Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #1 Skrevet 5. august 2013 Jeg skal på overtidskontroll imorgen. Vil helst bli satt igang siden jeg har gått en uke over termin. Forrige barn gikk jeg 2 uker over og endte med morkakesvikt og ungen måtte fort ut. Men jeg vil ikke ha gu. Har vært utsatt for overgrep før og jordmor har skrevet dette i journalen min som jeg skal ha med på sykehuset ved fødsel. Der står det at jeg skal få slippe undersøkelse så langt det er mulig. Hvordan er den beste måten å løse dette på? Vil jo helst ikke snakke om det. Mannen skal være med meg på kontrollen. Syns det er ekstra vanskelig å snakke om det foran han. Er redd for å få en skikkelig dårlig opplevelse hvis jeg bare biter tenna sammen og lar de grafse oppi der. Vet ikke helt hva slags svar jeg er ute etter her, men usikker på hvordan jeg skal gjøre det imorgen og hva jeg skal be om og ikke. Anonymous poster hash: 70f79...cf3
Mamma til tre gutter Skrevet 5. august 2013 #2 Skrevet 5. august 2013 Eg blei strippa noen dager før termin og for min del blei da maserier og mye vondt og blei utslitt av å ha det sånn i fem dager, så eg vil anbefale deg å ikkje bli strippa.. Men kan være dem vil kjenne litt på deg sånn at dem veit hvor moden osv du er... Men du nekter bare viss du ikkje vil... Men dem er profesjonelle og det tar kort tid og dem forklarer hele tiden,.. Masse lykke til
mamma_til_gutt Skrevet 5. august 2013 #3 Skrevet 5. august 2013 Men.. Jeg skjønner at du har et problem (virkelig), men de må jo ta gu om de skal sette deg i gang.. Om du vil gå noen dager til er det ikke noe problem og slippe, men det er nok ikke forenelig med ønsket ditt om igangsettelse.. Hva med å skrive et kort brev? Der kan du forklare litt hva du tenker om ulike situasjoner. Lykke til! Skjønner det er tøft, men det kommer til å gå helt fint
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #4 Skrevet 5. august 2013 Litt vanskelig situasjon, siden du må undersøkes hvis du skal settes i gang... Har det vært snakket om KS? Ser dessverre ikke helt hvordan du skal få til en igangsatt fødsel uten undersøkelse, spesielt hvis du ikke vil snakke om det. Anonymous poster hash: 7b1a0...fcd
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #5 Skrevet 5. august 2013 De kan se ganske mye av livmortappen på ultralyden, jeg regner med ultralyd er en del av kontrollen for å se hvordan barnet har det. Om du skal settes igang kommer du ikke unna en gynekologisk undersøkelse, de er nødt til å sjekke hvor moden du er og om du har åpning for å kunne velge igangsettingsmåte. At du fikk en så traumatisk og farlig opplevelse på overtid forrige gang vil jeg jo tro taler til din fordel om du ønsker igangsetting nå, men da må du nesten la de undersøke deg. Jeg ble igangsatt da jeg fødte tredje gangen, da kjente de først på åpningen. Ingen stor gynekologisk undersøkelse (jeg lå ikke i den stolen med bena i de håndtakene osv), jeg lå på sengen med knærne til siden og jordmor kjente på livmortappen med to fingre, jeg var helt moden, avflatet og hadde 2-3 cm åpning så de valgte å ta vannet. Da stakk de en "heklenål" i plast inn der og rev et hull i hinnen som ligger rundt barnet og vannet fosset ut. Jeg fikk rier og fødte samme kveld. Så det var ingen store eller ubehagelige gynekologiske undersøkelser og det var jordmor som ordnet det. Anonymous poster hash: 4d589...cb2
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 5. august 2013 #6 Skrevet 5. august 2013 Eg blei strippa noen dager før termin og for min del blei da maserier og mye vondt og blei utslitt av å ha det sånn i fem dager, så eg vil anbefale deg å ikkje bli strippa.. Men kan være dem vil kjenne litt på deg sånn at dem veit hvor moden osv du er... Men du nekter bare viss du ikkje vil... Men dem er profesjonelle og det tar kort tid og dem forklarer hele tiden,.. Masse lykke til Det kan du jo ikke anbefale... De fleste har veldig god effekt av stripping og det gjør i det minste at man blir mer moden noe som er utrolig greit om man skal settes i gang. Funker ikke strippingen første gangen, stripper de gjerne igjen etter noen dager og ofte er det nok. Det jeg ikke vil anbefale i det hele tatt er å bli satt i gang umoden, for det tar tid og er slitsomt... Uansett, Hi hvis du skal settes i gang må du ha gu, samme om du skal føde normalt... Snakk med sykehuset du skal til så får de gjøre det så komfortabelt som mulig for deg. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #7 Skrevet 5. august 2013 Du er nødt til å ha gu for å igangsettes, enten du vil eller ei. Anonymous poster hash: bbde2...0fc
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #8 Skrevet 5. august 2013 Jeg skjønner at jeg ikke kommer utenom gu hvis de skal sette igang. Men jeg kan velge å vente et par dager til i håp om at det skal starte selv. Samtidig vil jeg ha barnet ut pga det som skjedde sist. Vanskelig dette her. Takk for svar HI Anonymous poster hash: 70f79...cf3
Fire småtroll Skrevet 5. august 2013 #9 Skrevet 5. august 2013 Har du prøvd akupunktur? Jeg hadde veldig effekt av det, jordmor satte modnings og riestimulerende akupunktur og jeg fikk helt regelmessige maserier av det. Hele natten etter at jeg hadde vært hos henne lå jeg med kynnere/maserier i ca hvert tiende minutt. Men så roet det seg igjen. Et par dager senere var jeg hos jordmor igjen og fortalte hva som hadde skjedd sist og da ville hun gjerne sjekke om disse maseriene hadde noen effekt så hun sjekket modning, da hadde jeg 2-3 cm åpning og var helt moden. Hun strippet meg (det kan jo du droppe om du vil) og satte en ny runde med akupunktur. Jeg fikk igjen en natt full av maserier og kynnere. Neste kveld fødte jeg. Kan jo være verdt et forsøk kanskje. Noen vil kanskje påstå det var tilfeldigheter, men jeg har nå tro på at nålene hadde effekt.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #10 Skrevet 5. august 2013 Jeg ble strippet på overtidskontrollen, og da ble det fart på sakene, ja! Anonymous poster hash: ee548...6fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå