Gå til innhold

Erfaringer med tøybleier?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Tøybleier kontra vanlige? Noen med erfaringer med tøybleier som kan fortelle litt om fordeler/ulemper. Priser. Hvor får jeg tak i og hvor mange trenger mann sånn ca.?

 

Anonymous poster hash: d2c30...a6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hiver meg på denne, da tøybleier er noe vi også vurdere. Men er redd for å gå til innkjøp av masse dyre bleier for så å oppdage at det ikke er noe for oss.

Skrevet

Ingen??

 

Anonymous poster hash: d2c30...a6b

Skrevet

Vi bruker tøybleier :)

Vi har to barn med 18 mnd mellom dem.

Vi begynte med tøybleier da begge var en mnd gammel, de føltes litt klumpete i starten på en pitteliten baby, men jeg lengta etter å begynne å bruke de. Min erfaring med papirbleier på nyfødt baby er elendig. Bar bæsj oppgåver ryggen ganske ofte, men det skjedde ikke med tøybleiene siden de har et strikk i ryggen og er ikke så 'åpne'.

Vi har BumGenius freetime AIO bleier. Med elste jenta hadde vi BumGenius elemental AIO. Jeg solgte da de siden jeg helst ville ha like til begge to.

Det som er så kjekt det er jo at man har rispapir inni bleien slik at man kaste avføringen rett i do. Hvis det er lite tiss i bleien kan du bare skifte rispapiret.

Med to tette søsken er det veldig kjekt å ha AIO, hvis du glemmer babyen sine bleier knepper du bare til mindre størrelse fra den andre bleien.

 

Jeg er superfornøyd med BumGenius freetime og anbefaler de bleiene på det sterkeste.

Jeg sleit med å få tak i de i Norge og de var da også litt dyre så jeg bestilte fra Canada via en venn.

Dersom noen trenger hjelp, så er det bare å sifra :)

Da jeg kjøpte de første bleiene til elstejenta betalte jeg ca 6-7000kr for 35 (tror jeg)

Solgte de for 4000kr.

Kjøpte fra Canada 48 bleier for ca 6000kr.

 

Jeg stresser ikke med å gå ut med stinkende søppel, og heller ikke med å dra på butikken for å kjøpe papirbleier.

Vi bruker papirbleier på natta til elstejenta da trenger vi ikke å skifte bleie med en gang når vi står opp :)

Jeg har bleier i mange farger og synes det er morsomt :)

 

Hilsen en 21 år gammel tobarnsmor :)

 

 

Anonymous poster hash: e5322...a90

Skrevet

Takk for svar. Men trodde tøybleier skulle gi en økonomisk gevinst? Kontra engangsbleier. Når er det miljøet som er mit hovedargument for at vi skal starte med disse, men greit å vite at man ikke blir helt ruinert :P holder tøybleiene lenge? Slik at barn som kommer etter kan arve??

 

Andre erfaringer?

 

Hi

 

Anonymous poster hash: d2c30...a6b

Skrevet

Sparer halv pris av papirbleier da... Og det finnes jo mange billig bleier, men vet ikke hvordan kvaliteten på dem er.

Ja kan helt klart arves. Jeg er usikker på om jeg vil selge mine eller spare de til flere barn senere. Er blitt så glad i dem.

Du trenger ikke så mange som jeg hadde heller, men jeg likte å ha noen ekstra liggende. BumGenius freetime tørker utrolig fort og er lett å bruke. Går super fint i bhg til og med :)

For meg var det best å kjøpe alle bleier i samme sort. Hvis ikke hadde jeg favorisert noen, og da hadde sikkert de andre blitt liggende.

:)

 

Anonymous poster hash: e5322...a90

Skrevet

Se på finn.no mange bleier som selges. Mange ubrukte :)

 

Anonymous poster hash: e5322...a90

Skrevet

Brukte tøybleier i 2 perioder og i begge perioden ble baby plaget med store røde utslett. Sluttet ed tøybleier for det virket som det var de som ga utslett siden papirbleiene ikke gjorde det.



Anonymous poster hash: f74be...c90
Skrevet

Viss du kjøper fra for eksempel alvababy.com får du 5 bleier for 200 kroner

 

Anonymous poster hash: afb29...79a

  • 2 år senere...
Skrevet

 

Brukte tøybleier i 2 perioder og i begge perioden ble baby plaget med store røde utslett. Sluttet ed tøybleier for det virket som det var de som ga utslett siden papirbleiene ikke gjorde det.

 

Anonymous poster hash: f74be...c90

 

Det er gjerne et problem om ikke bleiene blir helt rene eller om micrifiberstoffet kommer i kontakt med huden. Pulversåpe er mindre effektivt, man skal bruke flytende såpe. Lommebleier tryggest med tanke på kontaktreaksjon.

 

Anonymous poster hash: 32d40...314

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...