Gå til innhold

Jeg hater faren min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan jeg slippe tak på det hatet? Han mishandlet min mor når jeg var barn, så det er nok det som sitter igjen. Klarer ikke å ha en normal samtale med han, og det klarer heller ikke mine to andre søsken. 

Han har gått til psykolog i flere år og startet på medisiner, så mishandlingen er sluttet for flere år siden, selv om han er stygg i sine ord når han blir stresset. Påpeker hele tiden at min mor må slanke seg osv. Jeg må bare holde kjeft når han begynner med det, eller så eksploderer jeg. 

Barna mine er veldig glad i han, så kan ikke kutte han ut heller. Han er flink med de, men blir til tider fort sliten/lei. Humøret går liksom opp og ned, han virker deprimert til tider og har dager der han bare spyr ut negativitet. Ellers har han hjulpet oss masse med nytt hus, både i arbeid og med forskudd på arv. Nå kjenner jeg at det er nok, jeg orker ikke mer. Småting som han sier og gjør hele tiden, behandler meg som et barn selv om jeg snart har tre barn selv. 

Måtte bare få dette ut, tankekaos i dag! 

Anonymous poster hash: b6b19...966
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke kan kutte ham ut. Unger tåler det.

Selv hadde det ikke falt meg inn å la en voldelig far danne noe særlig forhold til barna mine i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 8774b...4ef
Skrevet

Da må du få ut det du bærer på. Jeg gikk i mange år og holdt inne det jeg følte om min mor. En dag smalt det, og hun taklet ikke å høre hva jeg mente om henne. Har ikke hatt kontakt på snart 8 år, og det har vert fantastisk deilig!

Anonymous poster hash: 150cf...61a
Skrevet

Jeg har eksplodert på han flere ganger, sist var for to år siden da han mente barna mine måtet ha adhd siden de var så aktive. Greit at de er aktive, men det er han som legger opp til det. Helt til han blir lei, da har de plutselig en diagnose. Han ba om unskyldning ganske raskt etterpå, og mente det som en spøk, men jeg mener at man ikke spøker med sånt. Føler bare han er en stor belastning i livet vårt, men så bor de like over veien så er ikke lett å unngå. Samtidig kan jeg ikke leve uten min mor, som er den eneste som avlaster oss med barna og som vi ikke kan leve uten.. 

HI

Anonymous poster hash: b6b19...966

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...