Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #1 Skrevet 6. august 2013 Altså, man går jo til gynokolog med underlivsplager... men inkluderer dette ting som angår det andre hullet og? Eller finnes det en annen spesialist som tar seg av dette? Jeg vil helst ikke ha fastlegen min forskende på rompa mi... tenkte å komme meg rett til spesialist med henvising. Anonymous poster hash: 54dfa...d07
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #2 Skrevet 6. august 2013 Proktolog? Anonymous poster hash: 47017...233
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #3 Skrevet 6. august 2013 Anusiolog må du gå til da vet du, knis. Men fastlegen din har vel kikket opp i en og annen rumpe i løpet av karrieren vel? Kanskje noe er gjenglemt, eller bortglemt. Kan være lang ventetid hos slike spesialister. Anonymous poster hash: 66c0b...90b
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #4 Skrevet 6. august 2013 En gastrokirurg vil kunne ta seg av stumpen din. Anonymous poster hash: 25c10...97b
NormaJean Skrevet 6. august 2013 #5 Skrevet 6. august 2013 Før var det vel vanlig med proktolog. Spørsmålet er hvor langt ned problemet er. Er det i endetarmen så må legen din få tittet først for så å evt sende henvisning. En gastroenterolog kan hjelpe deg litt høyere opp;) Hva er egentlig problemet?
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #6 Skrevet 6. august 2013 Om det er type fjerning av hemoroider e.l. må nok fastlegen få ta en titt først og så henvise deg videre, tror ikke han kan henvise før han faktisk har sett hva det gjelder. Om det skulle vise seg å være en liten "fiseting" (kult valg av ord ) som lett kan behandlet av allmennlege skal du ikke bruke opp verdifull tid hos en spesialist som gjerne har ventelister... Anonymous poster hash: abc71...436
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #7 Skrevet 6. august 2013 Gastrokirurger reparerer også rumper jo. Gastroenterolog er noe ganske annet. Anonymous poster hash: 25c10...97b
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #8 Skrevet 6. august 2013 Rævolog? Anonymous poster hash: be831...be7
NormaJean Skrevet 6. august 2013 #9 Skrevet 6. august 2013 Gastrokirurger reparerer også rumper jo. Gastroenterolog er noe ganske annet. Anonymous poster hash: 25c10...97b Men hvis problemet er typ innflammasjon, cøliaki, crohns, ibd, varicer, så er det en gastroenterolog man skal gå til. Så derfor er det nesten relevant å vite hva problemer til hi er ikke sant?
millemille Skrevet 6. august 2013 #10 Skrevet 6. august 2013 En av ASSistentene kan sikkert hjelpe deg. Høhøhø Huff, denne arbeidsdagen har vært laaaaaang..
GeeGee Skrevet 6. august 2013 #11 Skrevet 6. august 2013 Gastrokirurger reparerer også rumper jo. Gastroenterolog er noe ganske annet. Anonymous poster hash: 25c10...97b Men hvis problemet er typ innflammasjon, cøliaki, crohns, ibd, varicer, så er det en gastroenterolog man skal gå til. Så derfor er det nesten relevant å vite hva problemer til hi er ikke sant? Akkurat, det er nå en gang sånn systemet fungerer i Norge, fastlege vurderer hva problemet er og evt. henviser videre tilsiktet instans. Hvis problemet er f.eks. hemorroider eller friske blødninger fra endetarmen må man til en gastrokirurg, hvis det er snakk om medisinske tilstander i tarm, bør man til gastroenterolog (medisiner med spesialfelt mage/tarm).
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #12 Skrevet 6. august 2013 aha.. takk for svar dere. HI her. Jeg tror (etter det jeg har lest meg frem til) at jeg har en polypp rett uten for endetarmsåpningen (en liten kul). Det er ikke hemoridder. Men kulen er plagsom. Har vært der i "alle" år, men synes nå den begynner å bli øm. Og vil gjerne ha den fjernet. Vil helst ikke sprike foran fastlegen. derfor jeg har en fast privat gynokolog. Men får se hva jeg kan manne meg opp til :-) Anonymous poster hash: 54dfa...d07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå