Gå til innhold

Hvordan slår man av lyden på en fireåring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her skal det hyles, brøles, ropes og synges høyt dagen lang.

Det er aldri stille! Han snakker i ett sett, selv om det han sier ikke gir mening eller er ordentlige ord i det hele tatt. Ting bare fosser ut av munnen hans og det nytter ikke å få han til å være stille. Ikke ett eneste sekund..

Han klarer heller ikke være rolig med kroppen. Er høyt og lavt hele tiden. Hopper og spretter, klatrer, løper, kaster ting, roter.

Vi blir jo kjempelei av han kort tid etter at dagen har startet :( Til slutt blir stemmen hans bare irriterende og skjærende. Latteren også..  Blir så slitsomt når han bare spretter rundt og gjør ugagn med høyt stemmenivå og ler og nekter å høre etter. Han mister rett og slett all sin sjarm og det er ufattelig trist.

Vi prøver å aktivisere han så godt det lar seg gjøre, men han har så lett for å kjede seg og da blir han helt håpløs å ha med å gjøre.

Selv om han har vært ute i frisk luft og løpt og herjet i flere timer blir det bare tull med han så fort han kommer inn døra.

Ikke bryr han seg om det vi sier til han. Ikke bryr han seg om kjeft, ikke lærer han av konsekvenser og han blir like umulig med en gang han kommer ut av tenkekroken.

Han er sta, egoistisk, får raserianfall og tyr lett til vold.

Om ett eller annet går smertefritt for seg, uten raserianfall eller ugagn, blir vi så glade at at vi roser han høyt opp i skyene, gir mange klemmer og gir premie der det passer seg for å vise at det lønner seg å være snill og høre etter.

Blir så sliten av alt bråket. Hadde det bare vært raserianfallene og aktivitetsnivået hadde jeg nok ikke tenkt noe særlig over det. Men at det alltid lages høye lyder får meg til å nærmest eksplodere innvendig. Om ørene ikke faller av av seg selv snart frister det faktisk å kappe de av! Det gjør faktisk vondt! Kjenner svie inni ørene.

Det stjeler så mye av den lille energien jeg har når det er så mye bråk, og jeg skjønner ikke hvorfor han ikke klarer å gire ned på lydnivået. Og han maser så utrolig mye også!

Anonymous poster hash: 5191c...253
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle tro du skriver om min 3 åring, så følger med her i håp om at noen kan fortelle meg om en pause knapp. Er full turbo fra han slå opp øynene om morgenen til han lukker de om kvelden. 

Anonymous poster hash: 26d26...2e3
Gjest Julia1984
Skrevet

Fikk du ikke med bruksanvisning? :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...