Gå til innhold

Rådvill...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid med mitt andre barn. Vi har ett barn på 1,5 år og jeg er nå gravid igjen.

Jeg er ikke ferdig utdannet. Har fortsatt ett år med skole igjen. Mannen min har heldigvis god jobb med ok lønn. Vi leier ei toroms leilighet. Er ikke i nærheten av å ha råd til å kjøpe noe eget.

Min første tanke når jeg fikk positiv test var LYKKE! Men nå kommer tankene. Har vi virkelig råd til nok et barn? Hva med studiene mine? Hvem vil ansette ei sliten småbarnsmor med to barn under tre år? Hva med plass i leiligheta til den nye skatten vår? Hva hvis jeg ikke får meg jobb etter studiene?

Jeg ligger søvnløs natt etter natt. Noen netter konkluderer jeg med at dette skal gå så fint. Vi har et supert nettverk rundt oss. Og andre netter, slik som denne, så blir jeg nesten grepet av panikk og angst.

Og så vet jeg st dersom svangerskapet skylle ende i en SA, så villejeg blitt hjerteknust.

Noen som vilgi meg noen råd? Trøst? Noe ?

Anonymous poster hash: b9e66...da9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det går fint jeg! alt kommer ann på innstillingen og nettverket rundt. Jeg tok abort i din situasjon. Jeg måtte ta hensyn til barnet jeg hadde. Tror ikke forholdet hadde tålt et barn til. Og jeg har INGEn andre som kunne hjulpet meg. Hadde ikke sovet ordentlig på to år da valget ble tatt. Men angrer ikke.

Anonymous poster hash: 0d2f9...109
Skrevet

Takk for svar. Det er ikke alltid like lett å vite hva som er det rette å gjøre :-/ hi

Anonymous poster hash: b9e66...da9

Skrevet

Det ordner seg!

Det med jobb skal du heller ikke tenke på, de ansetter heller en småbarnsmor enn en ung kvinne uten barn. Småbarnsmoren må de tåle noen fraværsdager pga sykt barn med, men den barnløse kvinnen må de regne med at blir borte et år eller to minst et par ganger fordi hun skal ha permisjon ;) 

Anonymous poster hash: 6d42c...f17
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Dette vil gå fint HI! <3

Her var vi begge arb.ledige når barn nr 2 kom, leiet et lite hus med 2 soverom og lite plass.. Nå er yngste 1,5 år snart, og samboeren fikk seg jobb i mai :) Vi er nok fortsatt på leiemarkedet, ser ut til å ha fått tak i leilighet med 3 soverom nå.. Men med snill svoger, så ser vi nå en mulighet til å kunne kjøpe eget! Vi håper det.. Jeg søker alt av jobber jeg kommer over nå, i håp om å komme i jobb fortløpende.. Føler meg ikke ferdig med skole, men er ikke helt sikker på HVA jeg vil utdannes som i såfall, har kun vgs.. Så da tar jeg meg noen år i arb.livet først :)

Skrevet

Du får jobb selv om du har 2 barn:)Dette går fint!

Skrevet

Gratulerer med to relativt tette!  Sjølvsagt får du jobb, sjølv om du har to små barn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...