Gå til innhold

Skal passe en merkelig unge..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha henne en helg. Ja det er sikkert stygt å kalle henne merkelig, men hun er noe for seg selv.

Hjemme er hun et svært krevende barn som hyler og skriker, krever is og nekter å spise maten sin. Liker ingenting, bortsett fra pølser.

Hos oss er hun stille som en mus. Svarer ikke når vi snakker til henne. Sitter ved bordet og pirker i maten (nei jeg serverer ikke pølser 4 ganger om dagen).

Jeg er faktisk veldig skeptisk til å passe henne, hun er så vanskelig om jeg ikke kan si umulig å komme inn på.

Tips til å håndtere slikt? Foreldrene trenger sårt en pause, så jeg vil ikke avlyse heller.

Anonymous poster hash: d0c57...143

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke egentlig maten som er problemet her? Tydelig at jenta ikke har det helt bra. Skal ikke begi meg ut på noen antagelser her. Men tror det beste er om du viser deg som en trygg, stabil voksenperson. Ta initativ til å snakke med henne om hvordan hun har det og vis at du bryr deg!

Anonymous poster hash: 369e7...2c6

Skrevet

Hvor gammel er hun? Kommer nå med forslag selvom jeg ikke vet alderen.

Hva med å la henne få være med å handle maten og tilberede maten? Det pleier å være gøy og er mye gøyere å spise egenlaget mat.

Lag kos utav måltidene - tenn lys, spis i sofaen/ foran tv, lag hytte og spis der, gå på tur og lag mat på bål/ stormkjøkken?

Spill spill/ lek med henne, gå på oppdagelsesferd i skogen/ i byen og avslutt med å gå på kafe

Anonymous poster hash: 76bfd...85f
Skrevet

...de fleste barn merker svært godt om de voksne "liker" dem eller ikke...at du er "svært skeptisk" til å passe henne sier vel det meste. Du bør ikke tilby deg å passe henne flere ganger. For jenta sin del.

Anonymous poster hash: cc930...6ff
Skrevet

Vis deg som en trygg voksen. Vær mild og god, og henvend deg til henne med hele deg (blikk osv), forsøk å være avslappet. Snakk til henne selv om hun ikke svarer.

Finn ut ting hun liker og gjør ting hun er trygg på.

Anonymous poster hash: 8076e...58a
Skrevet

Største frøkna mi blir stille og svarer ikke alltid når hun blir spurt om noe hvis hun er litt usikker.

Hun var hos slektninger en uke i sommer og den første dagen pratet hun kun til barna som er der og de måtte snakke for henne men så gikk det seg til.

Hun storkoste seg selv om hun er litt stille sånn i starten.

Dette barnet er nok bare litt usikkert og kan trenge litt tid å tine opp, bare fortsett å prat med henne nå og da.

Jeg ville heller ikke servert pølse alle 4 måltider men ville nok ha gitt henne litt pølse ved siden av middagsmaten slik at jeg visste hun fikk i seg noe. Men da bare om hun ikke hadde spist stort av annet.

Anonymous poster hash: 0bd66...be1
Skrevet

Det er vel ikke egentlig maten som er problemet her? Tydelig at jenta ikke har det helt bra. Skal ikke begi meg ut på noen antagelser her. Men tror det beste er om du viser deg som en trygg, stabil voksenperson. Ta initativ til å snakke med henne om hvordan hun har det og vis at du bryr deg!

Anonymous poster hash: 369e7...2c6

Veldig enig.... Utrygg hjemme og utrygg borte tenker jeg her.

Anonymous poster hash: 39583...047

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...