Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #1 Skrevet 6. august 2013 Sønnen min henger på puppen 80-90% prosent i våken tilstand. Vil det si at han ikke blir fornøyd?Må supplere med MME. Gir han en flaske vis vi skal ut på noe som tar tid,slin at han er ordentlig mett,og en flaske før vi legger oss. Han blir alltid trøtt og fornøyd. Gir også MME slik at far kan gi mat. Jeg får nemlig bare ut max 20 ml ved pumping. Så å pumpe meg for at far skal gi er umulig. Er det dumt å kombinere MM med MME?Vil jo gjerne kunn gi MM. Har jeg for lite?Å hva burde jeg gjøre? Anonymous poster hash: 73298...b8e
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #2 Skrevet 7. august 2013 Jo mer MME du gir desto mindre MM får du. Legg barnet til litt oftere en periode slik at du øker produksjonen. Det er mange som ikke får ut nok melk ved pumping, fordi det ikke stimulerer på samme måte. Anonymous poster hash: 91b03...2b0
IHHE Skrevet 7. august 2013 #3 Skrevet 7. august 2013 Jeg hadde massevis av melk, men fikk likevel ut lite ved pumping.. Hvor gammelt er barnet? Hvis du gir MME går det utover produksjonen. Hvis du ammer mye på kvelden og også på natten vil det øke produksjonen. La babyen få henge på puppen så ofte han vil, da holder du produksjonen ved like og babyen er fornøyd Tenk så kos det er får den lille og ligge ved puppen til mamma'n sin, der det er så trygt og godt, ute i den store nye verdenen ( Nei gud, så sukkersøtt dette ble xD )
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #4 Skrevet 7. august 2013 Gir MME 2 ganger i løpet av dagen. Han sover så å si hele natten. Noen ganger våkner han for mat.Gir han som sagt MME om vi skal på farten,slik at han er ordentlig mett(da jeg ikke har mulighet for å amme lenge og ofte). Ellers så får han puppe så mye han vil. Og er relativt fornøyd med det,men han virker ikke alltid mett slin han blir med MME. Pumpe meg har ingen hensikt. Så da blir alternativet MME.Han er 7 uker gammel. Vokser som han skal:)Stor og fin gutt. Anonymous poster hash: 73298...b8e
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 7. august 2013 #5 Skrevet 7. august 2013 Kutt ut mme og la han amme så ofte han vil så får du ikke for lite melk. Det er akkurat slik det er med små babyer, de vil gjerne ha puppen hele tiden ofte bare for kosen og nærheten sin skyld. Det å farte rundt er slitsomt, det å amme er også en heldags/døgnsjobb, men det er en del av jobben som det er å få barn. Mme er puppenes værste fiende... Kutt den så har du nok melk.
Miamimom Skrevet 7. august 2013 #6 Skrevet 7. august 2013 Signerer alle som har svart deg, du har fått gode råd :-)
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #7 Skrevet 7. august 2013 Om han ikke blir fornøyd etter amming, får ikke babyen din nok melk. Da vil ungen ikke få tilstrekkelig med mat om du ikke gir mme. Du kan kjøpe en stor digital kjøkkenvekt og veie ungen før og etter hver amming, da får du vite om han får i seg noe, eller i seg nok. 1g på vekta tilsvarer 1ml ca. Du kan også sette deg en formiddag på elsestasjonen, og bruke vektene der. Det trenger ikke være hos deg probemet ligger, det kan også være hos barnet. Et av mine barn viste seg å ha hull i hjertet som førte til at barnet ikke fikk ut melk, ikke greide å suge. Barnet greide heller ikke å suge fra flaske før det var over en måned gammel. Dette er visst skjeldent. Vi ble på sykehuset i lengre tid for kopping og sonding. Godt mulig det an være andre ting som kan gi problemer ved amming. Du må følge eksta godt med på vektoppgang om du kutter ut mme. Det er ikke bare å stole på naturen, ofte trenger den hjelp. Anonymous poster hash: 6c48c...446
scarecrow2011 Skrevet 7. august 2013 #8 Skrevet 7. august 2013 Av og til må andre gjøremål vike når man ammer. Med mme i tillegg vil ikke produksjonen øke. I økedøg henger ungen i puppen omtrent konstant før det økes, slitsomt men verdt det når melken kommer. Mange tror de har for lite i de tidene og gir mme,og ødelegger for seg selv på den måten.
MammantilNurket Skrevet 7. august 2013 #9 Skrevet 7. august 2013 (endret) Jeg er i utgangspunktet enig med damene over her, men jeg tenker at i en del sammenhenger kan MME være et godt supplement. I vårt tilfelle fikk ikke Nurket nok melk i starten fordi han var alt for opptatt av å leke/snuse/pille/tøyse med puppen, han ble slapp og orket ikke spise skikkelig. Da han fikk litt MME "på toppen" fikk han overskudd til å drikke av morsmelken noe som førte til storproduksjon (vurderer å starte meieri ). Vi gir MME om natten - han spiser gjerne i et måltid i løpet av natten. Nurket er en skikkelig kosegutt, og kan lett ligge ved puppen i en time, men når han får flaskemat på natten spiser han mer "effektivt" og sovner godt. Jeg kan ikke se poenget med å sitte med han ved puppen i en time midt på natten. Han har fri tilgang hele dagen/kvelden og det blir gjerne både treretters og femretters måltider Endret 7. august 2013 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #10 Skrevet 7. august 2013 Jeg er i utgangspunktet enig med damene over her, men jeg tenker at i en del sammenhenger kan MME være et godt supplement. I vårt tilfelle fikk ikke Nurket nok melk i starten fordi han var alt for opptatt av å leke/snuse/pille/tøyse med puppen, han ble slapp og orket ikke spise skikkelig. Da han fikk litt MME "på toppen" fikk han overskudd til å drikke av morsmelken noe som førte til storproduksjon (vurderer å starte meieri ). Vi gir MME om natten - han spiser gjerne i et måltid i løpet av natten. Nurket er en skikkelig kosegutt, og kan lett ligge ved puppen i en time, men når han får flaskemat på natten spiser han mer "effektivt" og sovner godt. Jeg kan ikke se poenget med å sitte med han ved puppen i en time midt på natten. Han har fri tilgang hele dagen/kvelden og det blir gjerne både treretters og femretters måltider For en dame som alltid skal fremstå så kunnskapsrik må jeg si at jeg virkelig ikke hadde forventet dette av deg. Skuffende at du går i mmefella og skuffende argumentasjon. Anonymous poster hash: 82580...991
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #11 Skrevet 7. august 2013 Produksjonen etterfølger etterspørselen, så jo mer du lar han suge, jo mer melk får du. Og omvendt. Gir du mme, vil produksjonen synke enda mer. Enkel matte. Anonymous poster hash: e68ae...f92
Gjest yrild Skrevet 7. august 2013 #12 Skrevet 7. august 2013 Jeg vil tro at du får for lite melk iom at du supplerer med så mye MME. At barnet henger i puppen er normalt og så lenge du gir så mye MME er det umulig å si hva slags MM-produksjon du kunne ha hatt. Vanlig råd er å kun amme og kun supplere med tillegg hvis barnet ikke legger på seg nok, men ingen dør av MME så man kan også velge å delamme, men da blir det tullete å klage på at man ikke har nok melk.
MammantilNurket Skrevet 7. august 2013 #13 Skrevet 7. august 2013 (endret) Jeg er i utgangspunktet enig med damene over her, men jeg tenker at i en del sammenhenger kan MME være et godt supplement. I vårt tilfelle fikk ikke Nurket nok melk i starten fordi han var alt for opptatt av å leke/snuse/pille/tøyse med puppen, han ble slapp og orket ikke spise skikkelig. Da han fikk litt MME "på toppen" fikk han overskudd til å drikke av morsmelken noe som førte til storproduksjon (vurderer å starte meieri ). Vi gir MME om natten - han spiser gjerne i et måltid i løpet av natten. Nurket er en skikkelig kosegutt, og kan lett ligge ved puppen i en time, men når han får flaskemat på natten spiser han mer "effektivt" og sovner godt. Jeg kan ikke se poenget med å sitte med han ved puppen i en time midt på natten. Han har fri tilgang hele dagen/kvelden og det blir gjerne både treretters og femretters måltider For en dame som alltid skal fremstå så kunnskapsrik må jeg si at jeg virkelig ikke hadde forventet dette av deg. Skuffende at du går i mmefella og skuffende argumentasjon. Anonymous poster hash: 82580...991 Huffamei Hva i alle dager mener du med at jeg "alltid skal fremstå som kunnskapsrik"? Endret 7. august 2013 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #14 Skrevet 7. august 2013 Han er bare 7 uker gammel! Det er helt normalt at en så liten baby vil amme hele døgnet! Min jente gjorde dette helt til hun var 2-2,5 måned gammel, og så ble det bedre. MM er lettere fordøyelig enn MME, derfor virker han mettere på MME, da han bruker lengre tid på å fordøye dette (hardere for magen). Du sier han sover godt om natten, og da synes jeg hele mistanken om for lite melk er ubegrunnet. Melkeproduksjonen er alltid lavest om kvelden, men klarer han likevel å spise seg mett nok til å sove flere timer på nattestid, har du mest sannsynlig nok melk!Sånn er det å ha baby, HI, i begynnelsen vil de helst bare sove, bæsje, og spise.... Du bør nesten ta hensyn til dette mtp på de gangene du ikke har tid til å amme lenge og ofte. Du må bare lage deg tid til det, for gir du MME, risikerer du at produksjonen din går ned.... Nå skal man jo ikke amme for enhver pris synes jeg, men jeg synes du virker litt egoistisk på dette punktet...Hvorfor ikke ta en vektmåling på HS? Vei barnet i ren bleie før mat, og vei barnet i samme bleie etter mat. Da ser du hvor mye barnet har spist. Eventuelt ta kontrollveiing med noen ukers mellomrom og se om han legger fint på seg. Anonymous poster hash: ac25c...de0
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #15 Skrevet 7. august 2013 Av og til må andre gjøremål vike når man ammer. Med mme i tillegg vil ikke produksjonen øke. I økedøg henger ungen i puppen omtrent konstant før det økes, slitsomt men verdt det når melken kommer. Mange tror de har for lite i de tidene og gir mme,og ødelegger for seg selv på den måten. Som at storebroren sin fotballkamp må utgå? Eller at storesøster ikke får reist i bursdag? Anonymous poster hash: 4886f...997
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #16 Skrevet 7. august 2013 Av og til må andre gjøremål vike når man ammer. Med mme i tillegg vil ikke produksjonen øke. I økedøg henger ungen i puppen omtrent konstant før det økes, slitsomt men verdt det når melken kommer. Mange tror de har for lite i de tidene og gir mme,og ødelegger for seg selv på den måten. Som at storebroren sin fotballkamp må utgå? Eller at storesøster ikke får reist i bursdag? Anonymous poster hash: 4886f...997 Akkurat som det. Har ikke ungene en far da? Anonymous poster hash: ac25c...de0
*Smiley* Skrevet 7. august 2013 #17 Skrevet 7. august 2013 Noen har ikke nok melk uansett hvor mye barnet dier, jeg fikk ikke mer uansett hvor mye barnet diet så her måtte vi supplere. De fleste får mer melk av mye amming, men det gjelder faktisk ikke alle. Tviler på at 1 flaske mme ødelegger og hvis barnet ligger mye til brystet ellers så tviler jeg på at det går utover melkeproduksjonen din.For å sjekke hvor mye det får i seg så dra på helsestasjonen og vei barnet før og etter amming.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #18 Skrevet 7. august 2013 Av og til må andre gjøremål vike når man ammer. Med mme i tillegg vil ikke produksjonen øke. I økedøg henger ungen i puppen omtrent konstant før det økes, slitsomt men verdt det når melken kommer. Mange tror de har for lite i de tidene og gir mme,og ødelegger for seg selv på den måten.Som at storebroren sin fotballkamp må utgå? Eller at storesøster ikke får reist i bursdag? Anonymous poster hash: 4886f...997 Akkurat som det. Har ikke ungene en far da? Anonymous poster hash: ac25c...de0 Jeg mener at man er dårlig forelder hvis man ammer hele døgnet og neglisjerer storesøsken. Deres liv skal liksom ikke stoppe opp fordi det er kommet ny baby i hus Anonymous poster hash: c1f87...ff3
Miamimom Skrevet 7. august 2013 #19 Skrevet 7. august 2013 Av og til må andre gjøremål vike når man ammer. Med mme i tillegg vil ikke produksjonen øke. I økedøg henger ungen i puppen omtrent konstant før det økes, slitsomt men verdt det når melken kommer. Mange tror de har for lite i de tidene og gir mme,og ødelegger for seg selv på den måten.Som at storebroren sin fotballkamp må utgå? Eller at storesøster ikke får reist i bursdag? Anonymous poster hash: 4886f...997 Akkurat som det. Har ikke ungene en far da? Anonymous poster hash: ac25c...de0 Jeg mener at man er dårlig forelder hvis man ammer hele døgnet og neglisjerer storesøsken. Deres liv skal liksom ikke stoppe opp fordi det er kommet ny baby i hus Anonymous poster hash: c1f87...ff3 Det er jo ikke snakk om resten av livet da, bare noen få mnd. De større barna lider nok ikke av å bli fulgt av pappa de få gangene det tross alt blr snakk om. Dessuten går det fint an å amme både i bursdag og på fotballen ng :-)
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #20 Skrevet 7. august 2013 Jeg skjønner ikke dette med å legge til barn som henger 90% i puppen allerede. Nå er jo dette helt individuellt som alt annet som handler om graviditet og barn... Men, min unge hang i puppen heeeele tiden. Hele tiden. Det hjalp jo ikke. Anonymous poster hash: 33975...283
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå