Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #1 Skrevet 4. august 2013 Vil du dele oppskriften med meg? Anonymous poster hash: 25d96...c53
frk Nilsen Skrevet 4. august 2013 #2 Skrevet 4. august 2013 Storebror elsker stekt laks og pasta med hvitsaus Lillebror vil helst ha pannekaker til alle måltider
☆☆☆ Skrevet 4. august 2013 #3 Skrevet 4. august 2013 Pølser. Om vi har det nektar ho å ete ei einaste skei utan pølse på.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #4 Skrevet 4. august 2013 Både storesøster og lillebror elsker stekt laks Serverer med stekt løk, aspargesbønner, sukkererter, en salat av kinakål og rømme og ris. Anonymous poster hash: 78992...812
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #5 Skrevet 4. august 2013 Eldste er veldig glad i lakse-pakker fortiden. Smører folien, legger på en laksefilet, liten smørklatt oppå, litt salt og pepper, litt dill og noen dråper med sitron. Dette har vi laget mye på grillen i sommer. Tilbehør er amadine poteter (kokes med skall, ferdig kokt putter jeg de opp i en panne med olje, salt og timian, har de på varmen i cirka 3 minutter), så har vi sommersalat til. Anonymous poster hash: c295d...9a6
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #6 Skrevet 4. august 2013 Hjemmelaget lasagne! Gjelder begge to. Anonymous poster hash: c29f5...c3e
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #7 Skrevet 4. august 2013 Kylling og ris med hvilken som helst saus til. Glad i kjøttkaker i brun saus og. Anonymous poster hash: 1fcc2...f3e
Gjest meg&mini Skrevet 4. august 2013 #8 Skrevet 4. august 2013 Taco. Du vil ha oppskrift ja? Salat, mais, tomat, paprika, agurk og eventuelt det du ønsker. Kjøttdeig som du steker og etterpå har på krydder som heter: Taco-krydder. Sett ovnen på ca 200 grader. Du trenger enten tacolefse eller tacoskjell (finnes ved siden av tacokrydder i butikken, lover). Ha i ovnen i ca 10 min. VIKTIG at lefsene er pakket inn i aluminium. Ha salat, kjøtt, ost, rømme og saus i lefse eller skjell og nyt. *puh*.. Jeg føler jeg har glemt noe. Les på pakken i verstefall.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #9 Skrevet 4. august 2013 Taco, pølse, pizza og stekt laks, enten i form med lapskausblanding til og rømme (eller små biter potet, gulrot, purre og sellerirot lagt i bunn av ildfastform, salt/pepper/smør på toppen og laksen på topp igjen, stekes i ovn) Salmalaks er storfavoritten da. Anonymous poster hash: 51278...c83
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #10 Skrevet 4. august 2013 Pølsestroganoff. Kutter en halv til en hel løk i små biter. Freses i pannen med smør. Pølser i biter slenges så i panna. La det få litt stekeskorpe, men ikke for mye stekte. Hell melk over slik at det dekker godt. Har så i ketshup (tomatpurre er bedre men det tåler jeg ikke så må nøye med med ketshup som går greit) og paprika pulver. Aner ikke hvor mye for det går på føling og smakes til. Har noen ganger paprika i, da kommer det i panna samtidig som pølsene. Lar dette koke en stund slik at den tykner litt. Har vi en fløteskvett som må brukes opp havner det i. Blir den litt for tynn, har jeg lys maizena jevner i. Serveres med ris og salat. Pannekaker er det mas om hver dag fra hun ene. Fryktelig kjedelig, og desverre går det ikke å jukse slik at jeg kan kjøpe de som bare skal varmes. De er vis tikke gode nok. Pita og taco er de velig glade i. Og helst skal det være sennepsaus til kjøttdeigen. Anonymous poster hash: a9e8b...8c9
mille260 Skrevet 4. august 2013 #11 Skrevet 4. august 2013 Taco. Du vil ha oppskrift ja? Salat, mais, tomat, paprika, agurk og eventuelt det du ønsker. Kjøttdeig som du steker og etterpå har på krydder som heter: Taco-krydder. Sett ovnen på ca 200 grader. Du trenger enten tacolefse eller tacoskjell (finnes ved siden av tacokrydder i butikken, lover). Ha i ovnen i ca 10 min. VIKTIG at lefsene er pakket inn i aluminium. Ha salat, kjøtt, ost, rømme og saus i lefse eller skjell og nyt. *puh*.. Jeg føler jeg har glemt noe. Les på pakken i verstefall.[/quote glemte salsa ;-)]
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #12 Skrevet 4. august 2013 Pølser. Om vi har det nektar ho å ete ei einaste skei utan pølse på. Hvor gammel er hun? Lurer på når de er gammel nok til å spise pølser og da hvilken pølsetyper som er gode for småbarn? Anonymous poster hash: 25d96...c53
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #13 Skrevet 4. august 2013 Taco. Du vil ha oppskrift ja? Salat, mais, tomat, paprika, agurk og eventuelt det du ønsker. Kjøttdeig som du steker og etterpå har på krydder som heter: Taco-krydder. Sett ovnen på ca 200 grader. Du trenger enten tacolefse eller tacoskjell (finnes ved siden av tacokrydder i butikken, lover). Ha i ovnen i ca 10 min. VIKTIG at lefsene er pakket inn i aluminium. Ha salat, kjøtt, ost, rømme og saus i lefse eller skjell og nyt. *puh*.. Jeg føler jeg har glemt noe. Les på pakken i verstefall. Hahaha, takk for at du tok deg tid til å dele oppskriften Anonymous poster hash: 25d96...c53
Gjest sussie77 Skrevet 4. august 2013 #14 Skrevet 4. august 2013 Ovnsbakt laks, gjerne marinert, er begge barna veldig glad i Steker i ovnen og serverer med poteter, grønnsaker, og saus. Varierer både sausen og grønnsakene.
☆☆☆ Skrevet 4. august 2013 #15 Skrevet 4. august 2013 Pølser. Om vi har det nektar ho å ete ei einaste skei utan pølse på. Hvor gammel er hun? Lurer på når de er gammel nok til å spise pølser og da hvilken pølsetyper som er gode for småbarn? Anonymous poster hash: 25d96...c53 Ho er 16 mnd og har likt alle pølser ho har smakt. Det korte svaret er vel at ingen pølser er gode for barn. Det meir nyanserte er at det er greit med pølse av og til, så lenge tilbehøret er sunt.
Gjest Skofantomet Skrevet 4. august 2013 #16 Skrevet 4. august 2013 Minsten elsker hjemmelaget spagetti bolognese med masse hvitløk, eldste elsker pita og taco, og kunne helst hatt det til middag hver dag
Edelweis Skrevet 4. august 2013 #17 Skrevet 4. august 2013 fiskeboller i karrisaus pølsegrateng (pølser og makaroni og hvitsaus med et egg og ost på, gratiner i ovnen) pannekaker grønnsakssuppe med pølser sodd
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #18 Skrevet 4. august 2013 Eldste: Laks. Nr 2: Pannekaker. Nr 3: Altetende. Nr 4: Pizza. Anonymous poster hash: 88e18...e59
soleia Skrevet 4. august 2013 #19 Skrevet 4. august 2013 Eldste likar steikt laks, helst med pasta, men me andre likar best båtpoteter til. Heimelaga lasagne, pizza og spaghetti med kjøttsaus er og pop. Minste et det meste, men likar godt pølser. Begge et godt med fiskekaker og fiskebollar i kvit saus.
Gjest Hyacinth Bouquet Skrevet 4. august 2013 #20 Skrevet 4. august 2013 Fiskepudding gratinert i ovnen men hvit karrisaus og ost.. Lagde det en gang som en nødløsning og det ble tatt ekstremt godt i mot. Så det har vi hatt flere ganger. Og pølser.. Vi hadde lapskaus med pølser i i dag, og da ble ingenting annet enn pølsene spist. Og det blir det aldri når vi har pølser med tilbehør, uansett hva tilbehøret er. Hun er bare 14 mnd da, så satser på å gjøre henne litt mer raffinert i matveien...
La vita è bella <3 Skrevet 4. august 2013 #21 Skrevet 4. august 2013 Hvis vi spør eldste på 5, så svarer hun ofte fiskegrateng. Den lager jeg selv med fisk og makaroni og grønnsaker og det vi ellers har.. Ellers er hun veldig glad i kylling, enten grilla eller filet, med ris, salat og kyllingsaus til....
ny vestfold Skrevet 4. august 2013 #22 Skrevet 4. august 2013 hjemmelaga svenske kjøttboller ca oppskrift 500g kjøttdeig(om du dobbler oppskriften kan du også bruke litt karbonadedeig) 1ts salt bland dette godt,ha så oppi 1ts hvit pepper(finmalt) 1løk(fin hakket,gjerne på rivgjern) (om dere tåler egg,bruk 1egg) litt kaldt vann om nødvendig og spe inn med potetmel til en passe konsistens,bruk en ts fuktet m vann,og form små boller i hånda,brun i panna,ha de over i en kjele,hell vann i steikepanna av og til og hell den kraften oppi kjelen med de ferdig bruna kjøttbollene,ha i en buljongterning og kok i ca 5min under lokk. smaker like godt m pasta,ris og poteter inntil,og kokte grønnsaker el salat ved siden av. blir det noe igjen frys ned til en annen gang,el ha på niste dagen etter. jenta mi liker de også på brødskiva.
BellaSuz Skrevet 4. august 2013 #23 Skrevet 4. august 2013 Favorittretten(e) er spaghetti med hjemmelaget kjøttsaus og loads of parmesanost, fiskekaker med makaroni og erter, samt taco og quesadillas. Oj, for ikke å glemme risgrøt. Jeg er så sjalu på dere sopm nevner laks,- min sønn HATER laks, jeg kan prøve å kamuflere den, bake, steke, koke, ja hva som helst,- han brekker seg!? samme med kyllingkjøtt. Rare greier.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #24 Skrevet 4. august 2013 Fahita med kylling og salat Kyllingsalat Grove pannekaker med kesam Middagspølse med skikkelig potetstappe Lasange (Toro, hehe) Fiskeboller i hvit saus Anonymous poster hash: 6a5ce...361
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #25 Skrevet 4. august 2013 Hjemmelaget blomkålsuppe 1 løk- fres denne i litt smør, tilsett 1 kartong matfløte og 9 dl vann, 2 terninger grønnsaksbuljong og 2 blomkålhoder kuttet i biter. Kok til blomkål er mørt og kjør på med stavmikser. Server gjerne med bacon. Anonymous poster hash: 19789...bf3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå