Gå til innhold

Blødning mellom menstruasjoner... redd nå, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og googler, og blir redd av det jeg finner. På forhånd beklager ekle detaljer

Sist menstruasjon startet 16. juli. For en uke siden begynte jeg å merke blod igjen. Det har ikke vært så mye at jeg har måttet bruke beskyttelse, men har vært en god del på papiret når jeg har tørket meg etter toalettbesøk. Det har noen dager vært noe som virker nesten som "friskt" blod (men mer retning mens-blod), og andre dager mer brunaktig. Har vært sur og irritabel i tillegg, og noe mens-smerter (men ikke så mye). Har i tillegg vært litt slapp og trøtt, og vært veldig klam/svettet mye.

Det er 17 måneder siden fødsel, og jeg husker at jeg opplevde dette med blødning mellom menstruasjoner et drøyt år før fødselen, altså mellom førstemann og andremann. Jeg gikk ikke til lege den gangen, så ble jeg gravid. Jeg fikk mensen igjen etter 3 måneder denne gangen, og har ikke hatt mellomblødninger før nå.

Sitter og leser på nettet at blødninger mellom mens kan være et tegn på kreft. Jeg tok celleprøve for to år siden, og den var fin.

Huff. Hva synes dere jeg bør gjøre? Bestille legetime? Vente til nesten "syklus" for å se om det samme skjer da?

Signerer som anonym denne gangen, jeg. Og tusen takk for svar på forhånd.

Anonymous poster hash: 268f7...daf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitter og googler, og blir redd av det jeg finner. På forhånd beklager ekle detaljer

Sist menstruasjon startet 16. juli. For en uke siden begynte jeg å merke blod igjen. Det har ikke vært så mye at jeg har måttet bruke beskyttelse, men har vært en god del på papiret når jeg har tørket meg etter toalettbesøk. Det har noen dager vært noe som virker nesten som "friskt" blod (men mer retning mens-blod), og andre dager mer brunaktig. Har vært sur og irritabel i tillegg, og noe mens-smerter (men ikke så mye). Har i tillegg vært litt slapp og trøtt, og vært veldig klam/svettet mye.

Det er 17 måneder siden fødsel, og jeg husker at jeg opplevde dette med blødning mellom menstruasjoner et drøyt år før fødselen, altså mellom førstemann og andremann. Jeg gikk ikke til lege den gangen, så ble jeg gravid. Jeg fikk mensen igjen etter 3 måneder denne gangen, og har ikke hatt mellomblødninger før nå.

Sitter og leser på nettet at blødninger mellom mens kan være et tegn på kreft. Jeg tok celleprøve for to år siden, og den var fin.

Huff. Hva synes dere jeg bør gjøre? Bestille legetime? Vente til nesten "syklus" for å se om det samme skjer da?

Signerer som anonym denne gangen, jeg. Og tusen takk for svar på forhånd.

Anonymous poster hash: 268f7...daf

Hva med å google litt på tidlig overgangsalder?

Dette er ikke vemmelig ment.

Anonymous poster hash: 7a39a...8ef

Skrevet

For å roe deg selv, så bør du ta en sjekk hos legen....dette går helt sikkert bra, men greit å få det 100% bekreftet.

Anonymous poster hash: 172fc...389

Skrevet

Jeg ville tatt en sjekk hos legen hvis jeg var deg, men det trenger ikke å være noe farlig i det hele tatt. Hvis du bruker hormonprevensjon, så skjer det av og til at man kan få mellomblødninger uten at det er noe galt. Jeg har hatt problemer med spiralen at jeg av og til etter sex har fått småblødninger og jeg har (etter at legen har sjekket at det ikke er noe galt) konkludert med at mannen antagelig "røsker" litt i trådene til spiralen sånn at det blør litt. Jeg vet at legen bl.a tok celleprøve og klamydiaprøve av meg, mulig hun sjekket noe mer også, men jeg er usikker.

Og slutt å google med en gang, det er aldri lurt, da kommer alltid alle de skumle tingene opp.

Anonymous poster hash: 4fcdf...90f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...