Gå til innhold

Dere i permisjon med små babyer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere flinke til å sove når babyen sover?

Hva gjør dere i løpet av dagen? Hva får dere gjort er vel mer passende ;)

Anonymous poster hash: e2c75...c56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva du mener med små babyer? Min er 12 uker, og først nå sover hun lenge nok på dagtid til at jeg kan regne med å få gjort noe særlig her hjemme. Fram til nå har det vært flaks hvis middagen er klar til samboer kommer hjem. Når hun har sovnet, har jeg løpt på vaskerommet for å sjekke hvorvidt jeg har vasket klær tidligere(som jeg har glemt i maskina), eller om jeg skal sette på nå. Neste gang hun sovnet, løp jeg for å henge det opp, hvis jeg husket... ;) ellers har jeg prøvd å slappe av, spise, sove hvis jeg er trøtt, når hun sover. Jeg er evig takknemlig for at vi har vaskehjelp annenhver uke, for jeg hadde aldri rukket å vaske noe som helst disse månedene.

Anonymous poster hash: 2ee07...ed8

Skrevet

Ikke flink til å sove når babyen sover! De to første mnd sov babyen nesten hele tiden, eller ammet hele tiden (spiste i timevis), så da gikk det mye i netflix. Nå sover hun bare 2-3 dupper, 5 mnd gammel, og jeg rekker å ta over husarbeidet før hun våkner. Jeg rekker sjeldent å ta akvariet, eller å vaske over veggene (har hund, så det må gjøres ganske ofte), men utenom det så får jeg gjort det meste. 

Vi er mye hjemme, vi bor på landet, uten bussforbindelser, og kun èn bil (mannen bruker denne på jobb). Vi tusler rundt i huset, herjer på gulvet, baby hopper/står litt i fanget til mor, vi synger, danser, og ligger ellers på babygym (kan ofte ligge en stund alene, og da kan jeg sette meg ned på dataen litt, eventuelt ta noe lett husarbeid). 

Anonymous poster hash: 8a1ad...8b2
Skrevet

Jeg sover ikke når babyen sover nei. Har jeg aldri gjort med noen av de. Men nå har jeg alltid hatt barn som sover godt på natta, og aldri våkner mer enn fjerde hver time, så da har jeg ikke helt behov for det.

Jeg vasker vanligvis tøy, rydder litt, støvsuger osv i løpet av dagen. Men med tre andre  barn som roter fortløpende, så ser det ikke nødvendigvis så veldig mye mer ryddig ut. Pleier normalt sett ikke begynne på middag før mannen kommer hjem.

Anonymous poster hash: fe050...7bd
Skrevet

Nei, jeg er ikke spesielt flink til å sove når hun sover. Hun er nå snart 3 mnd og med to andre barn hjemme i ferie så går dagene i en fei!

Har ikke spesielt behov for å sove heller, selv om hun våkner hver 2-3 time hver natt for å spise og er til tider urolig mellom måltidene også.

Jeg støvsuger, tørrmopper, rydder og organiserer, men mest er vi ute og går turer.

Middagen prøver jeg å ha ferdig til pappan og de to andre er hjemme. Om hun ikke skal spise akkurat når middagen skal lages, så går det greit.

Anonymous poster hash: 05927...696
Skrevet

Nope, har bare gjort det 1 gang siden han ble født. Når han sover prøver jeg å få i meg mat, stelle meg eller slappe av. Er ikke mye man får gjort på den lille tiden.

Anonymous poster hash: 39e7e...268

Skrevet

Vet ikke hva du mener med små babyer? Min er 12 uker, og først nå sover hun lenge nok på dagtid til at jeg kan regne med å få gjort noe særlig her hjemme. Fram til nå har det vært flaks hvis middagen er klar til samboer kommer hjem. Når hun har sovnet, har jeg løpt på vaskerommet for å sjekke hvorvidt jeg har vasket klær tidligere(som jeg har glemt i maskina), eller om jeg skal sette på nå. Neste gang hun sovnet, løp jeg for å henge det opp, hvis jeg husket... ;) ellers har jeg prøvd å slappe av, spise, sove hvis jeg er trøtt, når hun sover. Jeg er evig takknemlig for at vi har vaskehjelp annenhver uke, for jeg hadde aldri rukket å vaske noe som helst disse månedene.

Du skal få deg en vekker når du får flere barn! Kanskje blir du flinkere til å effektivisere tida di da..? ;)

Skrevet (endret)

Nurket (1 mnd.) er en skikkelig sovebaby :) Etter mating i syvtiden på morgenen sover han gjerne til kl.10.00-11.00-tiden.

Noen ganger står jeg opp tidlig og steller meg også spiser Kjæresten og jeg rolig frokost sammen før han går på kontoret. Av og til blir Nurket&jeg bare i sengen hvor vi ammer, hviler, synger, prater og koser :)

På dagtid pusler jeg i heimen; vasker litt klær, smårydder, mopper over gulvene eller baker noe godt mens Nurket sover. Vi triller gjerne en tur til nærsenteret og gjør innkjøp, vi har også tatt buss til storsenteret.

