aLaNa11 Skrevet 5. august 2013 #1 Skrevet 5. august 2013 permisjon er i boks, økonomisk alt i boks. minus er barnehage for mitt 1 barn... Men lar seg ordne med barnepass til det er i boks. Men det surrer mye i hode.. Vil dette mer enn noe annet.. Men so mye att og frem ang. timeplan. hvor mye hjemme med ny født baby.. osv osv.. er det noen her med erfaring? eller kan jeg søke om permisjon na før skolen starter? men lønner det seg, nor jeg er brent for og starte! selv om det blir skolestart so etter en mnd en ny baby i hus? beklager alle spørsmolene.. venter po svar fra rodgiver ang en time for o fo svar po alle spørsmol. PS! har ikke tastatur med norske bokstaver... derfor dorlig norsk hehehehe
FruTaraldsen Skrevet 6. august 2013 #2 Skrevet 6. august 2013 Er det sånn at skolen starter nå i august og du skal føde nå i oktober? Jeg er sykepleier og tror nok du skal belage deg på å begynne neste år igjen dessverre, for det er ikke et studie som enkelt lar seg kombinere med en liten baby! Det er en del pliktig øvingspost og praksis hvor det vil være umulig å ha med baby.
Nurse77 Skrevet 6. august 2013 #3 Skrevet 6. august 2013 Jeg er enig med hun ovenfor! Det er ikke lett å skulle kombinere sykepleiestudiet med nyfødt baby. Praktisk talt umulig pga praksis. Dessuten kan overgangen fra ett til to barn være stor, så det kan hende du trenger energien din på hjemmefronten... Men skjønner du er motivert for å begynne NÅ, men jeg vil på det sterkeste anbefale deg å søke permisjon ett år. Studiet kan vente, men den gode tida med babyen din venter ikke...
aLaNa11 Skrevet 6. august 2013 Forfatter #4 Skrevet 6. august 2013 Kan jeg søke om utsatt skolestart? Eller perm. Eller må jeg igjennom hele søke prosessen på nytt?
Nurse77 Skrevet 6. august 2013 #5 Skrevet 6. august 2013 Jeg er ganske sikker på at du kan søke om permisjon (pga nyfødt baby) og dermed få plassen neste år. Dvs du slipper å søke på nytt. Det er vel best om du ringer høgskolen der du er kommet inn så snart som mulig. Lykke til:-)
aLaNa11 Skrevet 6. august 2013 Forfatter #6 Skrevet 6. august 2013 Ja, har avtale i morgen om å ringe. De er kommet fra ferie nå. Så krysse fingra å se hva de sier. Og hvilke regler de har... Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå