Gå til innhold

Bytte etternavn forbundet med mord osv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dere hadde noen i familien som hadde utført en svært grusom og publisert kriminell handling (f.eks Behring-Breivik) og dere hadde samme etternavn som denne personen, hadde dere skiftet etternavn eller ikke?

Anonymous poster hash: 3b7fb...562
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm... Hadde jeg ikke byttet etternavn ville jeg følt at "alle" tenker at jeg er i slekt med en psyco og kanskje trodd jeg var lik.

Hadde jeg byttet etternavn,ville jeg vært livredd noen skulle finne det ut, og mene at jeg er en løgner...

Dårlig følelse uansett da altså, formin del ihvertfall :-P

Skrevet

Hadde ikke byttet. Hva folk tenker får være deres problem.

Anonymous poster hash: 3d932...30d
Skrevet

Hvis etternavnet var veldig uvanlig hadde jeg nok vurdert det, ikke ellers.

Anonymous poster hash: d5d6b...ef3
Skrevet

Orderud eller Toska er navn jeg ville beholdt, samme med Kristensen, helt uproblematisk.

Brevik hadde jeg også beholdt alene, Behring like så, men tror ikke jeg ville ha beholdt kombinasjonen.

Anonymous poster hash: 5edcd...dae

Skrevet

Der jeg kommer fra er det en stor slekt som heter Breivik. Ingen av dem, så vidt jeg vet, har byttet navn.

Breivik er også et stedsnavn.

Anonymous poster hash: 84d04...cd4
Gjest Antarctica
Skrevet

Tror det eneste navn som jeg ville føle det vanskelig å beholde måtte være Quisling...

Skrevet

Tror det eneste navn som jeg ville føle det vanskelig å beholde måtte være Quisling...

Hitler, da? Pashla Hitler?

Anonymous poster hash: 185a2...72e

Gjest Antarctica
Skrevet

Tøysekoppen. 

Hitlers fornavn var jo Heil.

Skrevet

Snakket ned en breivik, han hadde valgt å bytte in på navnene sine slik at breivik ble mellomrom. Vet om en Anders breivik som fikk drapstrusler mm, skjønner hvis man bytter da.

Er det mange på et sted som heter det så blir det jo annerledes.

Anonymous poster hash: 08688...492

Skrevet

Tøysekoppen. 

Hitlers fornavn var jo Heil.

2ed8ldl.jpg

Skrevet

Har en kompis som heter Anders-B** Breivik (et mellomnavn, men vil ikke dele for mye), og han byttet faktisk etternavn. Nå har han overtatt samboerens etternavn, og har aldri angret. Selv vet jeg ikke hva jeg ville gjort. Men hadde ikke hatt det noe særlig om jeg skulle gå rundt med initialene ABB. Men å ha ett etternavn som en annen morder hadde ikke heftet meg i så stor grad. Jeg har samme etternavn som en kjent morder, men vet selv at jeg ikke er i slekt med den personen, og at jeg er et mye bedre menneske som kan gi dette etternavnet noe positivt (forhåpentligvis :P ).
Så det spørs nok hvilken sammenheng, og hvor nært navnet mitt var. Og selvfølgelig om det er et "poppis-navn", eller "nytt og nesten ukjent" etternavn som bare 10-50 stk hadde. Da er det mer innlysende at man er i slekt. 

Men andre skal drite i å forbinde meg med noen andre mordere, da er dem ikke noen gode mennesker som dømmer et menneske før dem er kjent- kun på grunn av navn. 
Har ei veninne med et veldig spesielt navn (bare 4 stk i Norge), og da hørte jeg noen si "hun må være spesiell". Navnet hører til en person, men navnet bestemmer ikke hvordan man skal være. Tenk på alle som heter Kamilla eller Sofie. Tenk så mange tusen ulike personligheter som bærer det navnet, snille, ufølsomme, omsorgsfulle.. osv. Hva vet vi om den ene Kamillaen eller Sofie før vi er blitt kjent med personen?

Knotete, men håper du forstår. Navnet betyr ikke noe for min del- sålenge jeg selv vet at jeg kan bære frem noe positivt med det også :)

Anonymous poster hash: 76d2d...b10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...