Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #1 Skrevet 6. august 2013 Hva er best? Jeg skal ned i vekt samtidig som jeg vil ha definerte muskler i armer, ben, mage (ja forsåvidt overalt ) Er det best å ta styrkeøvelsene før eller etter en joggetur? Anonymous poster hash: acd28...3f0
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #2 Skrevet 6. august 2013 Joggetur først. Du bør uansett varme opp før styrketrening. Anonymous poster hash: e3be4...3e4
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #4 Skrevet 6. august 2013 Takk for svar Hadde tenkt å varme opp først uansett, men da tar jeg det i den rekkefølgen Anonymous poster hash: acd28...3f0
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #5 Skrevet 6. august 2013 Om du skal ha en kondisjonsøkt, altså ikke bare varme opp, men lenger økt, så må du trene styrke først. Musklene jobber best når de er uthvilte. Bare varm opp litt først, tren styrke og så trene kondisjon. Anonymous poster hash: 08a6a...acf
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #6 Skrevet 6. august 2013 Styrke først, hvis du tenker å ta en skikkelig kondisjonsøkt. Hvis du tar kondisjonsøkten først vil musklene være for slitne til at du får ordentlig utbytte av styrken. Hvis du trener på treningssenter vil som regel de som jobber der anbefale ca 10-15 in oppvarming på tredemølle eller sykkel, så styrke og så kondisjonsdel på mølle, sykkel til slutt Anonymous poster hash: e8b2f...722
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #7 Skrevet 6. august 2013 Styrke først, hvis du tenker å ta en skikkelig kondisjonsøkt. Hvis du tar kondisjonsøkten først vil musklene være for slitne til at du får ordentlig utbytte av styrken. Hvis du trener på treningssenter vil som regel de som jobber der anbefale ca 10-15 in oppvarming på tredemølle eller sykkel, så styrke og så kondisjonsdel på mølle, sykkel til slutt Anonymous poster hash: e8b2f...722 Ja det kommer nok mye ann på hva som er hovedfokuset på økten. Styrketrening først går ut over kvaliteten på løpetreningen og skikklig løpetrening går ut over kvaliteten på styrkedelen. Ettersom jeg selv har mest fokus på løping blir det naturlig å ta løpingen først, men det er selvfølgelig ikke tilfelle for alle. Anonymous poster hash: e3be4...3e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå