Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #1 Skrevet 6. august 2013 Jeg var altså på apoteket, og skulle ha Dentonox til babyen min. Jeg husket ikke helt hva det het, og jeg fant det heller ikke i hyllen... Så jeg spurte apotekdamen bak kassen, "Har dere Dentooo... - nox...? her? Babyen min får tenner, skjønner du." Uttalen min var ganske slik som jeg skriver, om noen klarer å tolke det. Hun gir meg et krasst blikk, "Vi har Dentonox her, ja." Hun så så overlegen og irettesettende ut at jeg ville stikke fingeren i halsen.Jøssenavn, hva er galt med folk? Må man bare rette på hver feil man ser/hører? Hadde jeg husket helt hva det het, hadde jeg også visst hvordan det uttales! Så her går du rundt, Anonym, og retter på alle feil. Har du ikke noe bedre å gjøre? Dagens frustrasjonsutblåsning fra dagen i forveien! Anonymous poster hash: 5918f...f4d
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #2 Skrevet 6. august 2013 He, he.. Heter det ikke Dentinox? Mulig jeg er en skriveleif-gnager jeg også - eller så tar jeg feil og er helt på jordet. Uansett er jeg så enig med deg i at man må forvente noe serviceorientering fra ansatte i slike yrker. Blir stadig overrasket over hvor elendige mange er på det. Anonymous poster hash: 1de97...0e6
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #3 Skrevet 6. august 2013 Jeg forstår heller ikke hvorfor noen er så hårsåre at de tar seg nær av å få vite hvordan et ord uttales eller skrives. Anonymous poster hash: 00f37...62e
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 6. august 2013 #4 Skrevet 6. august 2013 He, he.. Heter det ikke Dentinox? Mulig jeg er en skriveleif-gnager jeg også - eller så tar jeg feil og er helt på jordet. Uansett er jeg så enig med deg i at man må forvente noe serviceorientering fra ansatte i slike yrker. Blir stadig overrasket over hvor elendige mange er på det. Anonymous poster hash: 1de97...0e6 Dentinox ja.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #5 Skrevet 6. august 2013 Ops, beklager, se der, jeg husker fremdeles ikke hva det heter! Det vil si at damen på apoteket ikke lærte meg en drit. Ammetåke er ikke bare-bare! Ikke hormoner heller... Anonymous poster hash: 5918f...f4d
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #6 Skrevet 6. august 2013 Det heter Dentinox og det skal ikke brukes pga fare for bivirkninger som pustestans. Anonymous poster hash: 1cf9f...11c
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #7 Skrevet 6. august 2013 Ehm.. Hvis det ikke skal brukes hadde det vel strengt tatt ikke vært i salg? Anonymous poster hash: 8d9c4...1a2
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #8 Skrevet 6. august 2013 Les anbefalinger fra legemiddelverket. Anonymous poster hash: 1cf9f...11c
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 6. august 2013 #9 Skrevet 6. august 2013 Vi har prøvd det til begge men det har ikke hatt noen effekt så igrunn er det bare å drite i å bruke, kommer ikke til å prøve det til nestemann... Helsesøster på helsestasjonen vår anbefalte å ta bittelitt flytende paracet på fingeren å gni lett over der tannen irriterer. Har ikke prøvd det da minste egentlig ikke irriterer seg over tennene når de kommer, men det kan jo være verdt å prøve om noen plages skikkelig.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #10 Skrevet 6. august 2013 Vel, min baby irriterer seg veldig over tennene som kommer, og jeg aner ikke engang hvilken som kommer. Virker som hun har vondt overalt, og det er ruglete over det hele, men særlig med jekslene. Dentinox ser ut til å virke innimellom, andre ganger ikke... Skal prøve flytende paracet på gommene neste gang, kanskje det hjelper bedre. HI Anonymous poster hash: 5918f...f4d
Gjest sussie77 Skrevet 6. august 2013 #11 Skrevet 6. august 2013 Ha ha. Dentinox ja. Syntes det er rart at folk legger seg oppi hva man skriver og sier, så lenge man skjønner hva som sies (eller skrives). Men Dentinox er vel heller ikke anbefalt lenger? Brukte det litt på begge mine. Uten noe særlig hell. Det eneste som jeg syntes fungerte er smertestillende når det var som verst.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #12 Skrevet 6. august 2013 Bare for å si det sånn: Jeg sa riktig ord til apotekdamen, jeg var bare veldig usikker på om det faktisk var det riktige (hadde jeg sagt dentonox som jeg skrev her, hadde det vært helt ok at hun rettet på meg!), men jeg tror ikke det var noen tvil om at jeg bare var usikker på om det faktisk var Dentinox det het. Hun ga meg et helt tydelig blikk som mente jeg uttalte det feil, og korrigerte meg, ikke at hun bekreftet at jeg sa riktig ord. Og det irriterte meg! Anonymous poster hash: 5918f...f4d
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 6. august 2013 #13 Skrevet 6. august 2013 Mangel på sosiale antenner... Hun JOBBER trossalt der, hun kan ikke regne med at alle og enhver husker alle de navnene der!
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #14 Skrevet 6. august 2013 Jeg vil tro du er litt vel fintfølende her... Hun tenkte sikkert at hun skulle hjelpe deg å komme på navnet, og at du når hun sa det kom til å huske det til en annen gang. Anonymous poster hash: df552...acf
Gjest FinogFjong Skrevet 6. august 2013 #15 Skrevet 6. august 2013 ...neste gang sier du...ÅÅÅH, UUNNSKYLD, jeg mente jo selvfølgelig D-E-N-T-I-N-O-XXX, men lett overdrevne fakter... -Slik var det forøvrig hver gang en gikk på polet i gamle dager (ja, jeg er så gammel at de hadde disk foran godsakene...) da gikk det mye i Gato negro og den som het "rødvin"...for det greide jeg å uttale...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå