Gjest Julia1984 Skrevet 5. august 2013 #2 Skrevet 5. august 2013 Nei! Dette er 5 åringens dag, all fokus skal være på han, hans store dag. Så her er 1 og 3 åringen i bhg på 1 skoledag!!
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #3 Skrevet 5. august 2013 Nei. En ting er at de og eventuelle stolte besteforeldre kan være med ute under tale og opprop, men så skal foreldrene gjerne vere med inn i klasserommet eller på foreldremøte. Der passer det ikke med hverken småsøsken eller besteforeldre. Anonymous poster hash: e2ed7...830
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #4 Skrevet 5. august 2013 Absolutt ikke!! Her er første skoledag kun for foreldre / foresatte - ikke ebsteforeldre, tanter, nieser eller søsken. Så med mindre lillebror eller lillesøster er spedbarn og sover i vogna, ser jeg ikke noe grunn til å bringe de med! Vi hadde førskoledag før sommeren, og da var det noen froeldre som kom med småsøsken på 1-3 år som løp sund i gangene og i klasserommet. De ble heldigvis pent geleidet ut og måtte vente ute sammen med den ene forelderen:) Anonymous poster hash: cd180...5e8
Gjest Julia1984 Skrevet 5. august 2013 #5 Skrevet 5. august 2013 Vel, besteforeldre er hjertelig velkommen her. Regner med at de fleste besteforeldre skjønner st foreldrene til alle barna bør få plass i klasserommet
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #6 Skrevet 5. august 2013 Vel, besteforeldre er hjertelig velkommen her. Regner med at de fleste besteforeldre skjønner st foreldrene til alle barna bør få plass i klasserommet Desverre er det nok ikke alle som skjønner (eller vil skjønne) det...... Anonymous poster hash: cd180...5e8
Gjest Julia1984 Skrevet 5. august 2013 #7 Skrevet 5. august 2013 Vel, besteforeldre er hjertelig velkommen her. Regner med at de fleste besteforeldre skjønner st foreldrene til alle barna bør få plass i klasserommet Desverre er det nok ikke alle som skjønner (eller vil skjønne) det...... Anonymous poster hash: cd180...5e8 Ja, ser den. Hadde en mormor til 3 søsken i forrige bhg mine barn gikk i som brautet seg foran når barna skulle underholde på sommeravslutning osv. Heldigvis er ikke mine foreldre sånn. Stille under taler er de også ;-)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #8 Skrevet 5. august 2013 Tok med babyen, for han var så nyfødt at han hang i puppen 24 timer i døgnet... Men denne gangen blir det kun oss og 6-åringen:)) Anonymous poster hash: 6d257...594
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #9 Skrevet 5. august 2013 Selvfølgelig ikke. Det var førsteklassingens dag, jeg ville ha fullt fokus på ham, og dessuten var det mer enn fullt nok i klasserommet som det var, når de fleste hadde med seg begge foreldre (og enkelte besteforeldre). Anonymous poster hash: 3f21a...3a4
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. august 2013 #10 Skrevet 5. august 2013 Lillebror på 7 uker da må nok bli med ja
Kanutten83 Skrevet 5. august 2013 #11 Skrevet 5. august 2013 Vesla på 7 mnd må nesten være med, men 3 åringen skal i barnehagen Hadde ikke vurdert om han skulle vært med engang
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #12 Skrevet 5. august 2013 Ja, lillesøster blir med ettersom bhg ligger i motsatt retning av skolen, og jeg må tilbake den veien etter at vi har levert 6 åringen til 1. skoledag. Blir tungvint å kjøre mange ganger fram og tilbake.... Foreldrene er bare med de første 10-15 minuttene av 1. skoledag, så jeg regner med det går helt fint at lillesøster står stille og rolig ved siden av meg og faren Anonymous poster hash: 40dd6...32b
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #13 Skrevet 5. august 2013 Klasserommene er virkelig ikke store nok til både foreldre, bonusforeldre, besteforeldre og søsken altså, bakgrunnstøyen blir forstyrrende, det blir varm, trangt og slitsomt for alle. Vi har hatt en første skoledag med en 2 mnd gammel baby hengende i puppen, men det er eneste gangen vi har hatt med søsken. Tredje gangen vi har 1.klassing i år De to eldste søsknene går sammen med oss til skolen og går til sine klasser mens lillesøster er kjørt i barnehagen på forhånd. Besteforeldre må klare seg med bilder etterpå.... Anonymous poster hash: 482ad...c3d
Heklemamma Skrevet 5. august 2013 #14 Skrevet 5. august 2013 Her finnes det ikke mulighet til barnevakt, og lillebror kan dessverre ikke være hjemme alene.. Så vi må ta han med..
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #15 Skrevet 5. august 2013 Ja, lillesøster blir med ettersom bhg ligger i motsatt retning av skolen, og jeg må tilbake den veien etter at vi har levert 6 åringen til 1. skoledag. Blir tungvint å kjøre mange ganger fram og tilbake.... Foreldrene er bare med de første 10-15 minuttene av 1. skoledag, så jeg regner med det går helt fint at lillesøster står stille og rolig ved siden av meg og faren Anonymous poster hash: 40dd6...32b Her er foreldrene med hele dagen her, er bare en stund midt på dagen foreldrene er på et info/foreldremøte med rektor og noen andre, ellers er vi med barna hele den første dagen. Dagen varer fra 8.30 til 11, og det er ikke SFO denne dagen, så det er liksom meningen foreldrene skal ta seg fri fra jobb tror jeg... Anonymous poster hash: 482ad...c3d
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #16 Skrevet 5. august 2013 Ja, lillesøster blir med ettersom bhg ligger i motsatt retning av skolen, og jeg må tilbake den veien etter at vi har levert 6 åringen til 1. skoledag. Blir tungvint å kjøre mange ganger fram og tilbake.... Foreldrene er bare med de første 10-15 minuttene av 1. skoledag, så jeg regner med det går helt fint at lillesøster står stille og rolig ved siden av meg og faren Anonymous poster hash: 40dd6...32b Det er snakk om en dag!! Kan du virkelig ikke la skolestarteren din få fullt fokus den ene dagen? Synes det høres merkelig ut at dere bare få stå i klasserommet i 10-15 min første skoledag, har jeg aldri hørt om. Uansett kan det være trøttende nok for småsøsken. Det kan være ødeleggende for andre som har lyst å høre hva lærer og elever sier.. Anonymous poster hash: 4f777...3b5
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #17 Skrevet 5. august 2013 Her skal også 2 småsøsken være med 1 skoledag. Men det blir kun ute på skoleplassen da bare en foresatt skal være med inn i klasserommet i 10-15 min:) Anonymous poster hash: 5c5cf...28a
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #18 Skrevet 5. august 2013 Her skal også 2 småsøsken være med 1 skoledag. Men det blir kun ute på skoleplassen da bare en foresatt skal være med inn i klasserommet i 10-15 min:) Anonymous poster hash: 5c5cf...28a Hvorfor?? Anonymous poster hash: 4f777...3b5
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #19 Skrevet 5. august 2013 Her finnes det ikke mulighet til barnevakt, og lillebror kan dessverre ikke være hjemme alene.. Så vi må ta han med.. Hva med å skaffe barnevakt? Eller en av dere kan ta seg av den minste mens den andre har fullt fokus på skolestarteren? Anonymous poster hash: cd180...5e8
Heklemamma Skrevet 5. august 2013 #20 Skrevet 5. august 2013 Ingen mulighet til barnevakt. Min mor en bipolar og er umulig å stole på, og min far jobber fulltid. Begge søstrene mine jobber også den dagen (har hørt). Det er de eneste vi har. Utrolig kjedelig at det blir sånn. men det er ikke bare bare å trylle frem barnevakt samme dag som skolestart.. Man må huske på at alle starter på skole den dagen, både venner og andre, så barnevakt er rett og slett umulig..
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #21 Skrevet 5. august 2013 Nei. Kan skjønne at man må ha med en nyfødt, men er barnet stort nok til å være sammen med noen andre de timene det foregår så får skolestarteren foreldrene for seg selv. Dette er en kjempestor dag for barna, og de fortjener full fokus. Anonymous poster hash: 49fef...7c3
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #22 Skrevet 5. august 2013 Jeg må nesten ha med babyen på 3 mnd. Har ingen andre steder å gjøre av han. Anonymous poster hash: abf43...834
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #23 Skrevet 5. august 2013 Ingen mulighet til barnevakt. Min mor en bipolar og er umulig å stole på, og min far jobber fulltid. Begge søstrene mine jobber også den dagen (har hørt). Det er de eneste vi har. Utrolig kjedelig at det blir sånn. men det er ikke bare bare å trylle frem barnevakt samme dag som skolestart.. Man må huske på at alle starter på skole den dagen, både venner og andre, så barnevakt er rett og slett umulig.. Går ikke småsøsken i barnehage?? Hvis ikke, bør en av dere bli utenfor så dere ikke forstyrrer for andre barn og foreldre som har en stor dag! Anonymous poster hash: 4f777...3b5
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #24 Skrevet 5. august 2013 Ingen mulighet til barnevakt. Min mor en bipolar og er umulig å stole på, og min far jobber fulltid. Begge søstrene mine jobber også den dagen (har hørt). Det er de eneste vi har. Utrolig kjedelig at det blir sånn. men det er ikke bare bare å trylle frem barnevakt samme dag som skolestart.. Man må huske på at alle starter på skole den dagen, både venner og andre, så barnevakt er rett og slett umulig.. Da hadde jeg latt den ene foreldrene være med småsøsken og den andre fulgt på skolen. Anonymous poster hash: 482ad...c3d
**snuskeluska** Skrevet 5. august 2013 #25 Skrevet 5. august 2013 Vi har skolestart kl 17 og da må lillesøster på 18 mnd være med om vi ikke får barnevakt. Om hun ikke klarer å være stille går en av oss ut med henne. Tror det meste foregår i skolegården. Klasserommet besøkte vi da vi var på informasjonsmøte tidligere i vår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå