Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #1 Skrevet 4. august 2013 Handler dere hver dag og hvor mye penger bruker dere per gang på matbutikk? Anonymous poster hash: e6f71...91c
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #2 Skrevet 4. august 2013 nesten =/ annenhver kanskje? og det blir altfor dyrt.. sikkert 200-300 pr gang.. skal skjerpe meg og handle en gang i uka ! Anonymous poster hash: ea465...88d
Galskapens overhode Skrevet 4. august 2013 #3 Skrevet 4. august 2013 1-2 ganger i uka. Blir ca 1500-2000kr pr uke. Har 1 bleiebarn, 2 matallergikere og 1 røyker. 5 familiemedlemmer og 2 katter
Elsker livet Skrevet 4. august 2013 #4 Skrevet 4. august 2013 Jeg handler 3-4 ganger i uka. Det blir ikke noen dyrere da vi faktisk spiser opp maten jeg handler kontra alt som ligger å råtner om jeg handler inn stort. Kjøre forbi butikken gjør jeg stort sett uansett.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #6 Skrevet 4. august 2013 Gjorde det før, men etter vi fikk barn så prøver vi å handle en gang i uka. Bruker da ca 1200-1500 på mat. Det hender jo at man må kjøpe noe utenom, men prøver å være flink. Anonymous poster hash: 7cf9e...5b0
Superdolly Skrevet 4. august 2013 #7 Skrevet 4. august 2013 Jeg handler stort sett en gang i uka. Hender jeg må innom en gang til og supplere med noe, men da blir det bare to ganger i uka og det er slett ikke så ofte. Vi spiser faktisk også opp maten, og det er ikke noe som ligger og råtner hos oss selv om jeg handler bare en gang pr uke.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #8 Skrevet 4. august 2013 Handler inn mat hver mandag, og da handler jeg for en uke. Fredager pleier jeg å handle inn litt til helgen, ikke alltid, men av og til. Anonymous poster hash: 127bd...7af
Elsker livet Skrevet 4. august 2013 #9 Skrevet 4. august 2013 Jeg handler stort sett en gang i uka. Hender jeg må innom en gang til og supplere med noe, men da blir det bare to ganger i uka og det er slett ikke så ofte. Vi spiser faktisk også opp maten, og det er ikke noe som ligger og råtner hos oss selv om jeg handler bare en gang pr uke. Det var det det gjorde hos oss fordi jeg ikke klarer å planlegge i detalj en hel uke i slengen. Så da forsvant argumentet med at det blir så veldig mye dyrere med at man handler ofte. Så det er nok individuelt.
Superdolly Skrevet 4. august 2013 #10 Skrevet 4. august 2013 Jeg handler stort sett en gang i uka. Hender jeg må innom en gang til og supplere med noe, men da blir det bare to ganger i uka og det er slett ikke så ofte. Vi spiser faktisk også opp maten, og det er ikke noe som ligger og råtner hos oss selv om jeg handler bare en gang pr uke. Det var det det gjorde hos oss fordi jeg ikke klarer å planlegge i detalj en hel uke i slengen. Så da forsvant argumentet med at det blir så veldig mye dyrere med at man handler ofte. Så det er nok individuelt. Jeg klarer fint å planlegge en uke, maten blir spist opp og ingenting råtner . Jeg kjører også forbi butikken hver eneste dag på vei til og fra jobb, og synes det er deilig å kunne gjøre nettopp det - kjøre rett forbi. Er så veldig glad jeg slipper å stå der etter jobb og prøve å finne ut hva vi skal ha til middag i dag. For jeg vet hva jeg skal ha til middag, og hjemme ligger ingrediensene klare.
Light of my life Skrevet 4. august 2013 #11 Skrevet 4. august 2013 Handler vel nesten hver dag. Har alle mulige butikker rett rundt hjørnet så da ser jeg ikke poenget med å storhandle. Ikke er vi så organiserte at vi gidder å planlegge for en hel uke av gangen heller. Bruker mellom 200-500 hver gang.
Elsker livet Skrevet 4. august 2013 #12 Skrevet 4. august 2013 Jeg handler stort sett en gang i uka. Hender jeg må innom en gang til og supplere med noe, men da blir det bare to ganger i uka og det er slett ikke så ofte. Vi spiser faktisk også opp maten, og det er ikke noe som ligger og råtner hos oss selv om jeg handler bare en gang pr uke. Det var det det gjorde hos oss fordi jeg ikke klarer å planlegge i detalj en hel uke i slengen. Så da forsvant argumentet med at det blir så veldig mye dyrere med at man handler ofte. Så det er nok individuelt. Jeg klarer fint å planlegge en uke, maten blir spist opp og ingenting råtner . Jeg kjører også forbi butikken hver eneste dag på vei til og fra jobb, og synes det er deilig å kunne gjøre nettopp det - kjøre rett forbi. Er så veldig glad jeg slipper å stå der etter jobb og prøve å finne ut hva vi skal ha til middag i dag. For jeg vet hva jeg skal ha til middag, og hjemme ligger ingrediensene klare. Det høres deilig ut. Dessverre klarer ikke jeg det når jeg ikke må.
Gjest Lagå Skrevet 4. august 2013 #13 Skrevet 4. august 2013 Handler som regel en gang i uka, utenom frukt, brød og melk. Noen ganger hender det at det går 2 uker mellom hver gang vi storhandler Bruker mellom 1000 og 2000 kr. da
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 4. august 2013 #14 Skrevet 4. august 2013 Huff ja, det blir ihvertfall annenhver dag og da blir det lett mellom 300 og 1000 kr. Drømmen er å bli organisert nok til å lage fine lister og handle inn stort. Men dere som gjør det, hvordan i all verden klarer dere å lagre kjøtt, fisk og grønt så det holder for en hel uke? Vi har et sånt vanlig kjøleskap med halve kjøl og halve frys, og det er bare ikke mulig at melk, juice, pålegg, egg, middag, frukt og grønnsaker for en hel uke får plass der.
Superdolly Skrevet 4. august 2013 #15 Skrevet 4. august 2013 Huff ja, det blir ihvertfall annenhver dag og da blir det lett mellom 300 og 1000 kr. Drømmen er å bli organisert nok til å lage fine lister og handle inn stort. Men dere som gjør det, hvordan i all verden klarer dere å lagre kjøtt, fisk og grønt så det holder for en hel uke? Vi har et sånt vanlig kjøleskap med halve kjøl og halve frys, og det er bare ikke mulig at melk, juice, pålegg, egg, middag, frukt og grønnsaker for en hel uke får plass der. Jeg har stort kjølerom i kjelleren, så plass er ikke noe problem for meg .
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #16 Skrevet 4. august 2013 Handler en gang pr uke. Av og til må jeg supplere med mere melk/frukt eller grønnsaker. Så max 2 ganger pr uke Bruker da mellom 1000-1500 kr hver uke. Om man planlegger måltidene så trenger ikke en uke med middag og pålegg ta så alt for stor plass. Mye er fryst (koteletter, fisk osv). Hiver ofte karbonadedeigen i fryseren om det er dårlig plass i kjøleskapet. Man må bare huske å ta det opp dagen før man skal bruke det Anonymous poster hash: 6f4df...e56
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #17 Skrevet 4. august 2013 En gang i uken stor handel, og går vi tom for melk, så kjøper vi det etterpå, så vi handler egentlig 4 ganger i mnd. Anonymous poster hash: d6acb...4fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå