Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #1 Skrevet 5. august 2013 Har en datter på 15 mnd. Jeg skulle bytte sete med broren min ettersom han snart venter en til. Han synes også at det var en genial idé å bytte sete da datteren min har blitt for stor til babysete. Spurte han flere ganger om man kunne ha det bakovervendt og det var ingen problem sa han.Så i bruksanvisningen at så lenge ikke bilen hadde isofix så måtte setet stå fremover. Broren min visste jo om at vi ikke har isofix fordi vi har helt lik bil! Han sa da at han aldri hadde brukt setet bakover fordi det ikke gikk og at sønnen hans har brukt det fremover helt siden han sluttet med babysete. Vi har dårlig økonomi så jeg har ikke penger til å kjøpe et annet sete hadde jeg visst dette så hadde jeg prøvd å spart penger til et nytt sete. Føler meg litt lurt fordi setet våres er bare 1 år og ser nesten ikke brukt ut så kunne sikkert fått solgt det men nå er jo byttet allerde gjort og han bor på andre siden landet og jeg så ikke dette før vi kom hjem og jeg skulle montere det.. så da er spørsmålet, er det virkelig så farlig å ha hun fremover så lenge stolen er ordentlig festet og hun er ordentlig festet med stramme nok seler? Anonymous poster hash: b46b1...a7c
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #2 Skrevet 5. august 2013 Å ha et så lite barn forovervendt for å spare de kronene et nytt bilsete koster er ren og skjær idioti.Tilsvarende idiotisk å ha et så lite barn forovervendt fordi man ikke gidder ta en minimal konflikt med sin bror. Akkurat så farlig er det. Anonymous poster hash: 0e874...f28
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #3 Skrevet 5. august 2013 Ja, det er virkelig så farlig. Forovervent vs bakovervendt utgjør forskjellen mellom liv og død. Bytt tilbake. Anonymous poster hash: 4d65b...06f
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #4 Skrevet 5. august 2013 I følge mannfolket er det ikke farlig i nordnorge siden alle kjasjer skjer bakfra her. Anonymous poster hash: 48e24...d66
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #5 Skrevet 5. august 2013 Jeg synes det er hysteri. Bor du i by der høyeste fartsgrense er 50 der du kan møte på møtende trafikanter og det er midtdelere der det er høyere fartsgrense ser jeg ikke problemet. Anonymous poster hash: 8df0f...7d8
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #6 Skrevet 5. august 2013 I følge mannfolket er det ikke farlig i nordnorge siden alle kjasjer skjer bakfra her. Anonymous poster hash: 48e24...d66 Dette fikk jeg å høre fra en venninne, men husk at påkjørsel bakfra skjer som regel i redusert fart. Mens forfra gjør det ikke det. Anonymous poster hash: fc958...d00
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #7 Skrevet 5. august 2013 Er hun over 15 måneder så har du lov til å ha henne forovervendt, men det er langtifra anbefalt. Kan du ikke prøve å selge setet, og så kjøpe et nytt (gjerne brukt) bakovervendt? Alternativet er å ta konflikten med din bror, noe jeg trolig ville gjort. Hvis han har sagt at setet kan brukes bakovervendt uten isofix så har han sagt akkurat det. Anonymous poster hash: 5566f...a7f
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #8 Skrevet 5. august 2013 I følge mannfolket er det ikke farlig i nordnorge siden alle kjasjer skjer bakfra her.Anonymous poster hash: 48e24...d66 Jeg synes det er hysteri. Bor du i by der høyeste fartsgrense er 50 der du kan møte på møtende trafikanter og det er midtdelere der det er høyere fartsgrense ser jeg ikke problemet. Anonymous poster hash: 8df0f...7d8 Er dere virkelig så uvitende og dumme eller gjørs dere på? Når tryggtrafikk sier at det er 85% sikrere å sitte bakovervendt enn fremovervendt. Hvordan i svarte tørr dere å motsi det? Har dere bedre kunnskap enn ekspertene? Skjønner dere at det er deres barns liv dere gambler med? Det burde seriøst vært straffbart å være så dumme som dere tilsynelatende er. Anonymous poster hash: 37fa9...9c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå