Gå til innhold

Sinna far!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tett i lappen er han også!

Ser ut til at det er en konstant kamp mellom far og sønn på 6 år! Sønnen biter negler, og får noen skikkelig raserianfall bare faren gir en beSkjed!

Som her en dag fikk han beskjed av faren å støvsuge, sønnen skulle bare gjøre ferdig det han gjorde på, som hadde tatt et minutt! Faren klikka å sa han skulle lye han NÅ! Ungen fikk raserianfall! Dette endte i krangel mellom meg og far, siden jeg roa ungen ned og sa at når han er ferdig å gjøre det han gjorde, da skulle han gå å støvsuge. Noe han gjorde med en gang bare han fikk gjort seg ferdig! Jeg er enig i at jeg overstyrte han, men han skjønner jo ikke hvordan man skal snakke til barn! Har sagt dette til han sååå mange ganger, og vi har til og med vært på pmto(?)kurs!

Gutten er helt klart nervøs (biter negler og griner lett!) og han er veldig frustrert fordi far ikke vil høre på han! Feks hvis han ødelegger noe ved et uhell, så vil ikke far høre at det var et uhell og kjefter i vei.

Han ødelegger også hele dette timeoutgreiene vi driver med! Tror jeg skal bare slutte med det! For det er ikke snakk om advarsler og sitte i 6 minutt hvis han gjør noe virkelig galt (begynte med det fordi han slo lillebror ofte) Går ikke han å legger seg sekundet han får beskjed, kaster far han omtrent bokstavlig i trappa!

Hva skal jeg gjøre!!!?? Er dette noe fanilievernkontoret hjelper med? Hvis ikke han skjerper seg kommer jeg til å ta ungene med meg og flytte fra han, men jeg er livredd han skal kreve 50-50 deling og får det! Uansett så er jo gutten i bunn og grunn glad i far sin og savner han hvis de er flere dager fra hverandre!

Gutten er den skjønneste og snilleste gutten i verden, og gjør som jeg sier når jeg er alene med de! Ser stor forskjell i oppførsel når far ikke er her!

Dette er forferdelig vanskelig og frustrerende, så vær så snill å ikke kom med drittslenging!

Anonymous poster hash: 6d95e...558

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere flere barn - er det isåfall bare sønnen far oppfører seg slik ovenfor?

Det er veldig mye å ta tak i her, så jeg tror ikke jeg gidder å ta alt - men det virker i hovedsak som du og far ikke er på samme side i oppdragelsen?  Og det er en uting å krangle med far om oppdragelsen foran barnet. Ikke rart barnet blitt usikker. 

Anonymous poster hash: b85ed...b6c
Skrevet

Familievernkontoret ASAP! Han det faren høres ikke god ut. Stakkars barnet på 6 år som sikkert er livredd for å gjøre noe feil :( Må være vanskelig for en liten å gå rundt å være redd konstant. Be om å få hastetime. Skjerper han seg ikke etter dere har vært der hadde jeg gått fra han. Skriv ned alle episoder.

Anonymous poster hash: 27dde...dda
Gjest Bjørketreet
Skrevet (endret)

Hvorfor diskuterer og krangler han med en 6 åring?? Det høres helt rart ut... en beskjed er en beskjed, hvorfor leder han det hele til en krangel? Med deg så holder det med en streng beskjed, mens med faren så blir det stor diskusjon? Han har tydeligvis mer respekt for deg, kanskje fordi han føler seg mer verdsatt av deg.

Ellers synes jeg oppriktig synd på gutten din. Jeg så alltid opp til faren min, og var så glad i han, og de få gangene han ble sur tok jeg det veldig alvorlig og skammet meg så mye over at jeg hadde gjort pappa sint, det var ikke noen god følelse... Hadde han vært slik at han skulle kjefte hele tiden hadde jeg vært en livredd liten unge, og ville følt meg konstant mislykket :(

Endret av Bjørketreet
Skrevet

Barn trenger å få tid på seg før de skal skifte oppgave. Støvsugerepisoden kunne vært noe som dette: Per, etter vi har handlet skal du støvsuge gangen. Og så etter handleturen dersom Per har begynt å leke med noe; Per, om 5 minutter skal du støvsuge gangen. På den måten blir det mer forutsigbart for barnet og det er innstilt på å måtte avbryte det han holder på med.

Kanskje dere gjør tilsvarende, men det virker som at barnet får beskjeden der og da og far har 0 tålmodighet eller barnetekke..

Anonymous poster hash: def91...99f

Gjest Antarctica
Skrevet

Å eksplodere på en seksåring skal ha meget, meget gode grunner....

Skrevet

Ingen, hverken barn eller voksne, liker å få beskjeden "Slipp alt du har i hendene og gjør det jeg sier du skal gjøre, nå med en gang!" Noen barn tåler dårligere enn andre å måtte skifte fokus på denne måten, kanskje barnet deres er et sånt barn?

Dette er jo noe dere to som voksne må snakke om når barnet ikke hører det, om far hiver ungen i trappa om han ikke går og legger seg på sekundet far har bedt om det må de jo finne en annen og bedre måte å gjøre dette på. Kanskje far må begynne å si ifra 5-10 min FØR det faktisk er sengetid så gutten får tid til å avslutte det han driver med.

Anonymous poster hash: 992b5...bed
Skrevet

Etter at de hadde kranglet om dette, gutten hadde sittet i trappa i mye lenger enn 6 minutter (fAren gidder ikke følge opp, og da virker det jo ikke), minner jeg han på hva han må gjøre og at han ikke kan drive å snakke sånn til han. Han blir forbanna for jeg skal ikke komme her å si hva han skal si til sin sønn, og gidder iallfall ikke ta han fra timeout, for han er så umulig at han bare kan sitte der! Så da forklarer jeg hvorfor han sitter der (selv om jeg er uenig i at han i det hele tatt skal sitte der!) og så roer jeg han ned for han er helt ute, sitter å hikster og gråter! Så sier jeg at han kan gjøre ferdig et han drev på med og gå å støvsuge. Da sier han at det ble ødelagt likevel og går og støvsuger..

Prøver jo å ikke la barna høre når jeg sier at han ikke skal ditt og datt, og sier iallfall ikke at neida ikke hør på far! Men jeg står ikke å ser på at han brøler de opp i fjeset fordi de ikke gjør akkurat hva han sier på sekundet han sier det!!

Skrevet

Ingen, hverken barn eller voksne, liker å få beskjeden "Slipp alt du har i hendene og gjør det jeg sier du skal gjøre, nå med en gang!" Noen barn tåler dårligere enn andre å måtte skifte fokus på denne måten, kanskje barnet deres er et sånt barn?

Dette er jo noe dere to som voksne må snakke om når barnet ikke hører det, om far hiver ungen i trappa om han ikke går og legger seg på sekundet far har bedt om det må de jo finne en annen og bedre måte å gjøre dette på. Kanskje far må begynne å si ifra 5-10 min FØR det faktisk er sengetid så gutten får tid til å avslutte det han driver med.

Anonymous poster hash: 992b5...bed [/quote

Har satt meg ned såååå mange ganger og forklart at man skal la unger få litt tid! Er så lett å bare gi en beskjed 5 minutter før og la de gjøre seg ferdig! Og da gjør de som de får beskjed om. Når jeg sier ***når du er ferdig med det spillet, må du legge det fra deg og komme å rydde opp bilene. Han gjør det! Av og til sier han jeg kan gjøre set med en gang heller, og gjør det med en gang! Faren sier: Nå legger du fra deg spillet med en gang og rydde opp i dette rotet med en gang!!! Og så får gutten sinnanfall fordi han vil spille ferdig! Er neste. Så faren er sint første gang han gir beskjeden!

Beklager hvis dette ble litt rotete...

Skrevet

Jeg synes du skal ta far med deg på familievernkontoret. Og dessuten fortelle ham at du ikke har tenkt å la han fortsette med dette i lengden, og at om han gjør det vil det få konsekvenser.

Gjest Morn du
Skrevet

Herregud, skjønner godt at du gjør som du gjør.  Far har ikke forstått dette med oppdragelse tydeligvis.

Respekt gjør man seg fortjent til, som du har gjort.

Hvis far i det hele tatt har et snev av respekt hos sin sønn, vil jeg tro det er "redselsrespekt"?

Han kan uansett ikke fortsette på den måten, det fører ikke noe godt med seg.

Det jeg synes er rart, er at far ikke ser det selv etter så mange påminnelser?  At sønnen tydeligvis er nervøs, bryr han seg ikke med det? 

Skjønner at det er en frustrerende situasjon for deg, bestill time på familievernkontoret til dere- hvis han vil være med dit da...

Masse lykke til, hold oss oppdatert.  Klem

Skrevet

Det far utsetter 6åringen for kalles psykisk vold,og om han faktisk "kaster" barnet i trappa er det fysisk vold!

Dette er straffbart,det er ikke engang lov og latterlig gjøre barna sine,foran andre.

om du vvirkelig tenker på deg selv,og barna ville jeg flyttet ut,barn skal slippe og vokse opp i voldelig hjem.

Og den psykiske,og latente volden,er verre enn den fysiske,latent vold er når en går på "tå" hev,og venter på neste sinne utbrudd.

jeg bodde sammen med en slik mann da datteren min var liten,og 7år etter at vi flyttet husker hun fortsatt,vold pappan brukte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...