Gå til innhold

Hva gjør jeg ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten er 3 mnd, men han TURNER i senga om natta. Legger jeg han ett sted finner jeg han et annet sted med hodet i motsatt ende av der jeg la han. Han gjør dette i søvne.

Hva kan jeg gjøre? Er det litt sent å bruke sovepose nå, siden han ikke er vant til det?

Hvis jeg stropper han fast, hvor mye kan han bevege seg? Får han snudd seg fra rygg til mage?

Anonymous poster hash: 14879...462

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sovepose kan du bare begynne å bruke. Men anbefaler en uten stropper da. Fjern dyne, og la han kun sove i pose. Da gjør det ikke noe om han turnerer rundt, for han får ikke noe over ansiktet likevel.

Skrevet

Begge mine gutter begynte med pose da de var 6 mndr, da snudde de seg rundt på magen og kom seg ikke tilbake igjen siden de var så trøtte, lå bare og gråt ned i lakenet. Jeg brukte den varianten med seler da.

Anonymous poster hash: a487c...3f6
Skrevet

Alle mine har brukt pose fra ca 4 mnd alder. Begynte med seler da de snudde seg over på magen

Anonymous poster hash: 2103b...d0e
Skrevet

Gjør det noe da?

Vi har brukt sovepose uten stropper, altså bare for at barnet ikke skulle kaste av seg og bli kald. Det fungerte veldig greit, selv om vi gjerne fant igjen ungen i andre enden av senga.

Anonymous poster hash: 33028...60c
Gjest sussie77
Skrevet

Gjør det noe da?

Vi har brukt sovepose uten stropper, altså bare for at barnet ikke skulle kaste av seg og bli kald. Det fungerte veldig greit, selv om vi gjerne fant igjen ungen i andre enden av senga.

Anonymous poster hash: 33028...60c

Signerer.

Skrevet

Seler i senga skal man være forsiktige med synes jeg. Har du på han pose eller kun lette tepper om natta (og det er varmt enda) så går vel det greit? Ville ikke hatt noen massiv dyne oppi senga iallfall.

Anonymous poster hash: 4130d...bf9

Skrevet

Bruk sovepose uten dyne, de blir fort vant disse små! :)

Anonymous poster hash: 7aed8...16b
Skrevet

Mine unger elsket posene sine, med stropper, så mye at de måtte ha dem med i barnehagen da de begynte der.

Anonymous poster hash: 74ae1...4fa
Skrevet

Sovepose kan du bare begynne å bruke. Men anbefaler en uten stropper da. Fjern dyne, og la han kun sove i pose. Da gjør det ikke noe om han turnerer rundt, for han får ikke noe over ansiktet likevel.

Men litt av problemet et ogsåat han våkner ofte pga han treffer sengekanten. Ligger der og gråter helt til jeg flytter han, så sovner han og så er det på'n igjen. Hvis han stroppes fast kan han fortsatt turne uten at han kommer noe vei? Han "krabber" på en måte i søvne, men han kunne vel fortsatt krabbe på ett og samme sted? Siden det er i søvne er det vel bare å la han fortsette, men bare gjøre krabbeøvelsene sine fastspent? Hmm, usikker.

Anonymous poster hash: 14879...462

Skrevet

Har brukt pose i de periodene. En tynn slik at de ikke blir skikkelig kalde når dyna forsvinner, men dyne fordi det virker veldig ukoselig å ligge kun i en pose.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...