Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #1 Skrevet 6. august 2013 Jeg er ei dame som er på Aap for tiden, har forelenget Aap kun en gang. Går til behandling for angst og depresjon, gått til behandling i snart 5 mnd. Skal ha møte med min saksbehandler i Aug., men har enda ikke fått noe innkallelse. Fikk beskjed om det sist gang jeg var på samtale. Ringte NAV på Fredag for å spørre, og fikk beskjed om at det blir sendt ut innkallelse denne uken. Har da vært hos legen min som har skrevet legeerklæring, som jeg skal ta med til møte. Skal jeg også be min behandler om å skrive et erklæring? Eller holder det med legen sin? Jeg stresser så mye for tiden, og tenker bare på det møte jeg skal ha. Redd for at jeg kommer til å si noe dumt pga angsten min eller at saksbehandler skal tvinge meg ut i jobb, noe jeg ikke er klar for enda. Jeg vil bare være ferdig med det. Anonymous poster hash: a1f7a...77a
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #2 Skrevet 6. august 2013 Hvis din fastlege har fått epikrise fra din behandler og bruker denne som grunnlag for å skrive legeerklæring, så bør det hold. Hvis legen IKKE har fått epikrise, kan man jo lure på på hvilket grunnlag han skriver erklæringen..... Da ville jeg tatt med skriv fra psykolog. Legeerklæringen skal jo inneholde noe om behandlingsplan, virksning av behandling og antatt lengde på behandling i tillegg til en vurdering av din arbeidsførhet. Anonymous poster hash: 6266f...886
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #3 Skrevet 6. august 2013 Har nettopp vært i et sånt møte med nav selv, utvidet tiden på aap for andre gang. Det saksbehandleren var opptatt av var ikke hva legen min eller behandler mente, men hvordan fremtiden blir, hva skjer neste halve året og året. I løpet av tiden man har på aap skal man jo både bli ferdigbehandlet, prøves i arbeidslivet, finne rett stilling, rett stillingsprosent osv osv og dette krever jo ofte litt prøving og feiling så det er viktig å begynne tenke på disse tingene før perioden på aap plutselig er over (man får jo 4-5 år på aap). Da jeg kunne fortelle at min arbeidsgiver har gitt med permisjon på ubestemt tid og at stillingen min står åpen til meg og at de gjerne vil ha meg tilbake fullt lente hun seg bare tilbake og var ikke interessert i å høre hva fastlegen mente i det hele tatt. Jeg hadde ikke med meg noen legeattest, men sa hun kunne kontakte legen min om hun ønsket en uttalelse fra han, men det trengte hun ikke. Hun utvidet bare tiden på aap til neste sommer. Tror nok det at jeg presser meg til å jobbe 2 dager i uken egentlig mot legens anbefaling fordi mitt verste mareritt er å falle helt utenfor arbeidslivet taler til min fordel. Tror ikke de hadde vært så laid back om jeg var 100% ute av arbeidslivet. Jeg mistenker også at mange saksbehandlere på nav aksepterer en fysisk diagnose som behandles av kiropraktor, fysioterapeut og revmatolog (som jeg har) lettere enn en psykisk diagnose, får ikke håpe du har en slik saksbehandler. Det går nok greit skal du se, om de ønsker en uttalelse fra psykologen din kan de jo bare få det. Det ordner seg. Om du synes det blir vanskelig, at de stiller krav til deg som du ikke tror du klarer følge opp kan du kreve et nytt møte med saksbehandler hvor legen din også er med, da kan han/hun hjelpe til med å lage en oppfølgingsplan som de mener er ok for deg å følge opp. Du trenger ikke gå på disse møtene med nav alene, du kan ha legen din med. Det er bare å opplyse til nav at du ønsker at legen skal være tilstede også avtaler saksbehandleren og legen din dato for møtet (da gjerne på legens kontor siden de har de travleste dagene) også møter du bare når du får beskjed. Anonymous poster hash: 9b462...be7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå