Gå til innhold

Flytte hjem til mor og far etter skilsmisse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mulighet til å klare huslånet alene etter skilsmisse, men det står igjen omfattende arbeid på huset. Og inntektene vil ikke strekke til så jeg får spart opp til dette på mange mange år.

Jeg kan få flytte hjem til foreldrene mine. Hvis jeg får bo der kan jeg spare opp egenkapital på 200-300 tusen til å kjøpe hus om 1,5-2 år. Hvis de orker å ha oss det så lenge da..

Men... Jeg må forlate huset jeg har kjempet sånn for og blitt så glad i. Elsker tomta. Sentral, men skjermet.

Så føler man seg nesten litt umyndig når man må krype hjem til mor og far.

Fordelen er at de bor i barnas barnehage- og skolekrets, så det vil bli mindre omveltning enn om jeg skulle måtte flytte inn i noe billigere utpå landet for å spare penger.

Hva ville du gjort?

Anonymous poster hash: 3d08f...0e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde kommet helt an på hva slags bolig foreldrene dine har.

Mine foreldre bor i en rekkehusleilighet med et ledig gjesterom og en loftstue, aldri verden om jeg hadde flyttet inn der med ungene. Det hadde ødelagt forholdet mitt til dem for alltid, antagelig hadde vi drept hverandre etter kort tid om vi måtte bo så tett.

Men har foreldrene dine et stort hus så du og barna kan få f.eks en etasje for dere selv kunne jeg vurdert det.

Anonymous poster hash: 8764b...1ec
Skrevet

Jeg har i sommer bodd 2 mnd hjemme hos min mor, og med mindre de har mulighet til å lage en egen avdeling hadde jeg aldri orket.... Jeg gleder meg veldig til å reise hjem om en uke - til mitt eget hus og gjøre som "jeg vil". Og jeg har i utgangspunktet veldig godt forhold til min mor, men er slitsomt å bo opp å et annet menneske over lengre tid.

Anonymous poster hash: 4e179...399

Skrevet

Jeg måtte det selv når jeg ble alene. De bor i rekkehus så vi hadde bare et rom for oss selv. Sønnen min var baby da, så det fungerte egentlig helt fint :-)

Bodde der i seks mnd, helt til jeg fikk hjelp av nav. :-) om foreldrene dine syns det er greit og dere kommer godt over ens, så kan du jo gi det er forsøk :-)

Gjest Antarctica
Skrevet

Ville IKKE ha bodd med mine foreldre eller noen andre for den del, i så lang tid som 2 år....

Skrevet

Kan du bo hos dine foreldre og leie ut huset mens du sparer til oppussing?

Skrevet

Det hadde jeg aldri klart. Kunne kanskje vurdert det og foreldrene hadde en egen utleiedel feks. Men selv da tviler jeg....

Skrevet

Jeg kunne gjort det. Men ikke så lenge min voksne søster bor der. Hun skaper kaos i huset. Ville aldri utsatt unga mine for det.

Anonymous poster hash: d08fc...24e

Gjest sussie77
Skrevet

Jeg har bodd hjemme hos moren min en måned en gang. Og det var mer enn nok. Hadde ikke klart 2 år.

Skrevet

Jeg har verdens beste forhold til mine foreldre, men noe sånt hadde ødelagt forholdet. Jeg vil anbefale deg å la være.

Alt arbeidet som gjenstår, er det av såpass alvorlig grad at det ikke er mulig å bo der?

Skrevet

Jeg klikker etter en uke i samme hus som dem, men nå er mine foreldre særdeles slitsomme også. Jeg kunne funnet på å gjort det om de er mye borte, jobber fullt, stor plass, hjelper til med barn og ikke er gnålete.

Anonymous poster hash: 29669...923

Skrevet

Aldri i livet!

Har bodd hjemme hos foreldrene mine i en liten uke etter jeg ble voksen, og da fordi jeg måtte. Var så lykkelig da jeg klarte å komme med ned, og ut av senga ved egen hjelp - da dro jeg hjem til meg selv på dagen! Med andre ord - jeg kunne ikke vurdert det engang, men har foreldrene dine stort hus der du og ungene kan trekke dere tilbake og få være "bare dere", så kanskje. Kanskje!

Anonymous poster hash: 56f37...b82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...