Gå til innhold

Værre med overivrige butikkansatte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må si jeg heller foretrekker selgere som lar kundene få gå i fred. Spør meg gjerne om hjelp, men sier jeg at jeg vil se-ja da vil jeg bare SE! Møtte tidenes mest pratsomme selger på Økonomisko istad. Fare for at jeg aldri orker å gå dit igjen...

Anonymous poster hash: 7a642...9ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var på Jysk her om dagen. Hadde faktisk ikke kommet gjennom inngangspartiet før ene selgeren kom løpende bort og spurte om jeg trengte hjelp og om det var noe spesielt jeg så etter. Ble skikkelig irritert :P La meg nå komme inn i butikken før jeg blir løpt ned i alle fall da :P

Skrevet

Enig i dette! Jeg vil at de skal være imøtekommende, men overlate "initiativet" til meg! :)

Skrevet

Jeg sto i prøverommet og prøvde undertøy da en overivrig ansatt dro forhenget til side mens hun lurte på om det passet. Siden jeg ikke satt pris på å vise meg i undertøyet til hele butikken, så kan jeg trygt si at det ble ikke noe salg på henne nei

Anonymous poster hash: ddea0...993
Skrevet

Hehe, en dyktig selger finner den rette balansen ;)

Står i instruksen av man skal se alle kundene, dvs blikkontakt og hei. Alle kunder skal tas kontakt med, altså spørre om de trenger hjelp. Det kan alle klare....

Så kommer selgerjobben, og der er det stor forskjell på dyktigheten gitt.

Anonymous poster hash: 241ed...e25
Skrevet

Huff, jeg synes Carlings er helt håpløse på dette området...jeg liker jeansen deres og skulle prøve noen ulike modeller. Mens jeg står i prøverommet kom en overivrig selger og tittet over døren til prøverommet (de dekker jo egentlig kun fra leggene og opp til litt over hodet) og spurte hvordan buksen passet. Da hadde jeg knapt fått den over knærne! Ble ikke noe kjøp der for å si det sånn!

Anonymous poster hash: 8b54e...13c
Skrevet

De bør ha et minimum av sosiale antenner. Ekte engasjement er fint, men de der som lirer av seg en remse som de har lært på kurs eller noe, da forsvinner jeg fort ut igjen. Og så er det jo forskjell på om kunden ser søkende ut eller om han/hun vil gå i fred. Jeg synes uansett at det alltid er lov til å spørre om kunden ser etter noe spesielt, sånn for å si 'jeg er her hvis du trenger hjelp' (virker også avskrekkende på butikktyver), men hvis kunden da sier nei takk, bør de la være å legge ut om nye kolleksjoner og bla bla.

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Hehe, jeg jobbet i byoung for noen år siden. Da pleide jeg å si til kundene etter et par minutter; jeg regner med at dere sier ifra om dere trenger hjelp, så det er bare å rope. Det pleide å slå godt an det :)

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Jeg sier hei til alle som kommer inn. Ikke et påtatt hei, jeg blir virkelig glad når noen kommer inn i butikken :) Så lar jeg de gå litt i fred, og spør etterhvert om de finner det de leter etter, eller om de trenger hjelp med å finne strl etc (hvis de står ves buksene og blar f.eks). Sier de at de bare titter, så svarer jeg med at de får rope ut om det er noe de lurer på.. er det too much? Jeg vil jo ikke skremme folk vekk fra butikken heller :P

Skrevet

Jeg sier hei til alle som kommer inn. Ikke et påtatt hei, jeg blir virkelig glad når noen kommer inn i butikken :) Så lar jeg de gå litt i fred, og spør etterhvert om de finner det de leter etter, eller om de trenger hjelp med å finne strl etc (hvis de står ves buksene og blar f.eks). Sier de at de bare titter, så svarer jeg med at de får rope ut om det er noe de lurer på.. er det too much? Jeg vil jo ikke skremme folk vekk fra butikken heller :P

Da er du en sånn ekspeditør jeg setter pris på :)

Skrevet

Hehe, jeg jobbet i byoung for noen år siden. Da pleide jeg å si til kundene etter et par minutter; jeg regner med at dere sier ifra om dere trenger hjelp, så det er bare å rope. Det pleide å slå godt an det :)

Det er faktisk ikke en slager hos meg.. Synes de som sier sånt virker litt for travle og uinteressert til å hjelpe meg. Men det er nå sånn jeg har oppfattet det de gangene butikkfolkene sier sånn.

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Skal selvsagt sies at jeg åpnet med ett vennlig hei og et smil først da da de kom inn i butikken :)

Skrevet

Vet ikke helt jeg. Tror jeg blir like provosert om jeg må gå på jakt etter selgeren, og når jeg først finner en så er de så demotiverte at man nærmest beklager at man forstyrret.

Skrevet

I mange tilfeller opplever vi at når vi trenger en kundebehandler blir vi ignorert, og når vi bare skal kikke blir vi medløpere av overivrige selgere.

