Gå til innhold

Min teori er at barn som ikke ammes blir mer selvstendig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Derfor har jeg ikke ammet barna mine.

Ser samme tendens hos andre som ikke har ammet barna sine vs de som har ammet.

Jo lenger barna blir ammet, jo mer uselvstendige blir de.

Enig eller uenig?

Anonymous poster hash: 7a2f7...eb5

Videoannonse
Annonse
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Jaja....

Skrevet

Har aldri hørt om flaskebarn som ordnar seg mme sjølv, så eg kan ikkje heilt sjå samanhengen..

Skrevet

Ber innstendig om at vi ikke mater trollet :P

Ellers blir det bare side på side med krangler og argumenter og mas.

Lets all just: Dont give a shit

Anonymous poster hash: 07c77...d14
Skrevet

Trolllollloolllloollll!

Jesus, finn nå på noe mer troverdig.

Anonymous poster hash: 7a811...c59
Gjest Julia1984
Skrevet

Ingen av mine er ammet. Ingen er spesielt selvstendig!

Rar teori! Når man gir flaske ligger jo barnet inntil akkurat som et barn som ammes!

Skrevet

Jeg tror det er ganske tilfeldig. Men en ting jeg synes er bedre med MME (gjelder mitt barn), er at jeg får mye bedre kontakt med babyen når den får mat. Da ser vi hverandre i øynene hele tiden. Når jeg ammer, ser den meg i armhulen/lukker øynene, stirrer tomt fremfor seg. Den ser sjeldent opp på meg (fem måneder gammel nå), og gjør den det, er det fordi den slipper puppen, og legger seg på ryggen for å tøyse med den.

Anonymous poster hash: 3ba66...5b2
Skrevet

Selvtendighet har som oftest med trygghet å gjøre og den kan man absolutt fint få også når man får mme ;-) pupp er best, men mme med kjærlig mor kan være like bra! Har sett mme-foringer som jeg ikke synes er ideelle for trygghetsbygging, men de er i klart mindretall!

Skrevet

Ha ha :D.

Ser ut som det er agurktid her inne, så mange troll som det plutselig dukker opp....

Skrevet

Det er ikke et trolleinnlegg, og selfølgelig mener jeg ikke når de er babyer og at de kan fikse sin egen flaske.

Jeg mener når de vokser til og blir litt større. Fra de kan krabbe/ gå til de kan snakke og oppover.

Jeg synes at barn som har blitt ammet er mer klengete på moren sin og mer usikker på fremmede fordi de har hengt i puppen på moren i månedsvis og nå henger de i skjørtene.

Jeg mener dette seriøst, så lurte bare på hvilke erfaringer dere har.

Skjønner forresten ikke hvorfor folk skal skrike troll i annenhver tråd.

Selv om du er uenig så betyr det ikke at ikke andre folk har andre menonger og andre verdier enn deg.

Skrevet

Whatever. Om du ikke er et troll er du bare teit. Ikke noe det er verdt bruke nevneverdig energi på.

Anonymous poster hash: 7a811...c59
Skrevet

Ja jeg er enig HI. Sett det på eget barn og vennepars (der ene amnesti og andre ikke)

Anonymous poster hash: 3f7a7...8a6

Skrevet

Helt enig, HI! Alle babyer jeg vet om som ikke blir ammet, ordner mat og skifter bleier selv fra 3-4 ukers alder. For ikke snakk om at de rydder opp etter seg før fyllte ett år. Fatter ikke hvorfor noen ammer i det hele tatt, jeg?

Skrevet (endret)

Det er ikke et trolleinnlegg, og selfølgelig mener jeg ikke når de er babyer og at de kan fikse sin egen flaske.

Jeg mener når de vokser til og blir litt større. Fra de kan krabbe/ gå til de kan snakke og oppover.

Jeg synes at barn som har blitt ammet er mer klengete på moren sin og mer usikker på fremmede fordi de har hengt i puppen på moren i månedsvis og nå henger de i skjørtene.

Selv om du er uenig så betyr det ikke at ikke andre folk har andre menonger og andre verdier enn deg.

Okei, hvis du insisterer :)

Jeg ammet min sønn til han var nesten 2.

Han er mer selvstendig enn jeg kan forklare. Barnehagen kaller ham fryktløs, fordi han er vågal og tør å prøve seg frem uansett utfordring.

Vi tilbringer mye tid med min bestevenninnes to barn. De ble aldri ammet, og de gjemmer seg bak moren ved hver minste ting. De tør knapt å gå utenfor huset uten mamma.

Min derimot må man hente ned fra trærne på slutten av dagen.

Selvstendighet har overhodet ingenting med amming å gjøre. Amming skaper en flott trygghet, og et fantastisk bånd mellom mor og barn. Selvstendighet skapes av andre ting!

Endret av Gulltopp&Lillebjørn
Skrevet

Tja.. Jeg kan til en viss grad være litt enig.. Haha.. Vil tro at dette ikke gjelder små babyer, men da eldre barn som blir ammet.. En mor som har gitt mme har kanskje litt vandt til at mannen og andre mater, og slipper lett andre til, har barnet i barnehagen og lar det utfolde seg.. Mens ei som gir mme til langt over 2år kanskje er mer hjemme og er mest med barnet pga ammingen, så da lir det slik..

Dette gjelder jo ikke alle, men kanskje noen..

Mme eller mm, det blir heldigvis folk av de fleste uavhenging av melken de fikk.

Anonymous poster hash: 2c4f8...02d
Skrevet

Har aldri hørt om flaskebarn som ordnar seg mme sjølv, så eg kan ikkje heilt sjå samanhengen..

Dagens beste svar :D

Skrevet (endret)

Okei, hvis du insisterer :)

Jeg ammet min sønn til han var nesten 2.

Han er mer selvstendig enn jeg kan forklare. Barnehagen kaller ham fryktløs, fordi han er vågal og tør å prøve seg frem uansett utfordring.

Vi tilbringer mye tid med min bestevenninnes to barn. De ble aldri ammet, og de gjemmer seg bak moren ved hver minste ting. De tør knapt å gå utenfor huset uten mamma.

Min derimot må man hente ned fra trærne på slutten av dagen.

Selvstendighet har overhodet ingenting med amming å gjøre. Amming skaper en flott trygghet, og et fantastisk bånd mellom mor og barn. Selvstendighet skapes av andre ting!

Selvstendighet skapes av nettopp- trygghet og nærhet! ;)

Endret av LillaGorilla♥♥
Skrevet

Jeg har og en teori: mødre som ikke ammer barna sine er ikke like glad i dem som de som ammer!

Anonymous poster hash: 82088...02e

Skrevet

Så du hadde masse melk, ingen såre brystknopper, men valgte likevel å gi mme..? Det hørtes da svært så fornuftig ut!

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Og du driver ikke med forskning fordi???

Skrevet

Jeg har og en teori: mødre som ikke ammer barna sine er ikke like glad i dem som de som ammer!

Anonymous poster hash: 82088...02e

Stemmer for å opprette en egen tråd med merkelige (og idiotiske) teorier :D

Skrevet

Den kommentaren har jeg faktisk hørt fra helsesøster her vi bor. Hun hadde gjort en uhøytidelig undersøkelse for seg selv, som hun sa, og undersøkt selvstendigheten og utviklingen til 2 åringer som hadde blitt ammet og de som hadde fått flaske.

Hun mente å se en klar tendens på at barn som ikke ble ammet var mer selvstendig ved 2 års alder. Også mer selvhjulpen mente hun barn som ikke ble ammet var ved 2 årsalder. Da nevnte hun påkledning, språk, språkforståelse, sosial intelligens, hvordan de oppfører seg mot fremmede osv.

Har også snakket med 2 barneleger ved sykehus som har sagt det samme. Hun ene sa til og med at dette var noe de ikke hadde lov til å si offentlig på grunn av ammepolitikken her til lands.... Dette kom opp i en faglig diskusjon vi hadde gjennom arbeid.

Jeg selv har 3 barn, 2 som har fått flaske og 1 som er ammet. Har alltid fått kommentarer om hvor selvstendig og uavhengige de 2 eldste er, både fra venner/kjente og fra bhg. Sistemann er knapt 2 år, men ser at h*n ikke er så selvstendig som de to eldste. De to eldste kledde på seg selv, både trykknapper og glidelås da de var ca 2.5 år, sluttet med bleie når de var 2.5 osv, mens minstemann ikke viser noen interesse for dette.

Nå skal ikke jeg si at dette har med amming, eller ikke, å gjøre, for det kan jo hende at minstemann er blitt litt mer dullet med av både oss foreldre og de eldre søsknene ;)

Anonymous poster hash: 4f3d9...a6e
Skrevet

Er fremdeles rimelig sikker på at du er et troll som velger å dra det så langt du kan ;).

Skal jeg likevel svare seriøst, så er ikke dette noe man bare kan "mene noe om", for hypotesen du fremsetter har i virkeligheten et riktig svar. Derimot kan det hende at påstanden din hadde blitt støttet av forskningsresultater, fullstendig blitt avvist eller vist uklare resultater av ulike grunner. Jeg kan likevel ikke bare velge å "mene noe om" hvorvidt penicillin virker eller ei- om du forstår hva jeg mener? Jeg kan derimot velge å mene noe om hvorvidt kollektivtrafikktilbudet er godt eller ei og m.m.

Jeg gav selv hovedsakelig MME etter 8 uker, og min tanke er at både barn som gis dette og de som ammes får en god foreldrekontakt ved matingen, og tar fatt på selve selvstendighetsutviklingen langt senere.

Skrevet

Jeg ble ammet de første 2mnd, etter det fikk jeg mme. Jeg er ikke selvstendig:( ammet begge barna mine til de at 2 år og de er veldig selvstendig. De lærte å lage middag, rydde, vaske opp, dusje meg, handle osv da de var 1,5 år..

Anonymous poster hash: 997a4...cd3

Skrevet

Hehehe, morroklumpen!! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...