PrinsessensMor Skrevet 4. august 2013 #1 Skrevet 4. august 2013 ja, har virkelig begynt å tenke på det nå. har klart å gå litt ned i vekt før, med diverse hjelp. men ingenting har funket. klarer rett og slett ikke å få den av. Noe av det er rett og slett gener, kan se tilbake at mange av mine slektninger er store. så har nok fått noe der. Men i den seinere tid har jeg fått vite at stoffskiftet mitt er lavt og jeg har fått type 2 diabetes. Er ikke så mange som vet om det, rett og slett fordi jeg skammer meg. tenker mange ganger at herregud hvorfor fikk jeg det??? og hvorfor ikke min mor? som har vært større enn meg og i mange flere år enn meg.. ja, vet at det er fælt å tenke slik, men er så trøtt nå. Har hatt ett vektproblem siden, nja 2 kl?? ca. og med det så kom mobbingen, og med mobbingen kom det mer vekt. ble mobbet til jeg gikk ut av gymnaset. har aldri hatt det skikkelig bra med meg selv. Føler rett og slett at nå er det min tur til å ha det bra med meg selv. Og er ikke sikkert det er en slik operasjon som kan løse det, men ja jeg vurderer det sterkt. Kommer til å ta det opp med legen min neste gang. Og høre om evt andre alternativer. Jeg kommer innunder kravene til gratis operasjon, så vi får se. Er 166 høy og veier nå 118.7 på mitt største var jeg rundt 130. har en bmi på 43.... Men spørsmålet mitt er rett og slett, er det noen her inne som har gjennomført?? eller skal gjennomføre en slik operasjon. og kunne du evt fortalt litt? vet at dette ikke er en enkel avgjørelse, og at man kan oppleve komplikasjoner osv. er rett og slett derfor jeg prøver å lese så mye som mulig om det før jeg tar en avgjørelse. Har god støtte i min mann, heldigvis=) Og nei det er ikke pga han at jeg vil gjøre dette. jeg maser om vekten, og han sier at han elsker meg for den jeg er. Og det vet jeg at han gjør=)
Januars lykkeliten Skrevet 4. august 2013 #2 Skrevet 4. august 2013 Har ikke tatt operasjon selv, men har mange mennesker rundt meg som har tatt operasjon. En ting som er sikkert er at det iallfall ikke er en dans på roser, og et valg du skal tenke ordentlig gjennom. Veldig forskjellig hva man får " gratis" av operasjonen. Noen 15 kg, noen 40 kg. Tror ingen av de rundt meg angrer på operasjonen, men de fleste har ulike komplikasjoner etter operasjon. Den ene har feks fått anemi og må inn på sykehus hver mnd. Sannsynligvis resten av livet. Hun har også gått opp 30 kg etter at hun var nede på idealvekten sin. En tidligere nabo savnet å være stor fordi hun da fikk oppmerksomhet og spiste seg derfor stor igjen... En av mine nærmeste fikk en depresjon etter operasjon. Hun gikk ned mye, men slet med at hun ikke hadde gjort det selv på en måte. En annen har fått mange operasjoner ift overflødig hud i etterkant. Hun er mer flau over kroppen sin nå enn da hun var stor. Ikke med tøy da, men på stranda, svømmehall, med nye menn osv De syns samtlige at det er slitsomt med dumping. Om de har spist for mye, for hvitt brød osv... Og flere av de sliter med luftproblemer, løs mage osv. Hvis du allerede har gått ned mange kg på egenhånd, vil jeg faktisk tro at du klarer de resterende sakte men sikkert og. Vet det er vanskelig. Men du veier ikke 160 heller. Tror det vil være sunnere og bedre for kroppen din å gjøre det uten operasjon... Lykke til uansett hva du måtte velge skal jobbe meg nedover etter endt graviditet og fullammingsperiode jeg og
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #3 Skrevet 4. august 2013 Om du tar en operasjon, vil det løse det virkelige problemet ditt? Stoffskifte vil være der, diabetes vil være der og dine tanker om deg selv vil fortsatt være der. Har du gått ned noe, kan du mest sannsynlig også greie resten. Jeg ville først oppsøkt psykolog for jobbe med det som sitter i hodet. Om du da kommer på rett vei er det det beste. Ta tak i det virkelige problemet. En operasjon bør absolutt være siste utvei. Det er ikke enkelt med en slik operasjon og alle komplikasjoner som følger med. En snarvei er ikke alltid løsningen. Anonymous poster hash: eb40d...9a5
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #5 Skrevet 5. august 2013 Fikk du ikke svaret du ville ha? Anonymous poster hash: b50d1...10c
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #6 Skrevet 5. august 2013 En operasjon vil jo ikke endre kostholdsvanene dine. Om du blir operert, men etterhvert fortsetter å spise mengder med mat, vil du begynne å legge på deg igjen. Du har ikke vurdert å få kostholdshjelp? Kjenner flere som har tatt operasjon og alle plages med ett eller annet i den forbindelse. Du har jo selv klart å gå ned noen kilo på egen hand Fortsett slik så skal du se at en operasjon ikke er nødvendig Anonymous poster hash: 9f56c...c2a
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #7 Skrevet 5. august 2013 Ahh, mange uvitende mennesker som svarer deg her altså! Jeg skal ta gastric sleeve nå om noen mnd. Jeg GLEDER MEG! Det andre ikke skjønner er at motivasjonen som regel er borte når man tar dette steget. Dette er absolutt "siste" steg. Jeg har vært overektig hele livet. Har vært en jojo slanker. Gått ned og gått opp igjen. Med denne operasjonen får jeg et realt hjelpemiddel som skal gi meg et skikkelig spark i baken. For JA, efekten av oprasjonen går over etter en viss tid. Det er stor forskjell på å klare å gå ned "noen kg" og det å gå ned over en halv person! Sier seg selv at motivasjonen gjerne svikter før man har kommet halvveis. Jeg sier: kjør på! Om du virkelig vil ta tilbake livet ditt og er forberedt å spise for å leve og ikke leve for å spise. Men jeg anbefaler deg sleeve framfor gastric bypass da det er flere langtidskomplikasjoner med gbp. Lykke til! Anonymous poster hash: 945e2...468
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #8 Skrevet 5. august 2013 Ahh, mange uvitende mennesker som svarer deg her altså! Jeg skal ta gastric sleeve nå om noen mnd. Jeg GLEDER MEG! Det andre ikke skjønner er at motivasjonen som regel er borte når man tar dette steget. Dette er absolutt "siste" steg. Jeg har vært overektig hele livet. Har vært en jojo slanker. Gått ned og gått opp igjen. Med denne operasjonen får jeg et realt hjelpemiddel som skal gi meg et skikkelig spark i baken. For JA, efekten av oprasjonen går over etter en viss tid. Det er stor forskjell på å klare å gå ned "noen kg" og det å gå ned over en halv person! Sier seg selv at motivasjonen gjerne svikter før man har kommet halvveis. Jeg sier: kjør på! Om du virkelig vil ta tilbake livet ditt og er forberedt å spise for å leve og ikke leve for å spise. Men jeg anbefaler deg sleeve framfor gastric bypass da det er flere langtidskomplikasjoner med gbp. Lykke til! Anonymous poster hash: 945e2...468 Hehe.. Å kalle oss uvitende bare fordi vi ikke mener operasjon er beste løsningen er vel litt drøyt.. Jeg har selv gått ned nesten et menneske (47 kg). Veide i utgangspunktet 109 kg på det tyngste og er i dag 62. Dette klarte jeg ved hjelp av en total omlegging av kostholdet samt trening. Så vær snill, kutt ut å være så nedlatende! Anonymous poster hash: 9f56c...c2a
PrinsessensMor Skrevet 5. august 2013 Forfatter #9 Skrevet 5. august 2013 En operasjon vil jo ikke endre kostholdsvanene dine. Om du blir operert, men etterhvert fortsetter å spise mengder med mat, vil du begynne å legge på deg igjen. Du har ikke vurdert å få kostholdshjelp? Kjenner flere som har tatt operasjon og alle plages med ett eller annet i den forbindelse. Du har jo selv klart å gå ned noen kilo på egen hand Fortsett slik så skal du se at en operasjon ikke er nødvendig Anonymous poster hash: 9f56c...c2a problemet mitt er rett og slett ikke at jeg spiser for mye, sånn som mange tror jeg spiser faktisk for lite. får i meg alt fra 900-1300 kcal per dag.
PrinsessensMor Skrevet 5. august 2013 Forfatter #10 Skrevet 5. august 2013 Ahh, mange uvitende mennesker som svarer deg her altså! Jeg skal ta gastric sleeve nå om noen mnd. Jeg GLEDER MEG! Det andre ikke skjønner er at motivasjonen som regel er borte når man tar dette steget. Dette er absolutt "siste" steg. Jeg har vært overektig hele livet. Har vært en jojo slanker. Gått ned og gått opp igjen. Med denne operasjonen får jeg et realt hjelpemiddel som skal gi meg et skikkelig spark i baken. For JA, efekten av oprasjonen går over etter en viss tid. Det er stor forskjell på å klare å gå ned "noen kg" og det å gå ned over en halv person! Sier seg selv at motivasjonen gjerne svikter før man har kommet halvveis. Jeg sier: kjør på! Om du virkelig vil ta tilbake livet ditt og er forberedt å spise for å leve og ikke leve for å spise. Men jeg anbefaler deg sleeve framfor gastric bypass da det er flere langtidskomplikasjoner med gbp. Lykke til! Anonymous poster hash: 945e2...468 tusen takk for svar. du har virkelig forstått meg=) har sett litt rundt, og hvis det er slik at jeg velger dette, så blir det nok sleeve. er virkelig klar for å få tilbake livet mitt, det er min tur nå=) masse lykke til med operasjonen=)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #11 Skrevet 5. august 2013 Bare hyggelig! Er så lei av folk som skal komme med råd, tips, synsing og mening. Anbefaler deg uansett å få fastlegen din til å sende henvisning til sykehuset. For det er ventetid! Jeg har snart ventet i et og et halvt år. Du kan bruke den tiden på å tenke. Du kan alltids trekke deg om du ombestemmer deg Anonymous poster hash: 945e2...468
guggu Skrevet 5. august 2013 #12 Skrevet 5. august 2013 Ja du spiser nok for lite skulle jeg tro. Gikk selv ned 35 kg ved hjelp av Grete roede kurs (tok vel 8 sammenhengende) anbefaler det på det varmeste! !! Har venninner som har blitt operert og det er kun en lettvindt kick start men du må gjøre jobben selv uansett i lengden. Ene har hatt mye komplikasjoner i etterkant. Uansett er du ikke så veldig overvektig, tror du klarer det uten operasjon! Men anbefaler hjelp via Grete roede ;-)
PrinsessensMor Skrevet 5. august 2013 Forfatter #13 Skrevet 5. august 2013 takker for tips.=) bestilt time hos legen, så får snakke litt med han og se hva vi kommer frem til. tror nok jeg må prøve noe annet en grete roede kurs, funket ikke på meg. og som du sa anonym, er langt ventetid,så får god tid til å tenke.=)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #14 Skrevet 5. august 2013 Har sendt deg en PM hi Anonymous poster hash: 945e2...468
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå