Gå til innhold

termin oktober, og starter sykepleier studie

Anbefalte innlegg

Skrevet

permisjon er i boks, økonomisk alt i boks. minus er barnehage for mitt 1 barn... Men lar seg ordne med barnepass til det er i boks.

Men det surrer mye i hode..  Vil dette mer enn noe annet.. Men so mye att og frem ang. timeplan. hvor mye hjemme med ny født baby.. osv osv.. 

er det noen her med erfaring? eller kan jeg søke om permisjon na før skolen starter? men lønner det seg, nor jeg er brent for og starte! selv om det blir skolestart so etter en mnd en ny baby i hus?

beklager alle spørsmolene.. venter po svar fra rodgiver ang en time for o fo svar po alle spørsmol.

PS! har ikke tastatur med norske bokstaver... derfor dorlig norsk :P hehehehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det sånn at skolen starter nå i august og du skal føde nå i oktober? Jeg er sykepleier og tror nok du skal belage deg på å begynne neste år igjen dessverre, for det er ikke et studie som enkelt lar seg kombinere med en liten baby! Det er en del pliktig øvingspost og praksis hvor det vil være umulig å ha med baby.

Skrevet

Jeg er enig med hun ovenfor! Det er ikke lett å skulle kombinere sykepleiestudiet med nyfødt baby. Praktisk talt umulig pga praksis. Dessuten kan overgangen fra ett til to barn være stor, så det kan hende du trenger energien din på hjemmefronten... Men skjønner du er motivert for å begynne NÅ, men jeg vil på det sterkeste anbefale deg å søke permisjon ett år.

Studiet kan vente, men den gode tida med babyen din venter ikke...

Skrevet

Kan jeg søke om utsatt skolestart? Eller perm. Eller må jeg igjennom hele søke prosessen på nytt?

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at du kan søke om permisjon (pga nyfødt baby) og dermed få plassen neste år. Dvs du slipper å søke på nytt.

Det er vel best om du ringer høgskolen der du er kommet inn så snart som mulig. Lykke til:-)

Skrevet

Ja, har avtale i morgen om å ringe. De er kommet fra ferie nå. Så krysse fingra å se hva de sier. Og hvilke regler de har...

Takk for svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...