Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #1 Skrevet 4. august 2013 Altså, jeg trenger litt råd..... Jeg er alenemor til tre barn ( 4, 7 og 11 år). De bor hos meg og pga ulike årsaker har de ikke fast samvær med far. Jeg er derfor svært mye alene med dem. Jeg jobber 80%, føler det er på grensa av hva jeg makter siden jeg også er alene om å følge opp alt av fritidsaktiviteter. Har en økonomi som går rundt siden jeg ikke er vant til å bruke så mye penger, men romslig er den ikke... Sparer litt hver måned, men dette er også min buffer om noe skulle skje..... Ferien vår er derfor lik hvert år, og vi har aldri vært utenlands. Misforstå meg rett, ungene ELSKER ferien vår! Likevel er det slik at jeg så gjerne skulle ha tatt dem med lenger bort en gang! Jeg er selv veldig glad i sol og varme, og spesielt eldste spør stadig om dette. Vennene hennes er jo på slike turer "stadig vekk"... Nå som yngste er blitt såpass stor at jeg kjenner det er greit å dra litt lenger, blir tanken på sydentur neste år mer og mer fristende! Har lest litt og ser at prisene ikke er så verst nå når det nærmer seg skoleslutt, men de hotellene jeg googla virka ikke for å være noe særlig for barn... Om du har litt erfaringer å dele blir jeg veldig glad om du svarer på spørsmålene mine: - Hvilke steder anbefaler du? - Hva må man regne med å betale for oss 4 om man ikke skal kjøpe "katta i sekken".... - Er det lurt med all inclusive (for å kunne planlegge litt bedre hva totalen kommer på)? - Hvor mange stjerner bør et hotell ha for å være greit? - Synes du barna mine er for unge? Er uaktuelt å bare dra med den ene.. Om jeg skal bruke så mye penger på en ferie er det veldig viktig for meg at den blir vellykket! Med vellykket mener jeg at hotellet skal være rent og pent (standard ellers er ikke SÅ nøye), at maten er ok og at vi ikke ender på en festeplass eller et aldershjem....... Stranda bør være ganske nært og bassengområdet barnevennlig :-) Kanskje noen til og med har en spesifikk plass å anbefale?? Venter spent :-) Anonymous poster hash: 8d398...ffb
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #2 Skrevet 4. august 2013 Hvis du bor et sted hvor det er et reisebyrå i nærheten, så vil jeg anbefale deg å ta en tur innom der, de er veldig flinke til å hjelpe, vi har fått hjelp flere ganger. Det koster heller ikke noe ekstra. Jeg anbefaler deg å ha en viss tanke om hva budsjettet skal være på, hvis ikke er det veldig lett å bli revet med mens man sitter der å si ja til noe som er dyrere enn man hadde sett for seg... Jeg har ingen gode anbefalinger om hva du bør satse på, men jeg syns ikke barna dine er for unge. Vi har akkurat vært i "syden" nå med våre som er 3 og 6 år og de storkoste seg hele tiden! Vi hadde all inclusive og det var veldig deilig med små barn. Da slapp vi å finne en restaurant mens barna allerede var sultne, de kunne forsyne seg med det de ville og vi slapp at de ble utålmodige mens vi ventet på maten. Ulempen er selvfølgelig at det de fleste steder blir den samme maten opp igjen, så hvis man er der to uker, blir man lei etterhvert. En uke er stort sett ikke noe problem. På en del av hotellene er også all inclusive gratis for barn under 12 år når man betaler for det til de voksne, det vil jo kunne gjøre mye av budsjettet ditt med en voksen og tre barn. Anonymous poster hash: 3ceb6...03b
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #3 Skrevet 4. august 2013 Hei og tusen takk for svar :-) Reisebyrå var lurt, har liksom trodd at det var mye billigere å ordne det meste selv.... Høres ut som all-inclusive er lurt med barn! Særlig om det er gratis for de yngste, de spiser jo uansett ofte ikke særlig mye i varmen... Hva slags mat pleier det å være tilgjengelig med all-inclusive? Er det f.eks frokost/middagsbuffet og slike ting, eller er det stort sett "junkfood" som pizza, pommes frites og slikt...? Ikke at det er så veldig nøye, vi spiser sunt hele året ellers ;-) Barna vil gjerne ha en del slik mat på ferie uansett ;-) Anonymous poster hash: 8d398...ffb
Gjest SHOC Skrevet 4. august 2013 #4 Skrevet 4. august 2013 http://www.ving.no/hotell-med-badeland Hva med noe sånt, da er det noe gøy for barn i forskjellig alder.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #5 Skrevet 4. august 2013 Hei og tusen takk for svar :-) Reisebyrå var lurt, har liksom trodd at det var mye billigere å ordne det meste selv.... Høres ut som all-inclusive er lurt med barn! Særlig om det er gratis for de yngste, de spiser jo uansett ofte ikke særlig mye i varmen... Hva slags mat pleier det å være tilgjengelig med all-inclusive? Er det f.eks frokost/middagsbuffet og slike ting, eller er det stort sett "junkfood" som pizza, pommes frites og slikt...? Ikke at det er så veldig nøye, vi spiser sunt hele året ellers ;-) Barna vil gjerne ha en del slik mat på ferie uansett ;-) Anonymous poster hash: 8d398...ffb Det varierer veldig fra hotell til hotell hva all inclusive inneholder, men på de fleste hoteller er det buffet til frokost, lunsj og middag. Noen hoteller har flere restauranter så man kan velge hvilken man vil spise på fra gang til gang, noen har en hovedrestaurant og andre man kan spise på f.eks en gang i uka eller noe, andre igjen har bare en. Der vi var nå i sommer, var det mye junk, men også annen mat, men etter to uker, var det godt å komme hjem til vanlig mat igjen... Hvis du bestiller fly og hotell hver for seg, så er det mulig at du kan få det rimeligere, men da vet jeg ikke om du har mulighet for all inclusive og du må også sørge for transport fra flyplassen til hotellet selv, hvis det skjer noe underveis, f.eks at dere trenger lege, så må du ordne det selv (hvis ikke hotellet har lege de samarbeider med). Man kan si mye negativt om pakketurer til "Syden", men med barn og spesielt med tre barn og en voksen, så hadde jeg definitivt valgt det selv. Anonymous poster hash: 3ceb6...03b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå