Forholdet vårt er sterkt og stabilt og bygget på kjærlighet og vennskap og har alle muligheter til å vare livet ut.

For meg er ett bryllup og ett papir unødvendig.

Skrevet

Herregud, hva er dette noe å bitche over TS for?! Og å tillegge fremmede andre sider basert på dette, fordi dere er så sabla mye bedre som personer da eller? Get down from that high horse of yours! Det er ikke en selvfølge i alle tilfeller at man skal bli bidragspliktige for andre sine barn, selv om man har funnet den store kjærligheten. Er enig i at det kan bli for dumt med noe rigidheter rundt økonomien med mine, dine og våre barn, men allikevel er det langt fra å bistå her og der til å stå på en fast bidragsplan. Jeg skjønner at regelverket er slik, men i lys av slike situasjoner kommer regelverket til kort.

Biomor skal jo ikke tjene eller tape penger på at far gifter seg!

Skrevet

Teite regler. Er enig med deg HI. Ikke fordi jeg er ond, men fordi det er syke regler

Anonymous poster hash: 4ba6f...d87

Skrevet

Det er jo synd da, for reglene er endret for lengst og din inntekt er ikke relevant. Jeg har høy inntekt og mannens x har sendt inn 3 ganger for å få min inntekt med, men det får hun ikke. Passer meg egentlig fint, for da kan jeg bruke penger på ungene slik jeg/vi ønsker.

Sikkert greit å undersøke litt da før man tar valg!

Anonymous poster hash: 75405...142

Skrevet

Jeg er gift med en mann som betaler barnebidrag. Min inntekt teller ikke med. Det som teller er at mannen min deler bolig med en annen voksen. Hvorfor teller din inntekt med i ditt tilfelle? Er han selvstendig næringsdrivende? Hva er det som gjør reglene forskjellige?

Anonymous poster hash: 10b6c...60a

Skrevet

Oi, jeg visste ikke at reglene var sånn, det er jo superurettferdig! Leste om en mann som måtte betale mer penger til ekskona fordi hun valgte en periode med ulønnet pemisjon da hun fikk barn med sin nye mann. Syyyyykt!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...