Gå til innhold

Har dere ofte et ekstra barn med dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På sykkeltur, på tur i skogen, til stranden, i parker, biltur osv.

Og hvor mange barn har du?

Jeg har 4 barn og har veldig ofte en eller to ekstra barn med, synes det er hyggelig å ha med barnas venner. Men mange foreldre har aldri ekstra barn med, hvorfor ikke?

Anonymous poster hash: ac2bc...413

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det har vi ofte, men ikke bestandig. Har to barn selv.

Anonymous poster hash: e6a1d...33e
Skrevet

Skulle ønske det ble oftere enn det er.

Men regner med det bli mer slik når guttungen går på skole med bare barn i nærområdet og ikke i barnehage med mange barn i andre bydeler på avdelingen.

Anonymous poster hash: 96a6a...f55
Skrevet

Ikke så ofte vi har med andre barn på lengre turer, men vi har alltid masse barn hjemme så vi syns vi trenger å være bare oss når vi skal noe mer.

Men små turer rundt i nærmiljøet er det ofte mange med. Kan se ut som jeg er på tur med en barnehage bare jeg sykler til butikken. Og når ungene har litt spenn på seg så er det godt å ha litt tid med bare oss, når huset vårt som oftes har dobbelt anntall med barn hele dagen utenom leggetid.

Anonymous poster hash: b49df...573

Skrevet

Veldig ofte, vi har to selv. Største er ofte med andre også. Koselig å dele opplevelser med venner, samt bli kjent med barnas venner. Pga aldersforskjell koser største seg mer om vi har med noen. Vinn-vinn;)

Anonymous poster hash: 87a88...2ad

Skrevet

Ikke så ofte i grunn. Men nå har vi fire unger inkl en baby, så da blir det ganske trangt i bilen som det er. Men dersom vi er på stranda, f.eks, pleier vi alltid invitere med noen av vennene til ungene, men da må foreldrene selv levere dem ;) 

Det er jo koselig for ungene å ha med seg venner, men nå er våre såpass tette at de uansett har nok å leke med. :)

Men vi har ofte mange unger her hjemme :)

Anonymous poster hash: eeb83...00c
Skrevet

Vi har veldig ofte barn på besøk hjemme, har 3 barn. Når vi reiser steder drar vi ofte med andre barnefamilier.

Har ikke plass til flere når hele familien skal steder, men hender vi deler oss opp og at de eldste får ha med en hver på kino feks

Anonymous poster hash: 97329...075

Skrevet

Jeg har ofte med meg ekstra barn ja. Både 1, 2 og noenganger 3 alt etter hva jeg skal. Jeg har større avstand mellom barna og da er det ennda kjekkere for storesøster om venner er med på opplevelser/kino/tur/handletur ect, enn bare oss kjedelige foreldre og en baby. Selv om vi finner på ting alene og, så ser jeg at jenta vår er gladere om venner er med og er og mer tolmodig. Jeg ser ikke på det som styr i det heletatt å ha med ekstra barn, bare veldig koselig å bli godt kjendt med vennene til jenta vår og ser også at de synes det er veldig stas å få være med oss. :-) Hjemme og er dørene åpne for venner og nabobarn. 

Anonymous poster hash: 83da2...da2
Skrevet

Vi har OFTE med andre unger.

Både på ferier, på overnatting, på dagsturer, i fornøyelsesparker, på middag osv.

Elsker det, og har gjerne med flere også:o)

Vi har madrasser og dyner i hopetall, og ungene sover i telt og innendørs, veldig koselig!!

Sønnen vår er ikke så mye med andre, da vi stort sett har planer selv og liker å være med:)

Bortsett fra hos søsteren min, derer det mange unger og full rulle. Kjempekoselig synes jeg. Han er en god del med de, selv om de bor et stykke unna.

Skrevet

Jeg har ofte med meg ekstra barn ja. Både 1, 2 og noenganger 3 alt etter hva jeg skal. Jeg har større avstand mellom barna og da er det ennda kjekkere for storesøster om venner er med på opplevelser/kino/tur/handletur ect, enn bare oss kjedelige foreldre og en baby. Selv om vi finner på ting alene og, så ser jeg at jenta vår er gladere om venner er med og er og mer tolmodig. Jeg ser ikke på det som styr i det heletatt å ha med ekstra barn, bare veldig koselig å bli godt kjendt med vennene til jenta vår og ser også at de synes det er veldig stas å få være med oss. :-) Hjemme og er dørene åpne for venner og nabobarn. 

Men selv om vi har md oss barn rundtforbi er det veldig sjelden jenta vår blir invitert med på noe. Tror faktisk bare hun har vært med 1 gang med 2 forskjellige venner. ikke at det betyr noe, men hun er så stor nå at hun spør her hjemme hvorfor ikke hun kan være med de avotil og. Jeg sier bare at det sikkert ikke passer så godt, men lurer faktisk på om de ikke vil ha henne med i det hele tatt. Men de om det. 

Skrevet

Aldri! Jeg har mer enn nok med mine egne, og det samme har mannen. Jeg har ingen interesse av å passe andres unger.

Anonymous poster hash: efd1b...24c

Skrevet

Aldri! Jeg har mer enn nok med mine egne, og det samme har mannen. Jeg har ingen interesse av å passe andres unger.

Anonymous poster hash: efd1b...24c

Det er akkurat der vi ser ting litt forskjellig. Du ser det som å passe på andre sine barn, vi gjør det for at barna skal ha det gøy i sammen med venner. Om jeg tenker tilbake på barndommen, så er veldig mange av mine beste minner sammen med venner og ikke mine foreldrene.. Hytteturer sammen med venner, å bade med venner, å fiske med venner.

Men alle er forskjellige, om det blir et ork ødelegger det mer å ha med seg noen ekstra barn enn å ikke ha det. Men så har jeg ofte oppfattelsen av at mange rundt oss ser det som ork å finne på noe med sine egne barn og, til og med å reise på ferie er et ork.. Akkurat det sjønner jeg ikke.

Skrevet

Mindre nå dessverre etter vi fikk nr tre, dette pga plassmangel i bilen.

Meeen er vi i nærområde så tar vi gjerne med noen ekstra.

Anonymous poster hash: 4cfd7...b36

Skrevet

Ja, vi har nesten alltid med andre unger. Barnet vårt er snart åtte år og enebarn, så vi synes det er greit at han har med en venn eller to når vi skal noe :)

Anonymous poster hash: 1ef14...794

Skrevet

Veldig ofte, har alltid flere enn våre egne unger her hjemme også. Er ofte både 2 og 3 unger her på overnatting i helgene og vi har med oss ekstra unger på tur, på stranda, i skogen osv.

Vi har fire barn og synes deres sosiale liv og at de får oppleve ting sammen med venner er viktig. Barn har veldig stor glede av å dele opplevelser med hverandre og overnatting er fantastisk gøy.

Forrige uke hadde vi overnattingsgjester 3 netter tror jeg, og vi har stadig venner til middag. I dag blir det to små venner ekstra rundt middagsbordet.

Men ser at ikke alle har samme prioriteringer som oss, den ene vennen til 9-åringen min får ikke ha med seg venner inn, han kan bare leke med vennene sine ute. Han er mye her hos oss og de to guttene er gode venner, men min sønn aner ikke hvordan det ser ut inne i huset til kompisen sin. Det er temmelig sært synes jeg, mammaen er ellers en hyggelig dame som riktignok er ufør pga revmatisme men hun er normalt sosial, snakker på foreldremøter osv. Skjønner ikke hva hun tenker som velger å nekte sine tre sønner å ha venner med inn...

Anonymous poster hash: b8e06...762

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...