Anonymous poster hash: 1f2f7...e9f

Skrevet

"Nedløpt"

Anonymous poster hash: 1f2f7...e9f

Skrevet

Synes den gyldne middelveg er tingen, både det å bli overfalt ved inngangen og det å ikkje greie å vri oppmerksomheten til dei ansatte vekk frå private samtalar får meg til å miste kjøpelysta.

Skrevet

Huff, jeg synes Carlings er helt håpløse på dette området...jeg liker jeansen deres og skulle prøve noen ulike modeller. Mens jeg står i prøverommet kom en overivrig selger og tittet over døren til prøverommet (de dekker jo egentlig kun fra leggene og opp til litt over hodet) og spurte hvordan buksen passet. Da hadde jeg knapt fått den over knærne! Ble ikke noe kjøp der for å si det sånn!

Anonymous poster hash: 8b54e...13c

Enig. Selgerne på Carlings er så på at jeg ofte går. De bryr seg ikke om du sier du vil se, presser varer på deg, henger over mår du prøver etc.

Anonymous poster hash: d685a...806

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Om det er ledig personale i butikken, synes jeg at de skal hilse når jeg kommer inn og komme bort til meg å spørre om jeg trenger hjelp til noe.  De skal vise at de ser meg og bryr seg.  De trenger selvfølgelig ikke å komme løpende og "overfalle" meg, men komme rolig mot meg. Svarer jeg at jeg bare vil kikke litt først, kan de trekke seg tilbake, men ikke glemme meg helt slik at jeg må lete etter hjelp når jeg trenger det.

Er alle opptatt, bør minst en av de ansette sørge for å få blikk-kontakt med meg og hilse slik at jeg ser at jeg er observert.  Jeg synes det er mye verre å bli oversett og å måtte lete etter hjelp enn å bli mottatt av en som kan være litt overivrig.  

Skrevet

Hater butikkansatte som maser! Greit at de spør om jeg trenger hjelp, men sier jeg nei, så ønsker jeg ikke at de skal henge over skulderen min. Bedre at de står og prater seg imellom, synes jeg. Voksne folk klarer vel å spørre den ansatte om man trenger hjelp.

Skrevet

Jeg sto i prøverommet og prøvde undertøy da en overivrig ansatt dro forhenget til side mens hun lurte på om det passet. Siden jeg ikke satt pris på å vise meg i undertøyet til hele butikken, så kan jeg trygt si at det ble ikke noe salg på henne nei

Det var ikke tilfeldigvis Brits undertøy - på Stjørdal du var å handlet hos? Der kommer de å kikker inn til ALLE!! Utrolig irriterende, og vet om mange som nekter å sette sin fot innom på grunn av dette.

Anonymous poster hash: 60d17...a55

Skrevet

Det var ikke tilfeldigvis Brits undertøy - på Stjørdal du var å handlet hos? Der kommer de å kikker inn til ALLE!! Utrolig irriterende, og vet om mange som nekter å sette sin fot innom på grunn av dette.

Anonymous poster hash: 60d17...a55

Nei, var på Trumph butikk på sørlandet

Skrevet

Om det er ledig personale i butikken, synes jeg at de skal hilse når jeg kommer inn og komme bort til meg å spørre om jeg trenger hjelp til noe.  De skal vise at de ser meg og bryr seg.  De trenger selvfølgelig ikke å komme løpende og "overfalle" meg, men komme rolig mot meg. Svarer jeg at jeg bare vil kikke litt først, kan de trekke seg tilbake, men ikke glemme meg helt slik at jeg må lete etter hjelp når jeg trenger det.

Er alle opptatt, bør minst en av de ansette sørge for å få blikk-kontakt med meg og hilse slik at jeg ser at jeg er observert.  Jeg synes det er mye verre å bli oversett og å måtte lete etter hjelp enn å bli mottatt av en som kan være litt overivrig.  

For å sikre deg at handleopplevelsen blir mest mulig skånsom for deg, er det nok lurt å sende en raider til butikkene du har tenkt å behage med ditt sensitive vesen :-)

Anonymous poster hash: 66fe0...557

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

For å sikre deg at handleopplevelsen blir mest mulig skånsom for deg, er det nok lurt å sende en raider til butikkene du har tenkt å behage med ditt sensitive vesen :-)

Anonymous poster hash: 66fe0...557

Det har jeg selvfølgelig allerede sørget for.  Har et stort team som sørger for mitt velbehag når jeg er ute og handler.

Skrevet

Synes de slitsomme som løper deg ned når du kommer inn og følger etter deg som en ivrig valp gjennom hele butikken er omtrent like ille som de som ikke ser opp når du kommer inn og som du må lete etter når du trenger dem. Ingen av delene handler om å være en god eller dårlig selger, det handler om folkeskikk.

Skrevet

Det er faktisk ikke en slager hos meg.. Synes de som sier sånt virker litt for travle og uinteressert til å hjelpe meg. Men det er nå sånn jeg har oppfattet det de gangene butikkfolkene sier sånn.

Samme her. Høres så uinteressert ut, men at de ikke har samvittighet til å unngå å si det. Man må huske på hva sjefen har sagt..

Anonymous poster hash: 8a631...cba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...