Drar gjerne på besøk til min mor. Ellers blir det litt TV-titting og Netflix, DiB, lese aviser/ukeblader eller bok. På de deilige sommerdagene har vi kost oss på terrassen :)

Etter mange år med full jobb parallelt med 100% studier og et tempo som ikke ligner grisen må jeg si at jeg elsker tilværelsen som "hemmafru" :)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Du skal få deg en vekker når du får flere barn! Kanskje blir du flinkere til å effektivisere tida di da..? ;)

Men er målet med å ha permisjon å effektivisere tida si? Babyen har det fint, jeg har det fint og mannen har det fint, hvorfor skal jeg være så effektiv nå? Jeg bare spør, syns det var et unødvendig svar :)

Skrevet

Mi er nå 4 mnd.

Har noen ganger sovet dupp med henne, men hun har sovet bra på nettene, så har ikke følt behov for hvile på dagtid.

Har også sjeldent vært problem med å lage middag, gjøre husarbeid eller hjelpe/være med storesøsken, har en stortsett rooolig baby.

Anonymous poster hash: 462ce...34b

Skrevet

Har ei på 9 uker, hun sover lite på dagtid, så blir ikke mye søvn på noen av oss da. Men hun sover til gjengjeld bra på natten. Sovner som regel rundt 21.30-23.30 og står opp for dagen rundt 10-11. Hun våkner ca 4-5 time for mat, så da får jeg sovet endel selv :) så på dagtid sover hun 3-4 små dupper på 30 min ca, da tar jeg husarbeid eller ser på tv :)

Anonymous poster hash: 8e312...aa1

Skrevet

Ja, jeg sover med babyen innimellom. Ammer annenhver time hver natt, hun er 3 uker. Og jeg har mye behov for søvn.

Anonymous poster hash: 5b79a...ce3

Skrevet

Godt det ikke bare er meg som ikke sover sammen med babyen :)

Anonymous poster hash: e2c75...c56
Skrevet

Men er målet med å ha permisjon å effektivisere tida si? Babyen har det fint, jeg har det fint og mannen har det fint, hvorfor skal jeg være så effektiv nå? Jeg bare spør, syns det var et unødvendig svar :)

Tja,du sier du må ha vaskehjelp ellers hadde du ikke hatt tid til noe som helst de mnd du har hatt babyen, og det skjønner jeg ingenting av. Du har EN baby.

Så jeg sier bare at man blir mer effektiv med tid jo flere barn man har.

Som for eksempel å ha middagen klar til mannen kommer hjem...

Skrevet

Det er stor forskjell på å rekke og å prioritere da...

Anonymous poster hash: 03fc6...a11

Skrevet

Jenta mi er nå 4 mnd. Jeg har aldri hatt behov for å sove når babyen sover. Da prioriterer jeg hobbyen min.

Husarbeid tas når mannen er hjemme fra jobb, da tar han det eller jeg det mens den andre leker med babyen :)

Anonymous poster hash: b479a...225

Skrevet

Jenta mi er nå 4 mnd. Jeg har aldri hatt behov for å sove når babyen sover. Da prioriterer jeg hobbyen min.

Husarbeid tas når mannen er hjemme fra jobb, da tar han det eller jeg det mens den andre leker med babyen :)

Anonymous poster hash: b479a...225

Hvilken hobby har du? :)

Enig, tar det meste av husarbeid når mannen er hjemme og kan se til babyen og de to andre, så kan jeg finne frem støvsugeren og nyte litt alenetid..! :D

Skrevet

Tja,du sier du må ha vaskehjelp ellers hadde du ikke hatt tid til noe som helst de mnd du har hatt babyen, og det skjønner jeg ingenting av. Du har EN baby.

Så jeg sier bare at man blir mer effektiv med tid jo flere barn man har.

Som for eksempel å ha middagen klar til mannen kommer hjem...

Jeg må bare le. "Ha middagen klar til mannen kommer hjem"???? Nei, min mann skjønner at det er slitsomt når man ikke sover hele natta men blir vekket flere ganger og at jeg må sove en eller annen gang på dagen. Så det gjør jeg.

Ytterst sjeldent at middagen er klar, men hvorfor skal det plutselig være det, har aldri vært slik før vi fikk barn heller.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Mini her er 7 uker (tror jeg haha), og maxi på snart 3 har vært hjemme fra bhg i ca 4 uker pga ferie. Så her er det ikke noe soving på dagtid! ;) Og her må mini noen ganger sutre eller til og med gråte litt mens mammaen hjelper maxi med noe eller henger opp noen klær i full fart. Noen ganger har hun hengt i puppen mens jeg støvsuger også :P og når hun sover er det kvalitetstid med maxi og støvkluten om hverandre :P

Skrevet

Lillemann er tre uker her. Iblant sover jeg når han sover litt på sofaen mens de største ser på en film, litt avhengig av hvordan natten har vært med lillemannen. 

Ellers bruker jeg sovetiden til babyen til å gjøre husarbeid. Lage middag, rydde, vaske og brette tøy, støvsuge, klippe plenen etc. Det som folk flest gjør. 

Men må være enig i det som blir sagt over her. Jeg har aldri fått gjort så lite som da det største barnet mitt var baby, enda jeg bare hadde EN. Jeg klarte ikke å lage middag engang, spør mer ikke hvorfor, enda han stort sett sov på dagtid :P 

Har blitt mer effektiv nå som det er to andre barn som krever sitt, skal ha mat til faste tider osv.   

Anonymous poster hash: f60b4...7f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...