Gå til innhold

Lege eller ikke?


Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Tassen på 5uker har vært surklete siden fødsel. For en uke siden ble han skikkelig snørrete, med gult tykt snørr (sorry) og jeg peisa på med mm og saltvann, og det gikk over etter 2 dager. Men, han hoster sånn...skikkelig tørrhoste. Vet jo av de to andre jeg har t tørrhoste ikke er noe å gjøre noe med, men de har vært store nok til ymse medisiner.. .

 

Amenntilstanden er fin, han drikker og tisser, ingen feber.. .. Derfor er jeg så i tvil....

 

What to do??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Del løk å legg under/ved siden av sengen. Eneste som har funket her i huset.

Fikk tips om det på legevakten for flere år siden.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Løk?? Hele, aldri hørt om....meeeen, hvor nærme må den ligge? ;)

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Jeg opplevde noe av det samme her da poden var 6 uker gammel. Han var i tillegg tett da. Så dro til legen. Viste seg at han hadde fått para influensa. Vi ble henvist til sykehuset og skrevet inn. Fikk dra hjem, men ble noen turer til legevakt og lege etter det. Som legen minst da iallefall, på så små barn er terskelen veldig lav. Så det er kanskje ikke så dumt å ringe legen iallfall å høre hva han har å si..

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Tips: få tak i jordmorsug. Det var den eneste måten jeg fikk rengjort nesa hans

Skrevet

lege!

 

min fikk rs virus da han var 3-4 uker. var pottetett, før han bare ble værre



Anonymous poster hash: e10de...672
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg opplevde noe av det samme her da poden var 6 uker gammel. Han var i tillegg tett da. Så dro til legen. Viste seg at han hadde fått para influensa. Vi ble henvist til sykehuset og skrevet inn. Fikk dra hjem, men ble noen turer til legevakt og lege etter det. Som legen minst da iallefall, på så små barn er terskelen veldig lav. Så det er kanskje ikke så dumt å ringe legen iallfall å høre hva han har å si..

Ja er det jeg og tenker....samtidig orker jeg ikke stresse når han ikke plages, annet enn at han må ligge litt oppover for å få sove.....jeg får ringe å spørre, evt vente til i morgen, for sent å få hastetime nå :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Tips: få tak i jordmorsug. Det var den eneste måten jeg fikk rengjort nesa hans

Det er ikke nesa, det sitter langt langt ned.... Ja, jeg har prøvd med sugerør :P

Gjest Sekretøsa
Skrevet

lege! min fikk rs virus da han var 3-4 uker. var pottetett, før han bare ble værre Anonymous poster hash: e10de...672

Har og tenkt rs, men han er ikke tett lenger, bare snørrete og tørrhoste. Men skal ringe og høre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...