Gå til innhold

Mye kaving for ei helg eller.........?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde planer om å besøke et vennepar som er på hytta si i helga, som er 4,5 timers kjøring fra oss.

De er hjemme på fredag kveld/ natt, men sa vi kunne få nøkkel av foreldrene - som bor på samme gård og innlosjere oss, men det vil ikke mannen. Greit nok.

Så nå mener mannen at fredag skal vi kjøre til vår hytte - 2 timers kjøring, overnatte der og kjøre videre til dem på lørdagen - da får vi ca 2,5 times kjøring.
For så på søndagen å kjøre hjem utpå ettermiddagen - da 4,5 timers kjøring.

Jeg synes det kan bli litt kavete og mye kjøring for ei helg, gubben er ikke enig.

Vi har en guttunge på 5 år, som stort sett er grei under kjøring om han har nettbrettet eller film å se på. Og vi kan jo ta pauser så klart.

Hadde dere gjort dette?

Anonymous poster hash: 22d50...549
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig jeg misforstår her - men det er jo akkurat like mye kjøring uansett hva dere velger? Enten 4,5 time til venneparets hytte vs 2 timer til egen hytte + 2,5 til venneparets hytte - det er jo 4,5 timer uansett?

Anonymous poster hash: c7857...af9
Skrevet

Mulig jeg misforstår her - men det er jo akkurat like mye kjøring uansett hva dere velger? Enten 4,5 time til venneparets hytte vs 2 timer til egen hytte + 2,5 til venneparets hytte - det er jo 4,5 timer uansett?

Anonymous poster hash: c7857...af9

Selvfølgelig er det det, men nå blir det fordelt på 3 dager med kjøring i stedet for to. Litt kronglete forklart, men jeg synes det blir mye med kjøring hver dag i en helg, i stedet for å bli ferdig med kjøring fredag, ikke kjøring lørdag og hjem søndag.

Skrevet

Null stress mener jeg. Trodde kanskje du skulle skrive at dere hadde en liten baby med, men en 5 åring er jo ingen problem. (En baby krever mer pikk pakk, og inn/utpakking)

Skrevet

Da er det jeg som er vanskelig og rar..... he he he. Synes det virket så kavete jeg. Takk, skal si det til mannen i kveld. Da blir han glad.

Skrevet

Jeg ville tatt kjøringen på to dager. godt å ha en hel dag på hytta. men jeg liker ikke å kjøre bil da, synes det er drepende kjedelig og blir trøtt av det. og så blir det jo ekstra å ordne til på hytta deres også.

Anonymous poster hash: 34108...317

Skrevet

Bilkjøringen ser jeg ikke som noe større problem på den ene eller andre måten, men jeg synes det er styrete å pakke ut og inn i bilen flere ganger.

Anonymous poster hash: b148a...0d4
Skrevet

Sleve kjøring og oppdelinga med den tror jeg ikke hadde plaget meg særlig. Stiller heller spørsmål når det gjelder hvor mye arbeid der å inlosjere seg i hytta for en natt. Får du varmet den opp, er det ferdig oppredd, må dere pakke opp og ned mat, klær o.l. Det hørtes mer stressende ut.

Skrevet

Stå opp tidlig tidlig lørdag morgen da vel og kjør de 4,5 timene direkte? Enig i at å mellomlande på deres hytte blir kav, bagasje/mat og ting ut og inn av bilen for å sove bare...

Anonymous poster hash: 711ce...0d3
Skrevet

enig med deg, syns det blir mye styr :) Bedre å bli ferdig med kjøring på en dag syns nå jeg :) 

Anonymous poster hash: f98cb...934
Skrevet

Sleve kjøring og oppdelinga med den tror jeg ikke hadde plaget meg særlig. Stiller heller spørsmål når det gjelder hvor mye arbeid der å inlosjere seg i hytta for en natt. Får du varmet den opp, er det ferdig oppredd, må dere pakke opp og ned mat, klær o.l. Det hørtes mer stressende ut.

Alt er klart i vår hytte. Trenger kun å åpne vannkraner og trykke på varmtvann. Ellers er alt klart, siden vi ofte er på hytta.

Skrevet

For min del høres det der kavete ut. Rart at dere ikke legger hytteturen til en helg der venneparet deres faktisk er på hytten fra fredag av. Dette blir jo som å kjøre Bergen-Sogndal, ganske stor avstand.

Anonymous poster hash: 192ca...0e8

Skrevet

For min del høres det der kavete ut. Rart at dere ikke legger hytteturen til en helg der venneparet deres faktisk er på hytten fra fredag av. Dette blir jo som å kjøre Bergen-Sogndal, ganske stor avstand.

Anonymous poster hash: 192ca...0e8

Dette er fordi de er på slutten av ferien og vi trodde de var på hytta hele ferien sin, som de planla. Men de hadde hoppa på en Danmarkstur og derfor ble det litt forandring i planene.

Det er ingen problem for de som vi skal besøke om vi kommer og de ikke er kommet hjem. Men for gubben min er det et problem.

Vi kjenner foreldrene - hytta er bygd på gården til foreldrene - så jeg skjønner ikke problemet med å reise hele veien på fredag.

Men vi får diskutere videre i ettermiddag om hva vi gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...