Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #1 Skrevet 6. august 2013 Datteren vår havenner nok. Hun er 8 og har 4-5 stykker fra klassen som hun er mye sammen med. Nå i ferien er det ikke så mange hjemme og hun har avtalt å ta en tur til en av jentene hun ikke leker så mye med ellers. De har veldig ulike interesser, men noen timer nå og da er hyggelig. Nå har vi fått tilsnakk av foreldrene for å kontakte datteren deres bare når det ikke er noen andre hjemme. De mener det er dårig gjort mot jenta. Datteren har sansynlig vis ikke så mange venner. Hun ville sikkert blitt glad om datteren vår ba henne med oftere, men derifra til å bli sure når hun blir kontaktet er da ganske tåplig. Det oppmunterer i hvertfall ikke til å treffes oftere. Anonymous poster hash: 8cc42...cd9
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #2 Skrevet 6. august 2013 Beklager overskriften. Det skulle vært "Nå har vi fått kjeft for å ta kontakt". Anonymous poster hash: 8cc42...cd9
Jenny_m Skrevet 6. august 2013 #3 Skrevet 6. august 2013 Det er jo rett og slett bare trist Det er nok som du sier at hun ikke har så mange venner. Kunne man kanskje invitert henne med på leken selv etter at de andre jentene har kommet hjem ? Syns ikke noe om å presse på barna venner, det er jo noe de skal finne ut av selv men får jo litt vondt av denne jenta også da .. Uansett, uhørt av foreldrene å reagere på den måten .
Elefanten Skrukkeskinn Skrevet 6. august 2013 #4 Skrevet 6. august 2013 Og så kan de vel invitere selv også?
Jenny_m Skrevet 6. august 2013 #5 Skrevet 6. august 2013 Og så kan de vel invitere selv også? Ja herremin at jeg ikke tenkte på det. Sønnen min er bare 2 så har nettopp begynt å leke med andre. Tenker liksom ikke så langt enda jeg. Men hadde gutten min hatt venneproblemer ville jeg kanskje oppmuntret til besøk hos oss og hos andre enn å kjefte. Virker som om foreldrene ikke helt vet hvordan de skal takle dette
BareMas Skrevet 6. august 2013 #6 Skrevet 6. august 2013 Wow, det var noe ufint av foreldrene! De klarer åpenbart ikke å tenke særlig langt, da det er godt mulig at disse jentene finner ut at de har mer til felles enn først antatt ved å leke mer sammen nå i ferien, og at det derfor kan bære en "inngangsbillett" til flere venner. Så dette var latterlig, spør du meg!
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #7 Skrevet 6. august 2013 Kan jo hende det er litt sårt for foreldrene hennes at hun ikke har så mye venner? At de føler at *hun er bare bra nok når de andre ikke kan/er hjemme*. Tror jeg hadde følt det slik selv om det var min datter. Er trist at noen barn ikke har så mange venner, og det er jo ulike grunner til det selvfølgelig. Stakkars jente! Anonymous poster hash: 9364f...ce0
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #8 Skrevet 6. august 2013 Jeg skjønner de foreldrene på en måte. Hva skjer når skolen begynner igjen da? Vil datteren din fortsette å leke med henne når alle vennene er hjemme igjen? Anonymous poster hash: 082bd...81d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå