Gå til innhold

Har jeg glemt noe nå??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke så lett og handle inn til baby som førstegangsfødende :P

Har i dag kjøpt div. "Pleieutstyr" til baby :

Zinksalve, stikkpiller, termometer, babyolje, parfymefri såpe, smokk, flasker, gulpekluter, morsmelkerstatning (i nødstilfelle) våtservietter og litt bleier.

Er det noe mer som trengs til baby av den slags ting?? Jeg har heeeeelt sikkert glemt noe viktig :P

Anonymous poster hash: 6f66c...c66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Butikken er da vel åpen etter at du har født også..? ;)

Ikke bruk våtservietter til vanlig, de er ikke bra for huden. Kjøpe tørre servietter som du bare har vann på, de er veldig gode. Ikke Libero sine, de er harde og forferdelige. Vet at Rimi og Ica har noen, tror de rett og slett heter vaskeservietter. De er veldig bra!

Lykke til!

Anonymous poster hash: df416...76f
Skrevet

Hehe joda, men godt og være ferdig. Takk for tips :)

Anonymous poster hash: 6f66c...c66

Skrevet

Våtservietter i seg selv er unødvendig, og slitsomt for huden til mange babyer. Slike tørre som nevnt over er supre! og når du skal på tur: En plastpose/brødpose med servietter du har hatt vann og olje på, hjemmelagde våtservietter til en brøkdel av prisen og mye bedre for barnets bak :)

Noen zinksalver kan være for harde på huden, kan hende det holder lenge med olje og krem :) 

Ellers: Du finner ut hva du trenger idet babyen kommer :) husk at noen barn reagerer på Libero, andre på Pampers, så ikke kjøp MASSE bleier, hent heller ut alle disse gratispakkene på apotek/butikker slik at du får noen å prøve, der får du også mye annet fint du kan prøve ut før du går bananas ;)

Skrevet

Jeg har alltid brukt våtservietter. Ingen sarte romper:)

Skrevet

Nei, men det er mye bedre med bare vann. Har brukt noen våtservietter selv, og det svidde som faan rett og slett!!

Babyer fortjener det beste!

Skrevet

Nei, men det er mye bedre med bare vann. Har brukt noen våtservietter selv, og det svidde som faan rett og slett!!

Uffda! Jeg har også brukt det, gikk helt fint.

Skrevet

Vaselin (til termometeret) og salven inotyol. Ved sår rumpe er den 100 ganger bedre enn sinksalve.

Skrevet

Uffda! Jeg har også brukt det, gikk helt fint.

Vår baby er ikke rød med våtservietter, men ble faktisk litt rød med sånne tørre med vann på (som vi brukte i begynnelsen).Han bæsjet mange ganger for dagen i begynnelsen og med våtserviettene var han rein og fin med bare ett tørk, mens med vann følte vi at det var mye vanskeligere å få bort bæsjen og det ble mer vasking. Vi tror han ble rød av all vaskingen. 

Våtserviettene har han ikke reagert på i det hele tatt! De vi bruker svir ikke heller da.... (firstprice) 

så det er nok forskjellig fra baby til baby!

Anonymous poster hash: 1f650...ef1

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Vi bruker babysalve fra løveapotekene istede for sink salve. Funker fint som bare det det :) Mindre gris er det også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...