gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 5. august 2013 #1 Skrevet 5. august 2013 Barna ligger i samme seng(2,5 og 6 år) vær kveld i over 1-2 år nå har jeg og mannen sunget de tre samme sangene. Gitt barna nuss og kos og bamsene deres en kos og nuss. I dag da vi var ferdig å synge og jeg hadde gitt kos og nuss til alle. Sa mannen etter kos og nuss til barna at bamsene ikke trenger nuss og kos og går så ut av rommet. Barna blir helt fra seg, gråter og hyler at bamsene også vil ha nuss og kos. Han står på sitt og sier nei. Etterlater barna oppløst i tårer. Jeg får inn og roer dem og sier at fra nå av kan jeg go nuss og kos til alle og at pappaen får gjøre som han vil, men at jeg synes d er dårlig gjort og at jeg forstår dem godt. Da kommer han inn og sier at han ikke vil dem skal ha tvangstanker, ocd og havne på sykehus!! Jeg mener det er normalt og ikke kan betegnes som tvangstanker, men som en god og trygg rutine barna har før soving.. Ble så lei meg av dette.. skjønner ikke hvor vanskelig d er å bare gi dem jævla bamsene en kos også! Er d jeg som overreagerer som synes man godt kan ha samme leggerutiner vær gang? Og at d kan sammenlignes med en lidelse? Eller er d han som er idiotien???
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 5. august 2013 Forfatter #2 Skrevet 5. august 2013 Ble litt rotete innimellom;) håper d er lesbart!!
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 5. august 2013 #3 Skrevet 5. august 2013 Hvorfor setter han seg så fryktelig på bakbena her da?? Jeg gir da også en klem til bamsen før jeg går ut. Har jo overhodet ingenting med tvangstanker å gjøre Det er jo bare hyggelig! Barna vil at det skal være likt for alle. Alle skal få klem og kos før det er natt. Viser jo at barna har empati og omsorg. Be mannen din om å ta seg sammen At barna skal ta skade over at en bamse får en klem, er rett og slett merkelig!
Nullstress;) Skrevet 5. august 2013 #4 Skrevet 5. august 2013 Koster ve likke så mye å gi de kos og suss... Om han syntes at det er på tide å slutte med det, burde han gjøre det gradvis. Å kutte ned fra alle bamsene, til én. Barna kan få velge en bamse som kan få kos og suss... Etterhvert kan han stoppe helt. Men å plutselig bestemme seg for å bryte en så "viktig" rutine for barna er vel litt i overkant... Han burde i allefall snakke med dem om det... Barnet på 6 kan jo kanskje forstå, kan være litt vanskeligere med barnet på 2.5...
Gjest Morn du Skrevet 5. august 2013 #5 Skrevet 5. august 2013 Dette er en rutine barna er vant til, og det er barna som bør bestemme når rutinen skal avsluttes. Det er i mine øyne på ingen måte noen lidelse eller tvangstanker. Bare en fin avslutning på dagen.
Siamese Hellhound Skrevet 5. august 2013 #7 Skrevet 5. august 2013 Dere burde jo i hvertfall ha avklart dette mellom dere på forhånd. Det er andre ting som avgjør om unger blir utrygge og får psykiske lidelser enn om bamsene får kos eller ikke. Synes han er i sin fulle rett til å avskaffe dette ritualet når han legger, og så kan du ha det ritualet DU ønsker når det er din tur til å legge. Unger har ingen problemer med å takle at far og mor har to ulike rutiner. MEN: Han butde ha rydda opp i gråtinga, ikke du. Og du burde ikke ha sagt til ungene at det pappa gjør er dårlig gjort, og dere burde la være å krangle om det foran ungene. For DET skaper utrygge barn!
Gjest Antarctica Skrevet 5. august 2013 #8 Skrevet 5. august 2013 Himmel. Fedre kan være så selvhøytidelige noen ganger! Her er min beskjed til ham: "Ha deg inn og gi bamsen en klem. Og vær voksen nok til å forstå at det ikke handler om at du føler deg dum."
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 5. august 2013 Forfatter #9 Skrevet 5. august 2013 Jeg synes d var fryktelig teit! Må få nevne at gutten på 6 en periode i livet var veldig overkant på å vaske hender.. D gikk litt over styr med den vaskingen og jeg vurderte faktisk selv om "vi" trengte hjelp til å få han til å vaske seg mindre. Han klarte nesten ikke spise noenting noen hadde laget i frykt om de hadde vasket seg og han vasket seg selv flere ganger før han spiste. Til og med flere ganger om natten etter dobesøk. Dette gikk gradvis over av seg selv. Jeg har slitt litt med tvangstanker da jeg var yngre(før jeg fikk barn) og lurer nå på om at han bærer et lite nag til meg og mener jeg oppdrar dem manisk mtp at jeg følger spesifikke rutiner ved legging. Jeg mener barne bare har godt av den tryggheten og gir dem med glede d samme vær kveld. Og som jeg nå sa til han., at d med den vaskingen av hendene gikk jo over av seg selv. Tenker at barna selv slutter og ville ha kos til bamsene når de er rede for d. Ser IKKE for meg en "gal" 16 åring som ikke kan dra på hyttetur for at mor og far ikke er der for å gi kos.. Hehe.. synes virkelig han var ufølsom ovenfor barna i kveld.......:/
LillaGorilla♥♥ Skrevet 5. august 2013 #10 Skrevet 5. august 2013 Han er tullete. Det feiler da ungene ingenting, og om de mot all formodning skulle få "tvangstanker, ocd og havne på sykehus", så er det iallefall ikke takket være sussing på noen bamser. Og hva er problemet, så lenge ungene legger seg fint og sovner fort straks dere har gjort dette? Uansett, hvis man skal endre slike rutiner, så må man forberede barna på det og snakke med dem om det, ikke plutselig bestemme seg for det midt oppi leggingen. Og slettes ikke bli rasende og lage krangel av det, da gjør man bare barna lei seg, redde og utrygge!
Ikkesåallerværst Skrevet 5. august 2013 #11 Skrevet 5. august 2013 Mannen din har tvangstanker. Om at barna skal få tvangstanker. Hils han fra meg!
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 5. august 2013 Forfatter #12 Skrevet 5. august 2013 Han mener at barna ikke klaaarer å løsrive seg fra dette ritualet og mener d grenser til galskap.. Nå i helgen dro dem på tur til bestefar(ment som dagsbesøk) men bestemte seg for å bli natten over. Da UTEN bandene med. D var ingen problem! D mener jeg sier litt om d er sykelig eller ikke. Da hadde dem jo for søren ikke sovna der heller! Enig med deg som nevner krangling forran barna!! Men akkurat på dette så måtte jeg bare si fra. Var ikke noe stor krangel altså, men en lav diskusjon. Men allikavel jeg ser den;)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #13 Skrevet 5. august 2013 Dere er vel begge enige om at barna skal få den tryggeste, godeste leggestunden? Hvis det inkluderer å gi klem til en bamse, for at de deretter sover trygt og godt, så kan jeg ikke BEGRIPE hvorfor mannen din gjør seg vanskelig!? Anonymous poster hash: 7e23d...091
mamma_bergen Skrevet 5. august 2013 #14 Skrevet 5. august 2013 Her må jeg ofte gi både bamser og dukker nattasuss Dette er viktig for henne da hun har en "alle skal få"-mentalitet, og da er det helt greit for meg Hun er 7 år.
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 5. august 2013 Forfatter #16 Skrevet 5. august 2013 Bandene= bamsene;)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #17 Skrevet 5. august 2013 Jeg har bare en ting å si til mannen din: "Pick your battles"! Anonymous poster hash: 9b08a...4bd
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 5. august 2013 Forfatter #18 Skrevet 5. august 2013 Haha! Det kom d!! Nå kom han slengende med iPaden til meg med Google på en eller annen side og forskning på ocd!!! ?? Ba meg lese fakta og slutte å spørre her inne....! En gjeng filosofer kalte han oss..! Grrrr.... Kjenner at jeg holder på å spy!! Å nei jeg har ikke tenkt å lese en dritt! Holder lenge med meninger fra forskjellige reflekterte og erfarne mødre/mennesker som er oppi noe av d samme! Tusen takk for svar!!! tenker jeg holder meg på rommet i kveld.. Får lyst til å kvele han..!
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #19 Skrevet 5. august 2013 Er litt enig med han egentlig... Anonymous poster hash: 131f9...ed2
*Yuna* Skrevet 5. august 2013 #20 Skrevet 5. august 2013 Han som er vanskelig. Ikke vits å lage problemer ut av slikt.
Heltefrøken Skrevet 6. august 2013 #21 Skrevet 6. august 2013 Forstår han ikke at det er endel av utviklingen han begrenser. Her må vi stadig vekk susse, holde, kose, skifte bleie osv på babydukka til yngstejenta. Hun gjør det samme med sin baby som jeg gjør med min. Det kalles lek og læring. Det er sånn hun lærer om omsorg og empati bla. Når kvelden kommer er det klart at hun legger sin baby først og vi sier natta til den sammen , så sier jeg natta til min "baby" ( henne ) For henne er det viktig at jeg tar det på alvor. Vi er forbilder for barna våre og de hermer . Når de viser omsorg for bamser og dukker har vi jo gjort noe riktig! Da synes jeg det blir feil og gjøre som mannen din Hi. Det handler ikke om tvangstanker. Det handler om at barna utvikler sine omsorgsevner og de øver seg på dukkene og bamsene sine:)
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 6. august 2013 #22 Skrevet 6. august 2013 Forstår han ikke at det er endel av utviklingen han begrenser. Her må vi stadig vekk susse, holde, kose, skifte bleie osv på babydukka til yngstejenta. Hun gjør det samme med sin baby som jeg gjør med min. Det kalles lek og læring. Det er sånn hun lærer om omsorg og empati bla. Når kvelden kommer er det klart at hun legger sin baby først og vi sier natta til den sammen , så sier jeg natta til min "baby" ( henne ) For henne er det viktig at jeg tar det på alvor. Vi er forbilder for barna våre og de hermer . Når de viser omsorg for bamser og dukker har vi jo gjort noe riktig! Da synes jeg det blir feil og gjøre som mannen din Hi. Det handler ikke om tvangstanker. Det handler om at barna utvikler sine omsorgsevner og de øver seg på dukkene og bamsene sine:) Hear hear!
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #23 Skrevet 6. august 2013 Jeg har og gitt kos og kyss til bamser, men ungene får ikke hysterisk anfall om jeg sier nei en kveld.... så litt enig med mannen Anonymous poster hash: 880a4...afe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå