Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #1 Skrevet 4. august 2013 Startet i ny jobb på torsdag men må ringe sjefen nå. Våknet idag med over 40 i feber og en vondere enn vondt infeksjon i halsen. Endte opp på legevakten og har fått pencilin som jeg på toppen av kaken er visst allergisk mot så her har det vært mye oppkast Sykmeldt en hel uke av legevakten, men håper jeg er tilbake før... Føler dette er veldig pinlig! Anonymous poster hash: aaa05...4b4
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #2 Skrevet 4. august 2013 Litt rart, for legevakten sykemelder ikke. Anonymous poster hash: a40e5...1ad
☆☆☆ Skrevet 4. august 2013 #3 Skrevet 4. august 2013 Litt rart, for legevakten sykemelder ikke. Anonymous poster hash: a40e5...1ad ??
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #4 Skrevet 4. august 2013 Litt rart, for legevakten sykemelder ikke. Anonymous poster hash: a40e5...1ad Det var rart for jeg er blitt sykemeldt flere ganger av legevakten både i Oslo og Trondheim. Går nok helt fin HI. Anonymous poster hash: c879b...51c
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #5 Skrevet 4. august 2013 Litt rart, for legevakten sykemelder ikke. Anonymous poster hash: a40e5...1ad Ehhh... Hvor har du det fra? Legevakten i Oslo sykmelder da i alle fall. Anonymous poster hash: e9845...690
MissZanta Skrevet 4. august 2013 #6 Skrevet 4. august 2013 Sykemelding er vel ikke gyldig før du har jobbet i 4 uker og egenmelding i 8 uker.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #7 Skrevet 4. august 2013 Legevakten er vel ikke særlig behjelpelig med å fornye sykemeldinger man allerede har... Men å gi en sykemelding for en diagnose legevaktslegen stiller kan de vel? Anonymous poster hash: 8626d...c91
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #8 Skrevet 4. august 2013 Ja... og glemte og si det også.. Du vil ikke få betalt mens du er sykemeldt denne gangen - uansett... #7 Anonymous poster hash: 8626d...c91
ms.Pond Skrevet 4. august 2013 #9 Skrevet 4. august 2013 Alle kan bli sjuke, det rår man ikke over Det skjønner nok sjefen din også! Fortell det du gjorde her, at du håper du kommer tilbake fort, men at du har blitt sjukemeldt en uke. Og at du gleder deg til å bli frisk så du kan begynne å jobbe. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #10 Skrevet 4. august 2013 Sykemelding er vel ikke gyldig før du har jobbet i 4 uker og egenmelding i 8 uker. Selvfølgelig er det gyldig. Men man har ikke krav på betalt. Anonymous poster hash: 8d280...0c9
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #11 Skrevet 4. august 2013 Sykemelding er vel ikke gyldig før du har jobbet i 4 uker og egenmelding i 8 uker. Selvfølgelig er det gyldig. Men man har ikke krav på betalt. Anonymous poster hash: 8d280...0c9
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #12 Skrevet 4. august 2013 Det er jo veldig kjedelig helt i begynnelsen av en ny jobb, men du får hoppe i det og ringe sjefen. Stort sett er man mindre uunnværlig når man er helt fersk, da. Sykmelding kan selvfølgelig skrives ut av legevakt, den er selvfølgelig gyldig selv om man er ny i jobben og betalt får man dersom man kommer rett fra en annen jobb (men det utbetales av NAV, ikke arbeidsgiver - også i arbeidsgiverperioden). Anonymous poster hash: 46069...213
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #13 Skrevet 4. august 2013 Hvis du går rett fra en jobb og over i en annen jobb, uten opphold, så har du krav på sykepenger gjennom folketrygden og da er det NAV som utbetaler Anonymous poster hash: 7891a...061
Tråddreper Skrevet 4. august 2013 #14 Skrevet 4. august 2013 Litt rart, for legevakten sykemelder ikke. Anonymous poster hash: a40e5...1ad ??hehe ehhhh jo! Blitt sjukemeldt fleire gongar på legevakta
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #15 Skrevet 4. august 2013 Sykemelding er vel ikke gyldig før du har jobbet i 4 uker og egenmelding i 8 uker. Hvorfor svarer du når du ikke vet?? 1. Sykemeldingen er selvsagt gyldig så lenge HI er syk 2. Dersom hun kommer rett fra en annen jobb så har hun krav på sykepenger gjennom folketrygden 3. Kommer HI ikke rett fra en annen jobb så er sykemeldingen fortsatt gyldig, men da får hun ikke betalt for sykedagene sine #13 Anonymous poster hash: 7891a...061
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #16 Skrevet 4. august 2013 Selvsagt kan legevakten sykemelde, er ikke slik at når man kommer inn der for noe akutt så må man senere inn til sin egen lege for å få selve sykemeldingen. Ved fornyelse derimot skal man til egen lege. Hi er ny i jobben og har ikke rett på sykepenger men hun har rett på sykemelding selv om hun ikke har jobbet de ukene. Skjønner det er flaut hi har vært gjennom det jeg også 4 dager inn i ny jobb så fikk jeg omgangssyken og lå i 3 dager følte meg så dum når jeg ringte men sånn er det bare. Nå er jeg i ny jobb igjen og siden jeg sliter med kronisk sykdom er jeg egentlig helt utkjørt dessverre.Men jeg tvinger meg opp av senga og på jobb og er evig takknemlig for at det er feriemodus der ennå slik at jeg klarer å henge med i svingene. Denne jobben er jo fullt klar over hva jeg sliter med men det er alt for flaut å bli liggende etter bare en uke. Anonymous poster hash: f4b18...253
Himmel og hav Skrevet 4. august 2013 #17 Skrevet 4. august 2013 Uff, stakkars deg. Det er ikke akkurat drømmestarten i ny jobb, men når du har sykemelding fra lege, så tar forhåpentligvis sjefen dette helt greit. Jeg var ikke veldig høy i hatten da jeg etter 2 dager i ny jobb måte ringe og si at jeg lå på sykehus etter et komplisert brudd, men alle, også sjefer, vet jo at vi mennesker er skrøpelige saker. Hvis du vil gjøre et ekstra godt inntrykk, så kan du ev. spørre om h*n kan sende deg noe du kan lese deg opp på mens du er syk, slik at du stiller litt forberedt når du kommer tilbake. God bedring!
MissZanta Skrevet 4. august 2013 #18 Skrevet 4. august 2013 Sykemelding er vel ikke gyldig før du har jobbet i 4 uker og egenmelding i 8 uker. Hvorfor svarer du når du ikke vet?? 1. Sykemeldingen er selvsagt gyldig så lenge HI er syk2. Dersom hun kommer rett fra en annen jobb så har hun krav på sykepenger gjennom folketrygden3. Kommer HI ikke rett fra en annen jobb så er sykemeldingen fortsatt gyldig, men da får hun ikke betalt for sykedagene sine #13 Anonymous poster hash: 7891a...061 Gjekk litt fort i svingen , mente at hun ikke vil få betalt. Sykemelding fra lege er selvsagt gyldig men det er regler i forhold til sykepenger. Da må man ha vært i jobb i minst 4 uker (16 dager er arbeidsgiverperiode). Om NAV betaler sykepengene eller ikke vet jeg ikke. Vet ikke hvordan reglene er der.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #19 Skrevet 4. august 2013 Sykemelding er vel ikke gyldig før du har jobbet i 4 uker og egenmelding i 8 uker. Joda, det er egenmeldinger man ikke kan bruke den første tiden på ny arb.plass Anonymous poster hash: fdf1a...9a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå