Gå til innhold

Rett å bli sur ? Kundebehandling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jula hadde en redskapsbod på kampanje for et par uker siden. Jeg sjekket beholdningen på varehuset her i byen, og så at de var tomme men at de hadde på flere andre varehus.

Jeg sendte da en henvendelse til kundeservice sentralt og spurte om de kunne sende en til mitt varehus, da jeg svært gjerne skulle hatt en slik.

Fikk umiddelbart svar at de hadde på sentrallageret, og at de sendte den til mitt varehus slik at den skulle ankomme i mitden av uken etter.

Flotte greier !

Torsdag i den uken boden skulle ankomme, prøvde jeg å få kontakt med varehuset for å høre om den hadde kommet. Jeg hadde signert med fullt navn og tlf nr og tenkte kanskje de kom til å ringe med når de fikk den, men hørte ikke noe.

Fant kun et tlf nr til sentrallageret, og der kunne de fortelle at joda.

De hadde sendt bod, butikken hadde fått denne og solgt den til noen andre.

Jeg lurte på om de ikke hadde merket den med navn eller noe, siden jeg vitterlig hadde bestilt en bod og blitt lovet den tilsendt pr mail. Men neida.

Sendte så mail til vedkommende som hadde sendt boden i første omgang, og han kunne si det samme.

Han hadde sendt en bod, men ikke gitt beskjed om at det var noen som skulle ha den.

Er det lov å bli sur da ?

Anonymous poster hash: cb85d...48b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA! Er så drittlei av dårlig kundebehandling, dårlig kommunikasjon mellom ansatte og tomme varehyller, feilprising... Argh!

Anonymous poster hash: 20233...b0a

Skrevet

Ja, da er det lov til å bli sur. Et er dårlig behandling av kunder.

Skrevet

Skulle du stå å vente i butikken i flere dager til den kom inn da heller? Hvordan hadde de tenkt du skulle få tak i den, hadde de noe godt svar til det.

Anonymous poster hash: 42cb3...ba8
Gjest Morn du
Skrevet

Heh, hadde blitt rimelig oppgitt da altså.

Jula har litt slett kundebehandling. Har ventet leenge på å få hjelp der, da hjelpa kom var det ingen unnskyldning å få.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Hehe... Ikke skarpeste kniven i skuffen den du snakket med på sentrallageret, da, antakelig...

Det burde jo være en selvfølge at sendingen ble merket med ditt navn, og BESTILT, BLIR HENTET, med store bokstaver. Det er i alle fall sånn det fungerer de fleste steder, men altså ikke hos Jula, tydeligvis... 

Skrevet

Det virkar som om de har snakka rundt kvarandre, han har sendt ei bod slik han fekk beskjed om men ikkje reservert den då han ikkje fekk beskjed om det.

Grunn nok til å blir sur for meg i alle fall. Opplevde forresten å bestille same pensumbok fire gongar frå studentbokhandel. Dei reserverte aldri bøker fordi studentar per definisjon er upålitelige og dei risikerte å brenne inne med boka. Den måtte bestillast frå utlandet, dei bestilte ei i gongen og kun når nokon spurte etter den, då studentar per definisjon er late og ikkje gidd lese engelskspråkleg litteratur og om boka allereie var i bestilling la dei ikkje inn ei til i bestilling. Var ikkje hoppande glad akkurat. Eg er så gamal at det å handle sjølv på nettet ikkje falt meg inn i tidleg studentalder..

Skrevet

Skulle du stå å vente i butikken i flere dager til den kom inn da heller? Hvordan hadde de tenkt du skulle få tak i den, hadde de noe godt svar til det.

Anonymous poster hash: 42cb3...ba8

Ja, det er det jeg lurer på også. I midten av uken er ganske diffust for meg. Hadde jeg fått beskjed om å møte onsdag kl 16:00 for avhenting, hadde det vært greit. Men det var jo aldri snakk om annet enn at han skulle sende meg en bod.  

Fres !

Og da jeg sendte mailen hans tilbake til han, for å høre hva som hadde skjedd fikk jeg spørsmål : "Hvordan bestilte du den da?"

Haloo. Det står i mailen under som han selv har skrevet.

HI

Skrevet

I den første mailen skrev jeg :

"Hei, jeg skulle veldig gjerne hatt tak i en oppbevaringsbod med varenr xxx. De er utsolgt i Bergen, men jeg ser de har den i Haugesundt bla.a Er det mulig å få tilsendt en fra et av de andre varehusene?" Signert med navn og tlf nr.

Fikk svar :

Den finnes på vårt sentrallager. Er pakket i dag, og kommer til å dukke opp i Bergen i midten på neste uke"

Beste hilsen XXX

Bør jeg ikke forvente at de har lagt den av til meg da ?

Skrevet

Jula hadde en redskapsbod på kampanje for et par uker siden. Jeg sjekket beholdningen på varehuset her i byen, og så at de var tomme men at de hadde på flere andre varehus.

Jeg sendte da en henvendelse til kundeservice sentralt og spurte om de kunne sende en til mitt varehus, da jeg svært gjerne skulle hatt en slik.

Fikk umiddelbart svar at de hadde på sentrallageret, og at de sendte den til mitt varehus slik at den skulle ankomme i mitden av uken etter.

Flotte greier !

Torsdag i den uken boden skulle ankomme, prøvde jeg å få kontakt med varehuset for å høre om den hadde kommet. Jeg hadde signert med fullt navn og tlf nr og tenkte kanskje de kom til å ringe med når de fikk den, men hørte ikke noe.

Fant kun et tlf nr til sentrallageret, og der kunne de fortelle at joda.

De hadde sendt bod, butikken hadde fått denne og solgt den til noen andre.

Jeg lurte på om de ikke hadde merket den med navn eller noe, siden jeg vitterlig hadde bestilt en bod og blitt lovet den tilsendt pr mail. Men neida.

Sendte så mail til vedkommende som hadde sendt boden i første omgang, og han kunne si det samme.

Han hadde sendt en bod, men ikke gitt beskjed om at det var noen som skulle ha den.

Er det lov å bli sur da ?

Å ja!

Skrevet

I den første mailen skrev jeg :

"Hei, jeg skulle veldig gjerne hatt tak i en oppbevaringsbod med varenr xxx. De er utsolgt i Bergen, men jeg ser de har den i Haugesundt bla.a Er det mulig å få tilsendt en fra et av de andre varehusene?" Signert med navn og tlf nr.

Fikk svar :

Den finnes på vårt sentrallager. Er pakket i dag, og kommer til å dukke opp i Bergen i midten på neste uke"

Beste hilsen XXX

Bør jeg ikke forvente at de har lagt den av til meg da ?

Jo man skulle tro det, men etter å ha hatt sommerjobb slike steder og ryddet opp i andres liknende rot, så har jeg skjønt at en mange steder må passe på at folk får det inn med teskje om du skal være sikker på å få det ønskede resultatet....

Anonymous poster hash: f70ca...8ae

Skrevet

Herreminhatt! :blink:

Minner meg på at jeg fortsatt ikke har fått den LP'n jeg bestilte på Inova i 1990. Skulle ta en liten måned. <_<

Skrevet

Jeg hadde ihvertfall blitt litt sur. Jeg hadde nok bedt pent om de kunne sendt en ny, slik at du fikk den slik du ble lovet. Og da selvfølgelig til den prisen som var oppgitt i kampanjen ( i tilfelle boden ikke er kampanjepris på ennå...) Du har jo flere mailer som bevis på at du både bestilte og ble lovet varen. Hvis Jula har et snev av god kundebehandling, så burde de gjøre dette...etter min mening ihvertfall ! :)

Skrevet

Er det mulig!!

Anonymous poster hash: 1c1ef...6d4

Gjest FinogFjong
Skrevet

...strengt tatt SKREV han ikke at en bod ble reservert til DEG, han skrev at en bod allerede var sendt til butikken...

Jeg har oppdaget at butikkansatte (generelt alle ansatte i alle yrker, nærmest uansett hvoor) er dumme som datamaskiner. De må ha den rette "kommandoen", ikke ta for gitt at NOEN under noen omstendghet forstår hva som er saken, uten at de bekrefter dette...

-eks, "kan jeg da forvente at du legger av denne boden til meg, navn *** til avhenting?" "var navnet slik sa de?" "JA","ja, da er den lagt av i deres navn frue", "kan jeg få en kopi av den ordrebekreftelsen?" "ja, det kan du. Her" "takk" "bare hyggelig"...   :)

Skrevet

...strengt tatt SKREV han ikke at en bod ble reservert til DEG, han skrev at en bod allerede var sendt til butikken...

Jeg har oppdaget at butikkansatte (generelt alle ansatte i alle yrker, nærmest uansett hvoor) er dumme som datamaskiner. De må ha den rette "kommandoen", ikke ta for gitt at NOEN under noen omstendghet forstår hva som er saken, uten at de bekrefter dette...

-eks, "kan jeg da forvente at du legger av denne boden til meg, navn *** til avhenting?" "var navnet slik sa de?" "JA","ja, da er den lagt av i deres navn frue", "kan jeg få en kopi av den ordrebekreftelsen?" "ja, det kan du. Her" "takk" "bare hyggelig"...   :)

Helt enig. Det var jeg som skrev det samme over ;). Virkelig helt utrolig hvor mange som må ha det inn med teskje og ikke klarer å trekke konklusjoner selv... 

I mine yngre dager hadde jeg 380% (!) økning av inntektene på to måneder da jeg overtok driften i en butikk (Tør aldri si det på intervjuer, for det høres ut som løgn). Tidligere undersalg skyldtes det i stor grad at en hel del kunder sluttet å handle hos oss siden de opplevde det samme som HI (fordi sjefene aldri gadd å avklare at alt var forstått riktig....) og mye annet rot.

Så 70% av økningen hadde enhver som bryr seg litt ekstra og er normalt oppegående kunnet få til, mens 30% av økningen tar jeg gjerne æren for selv med strategisk ommøblering, ekstra markedsføring, mersalg og super service ;D.

Anonymous poster hash: f70ca...8ae

Skrevet

Huff. Nei han skrev jo ikke det direkte, men jeg regnet virkelig med at de la den av. Hva var poenget om ikke liksom.

Hi

Skrevet

Hvis du ikke hadde lakt inn noen bestilling der du skulle hente, og dermed egentlig kjøpe, boden blir det slik. På sentrallageret viste de sansynlig vis ikke om du var en kunde eller en som jobbet i butikken.

Hvis du hadde kjøpt og betalt boden fra sentrallageret og bare avtalt henting i butikken kunne du blitt sur, men her har du ingen sak.

Anonymous poster hash: e9d33...773

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...