Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #1 Skrevet 5. august 2013 noen her som har det? å hvordan fungerer dette? takk for svar:) Anonymous poster hash: fb997...d30
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #2 Skrevet 5. august 2013 Vi har tidligere hatt 60%, tre dagers uke og det fungerte veldig fint. For oss ver det en veldig fin løsning da barnehagestarten ikke gikk så bra som vi håpet på, skulle egentlig ha 100%. Hadde da tre dager på rad, ville ikke ha det oppdelt. Anonymous poster hash: 5467d...764
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #3 Skrevet 5. august 2013 Kan man få halv kontantstøtte med halv bhgplass? Anonymous poster hash: c7903...b4d
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #4 Skrevet 5. august 2013 Man kan ikke det nå lenger, men før var det gradert på en annen måte så da var det mulig og få noe. Tror jeg fikk 660 kroner da vi hadde 60%. Idag må man ha under 19(?) timers barnehageplass for å få halv kontantstøtte. Og da regnes barnehagens åpningstid, ikke hvor mange timer barnet faktisk er i barnehagen. Anonymous poster hash: 5467d...764
Line-mamma til to herlige Skrevet 5. august 2013 #5 Skrevet 5. august 2013 takk for svar:) gidder ikke være anonym. har endelig etter flere runder med meg selv forstått at å ha jenta mi i bhg vil bli bra for oss begge to . (både meg å jenta mi) så takk for gode råd å svar fra dere som svarte meg i tråden min. men siden jeg skal gå hjemme å få slappet litt mer av ønsker jeg da 50% å ikke 100% som hun har fått. kan jeg få byttet om på dette? noen som vet?
Superdolly Skrevet 5. august 2013 #6 Skrevet 5. august 2013 (endret) takk for svar:) gidder ikke være anonym. har endelig etter flere runder med meg selv forstått at å ha jenta mi i bhg vil bli bra for oss begge to . (både meg å jenta mi) så takk for gode råd å svar fra dere som svarte meg i tråden min. men siden jeg skal gå hjemme å få slappet litt mer av ønsker jeg da 50% å ikke 100% som hun har fått. kan jeg få byttet om på dette? noen som vet? Det må du nesten sjekke med barnehagen om. Det finnes forskjellige svar på dette, avhengig av hvilken kommune du bor i. Noen steder kan du si opp halve plassen, og beholde halve. Andre steder kan du ikke det, med mindre barnehagen da finner noen som vil ta den andre halve plassen, det vil si de dagene du ikke bruker. Endret 5. august 2013 av Superdolly
Gjest meg&mini Skrevet 5. august 2013 #7 Skrevet 5. august 2013 Jeg kan ikke fatte at det skal være annerledes i forskjellige barnehager, så jeg tror at du kan levere en skriftlig beskjed om at dere vil ha 50% stilling i stedet. Dette betyr jo at noen andre får 50% og det er jo bare positivt for barnehagen:) mer penger da.... Jeg søkte nettopp om å redusere ned til 60% selvom fristen for dette hadde egentlig gått ut, men dette var ingen problem:) Der jeg jobbet var barna 2 dager i barnehage en uke og andre uken var de der i 3 dager. De hadde faste dager der de var i barnehagen. Det var også sånn at hvis det var noe spesielt som skjedde, feks karneval, påskefrokost, lucia osv og fikk disse barna komme i barnehagen mens arrangementet pågikk. Jeg vet ikke om dette er standard for alle barnehager, men det får du vel beskjed om. Ring styrer i morgen og avtal du:) Det ordner seg sikkert. Lykke til:)
Honningmelon Skrevet 5. august 2013 #8 Skrevet 5. august 2013 Jenta mi på 2 år begynner i bhg i mårra. Hun har 50% plass De to eldste har også hatt det til å begynne med, og det fungerte fint. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #9 Skrevet 5. august 2013 Jeg ville egentlig ha 50 % plass til mi jente når hun begynte, men kommunen her har bare 40, 60, 80 og 100 % plass, altså det går på antall dager i uka.. Og det er rett som de sier; man får ikke nødvendigvis noe kontantstøtte om man har halv plass eller mindre, det går på åpningstid i bhg! Jeg hadde ikke fått halv kontantstøtte på en todagersplass, da åpningstiden til bhg var på over 10 timer per dag, og jeg havnet da over grensen som var 19 timer i uka.. Skikkelig tullete! Å få halv kontantstøtte er ikke et reelt valg. De annsatte i Barnehagen til jenta vår liker ikke at barn hadde mindre enn 3 dager i bhg, da de mener det er vanskelig å komme inn i gruppen.. Jenta mi gikk 2 dager i uken første tiden og de var overrasket over hvor fint det gikk! Kommer helt ann på ungen tror jeg Anonymous poster hash: 0e848...464
Line-mamma til to herlige Skrevet 5. august 2013 #10 Skrevet 5. august 2013 takk for svar:) jeg må altså ringe til bhg ? ikke kommunen? ikke pga kontantstøtta jeg vil ha halv plass, men for min å jenta mi sin del:)
valkyrien Skrevet 5. august 2013 #11 Skrevet 5. august 2013 Hadde 40% første halve året, gikk så opp til 60%. Så ingen problemer med å komme inn i gruppen med 40% plass, men jeg så at guttungen trivdes så godt at vi økte plassen av den grunn
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #12 Skrevet 5. august 2013 Jeg jobber selv i bhg og vi opererer ikke med halve plasser. Får du plass der er det 100% som gjelder. Noen foreldre velger å ikke benytte seg av alle dagene, men må likevel betale for full plass. Slik var det i den forrige bhg jeg jobbet også. Har jobbet i bhg med halve plasser og det er litt mer kronglete... Sjekk med kommunen der du bor, virker som det er litt forskjeller ute å går.... Anonymous poster hash: 82e0e...3c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå