Gå til innhold

De mest interessante samtalene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av tråden om uinteressante samtaler så lurer jeg på hva dere synes er interessant? 

Jeg foretrekker politikk, felles interesser eller temaer som samtalepartner brenner for. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

politikk, jobb og slarv.

Sistnevnte fordi det er superdigg å kunne øse ut litt frustrasjon over situasjoner/andre mennesker til nære venner :)

Anonymous poster hash: e876b...011
Skrevet (endret)

Jeg foretrekker samfunns-/fagaktuelle saker som ikke nødvendigvis alltid kommer i kategorien politikk, musikk, diskusjoner omkring arbeidsliv/ jobb, analyser av egne og samtalepartneres følelser- valg og relasjoner, gjerne litt åndelige/ filosofiske samtaler, og litt sladder og å dele frustrasjon over mennesker/ situasjoner med nære venner så lenge det som sies ikke er ondskapsfullt.

Liker også samtaler hvor jeg ikke nødvendigvis har så mye å bidra med selv fordi jeg enten ikke har tatt et standpunkt allerede, eller kjenner godt til emnet, men hvor jeg føler at jeg får utvidet perspektivet mitt og lærer noe nytt i dialogen :).

Endret av Ibsenfrue
Skrevet

Jeg foretrekker samfunns-/fagaktuelle saker som ikke nødvendigvis alltid kommer i kategorien politikk, musikk, diskusjoner omkring arbeidsliv/ jobb, analyser av egne og samtalepartneres følelser- valg og relasjoner, gjerne litt åndelige/ filosofiske samtaler, og litt sladder og å dele frustrasjon over mennesker/ situasjoner med nære venner så lenge det som sies ikke er ondskapsfullt.

Liker også samtaler hvor jeg ikke nødvendigvis har så mye å bidra med selv fordi jeg enten ikke har tatt et standpunkt allerede, eller kjenner godt til emnet, men hvor jeg føler at jeg får utvidet perspektivet mitt og lærer noe nytt i dialogen :).

Og forskning, vitenskap og morsomme/ interessante hendelser også :).

Gjest Antarctica
Skrevet

Alt mulig som betyr at folk gir litt av seg selv. 

Andres yrker, hvis de ikke er samme som mitt. 

Andres reiser, hvis de er gode fortellere.

Andres crazy anekdoter, hvis den som forteller er god til å beregne sitt publikum og god til å taime.

Andres familier, livshistorier, skjellsettende opplevelser, kjærlighetshistorier.

(Og mine egne ditto, såklart, men dem har jeg jo hørt før.)

Psykologi, kunst, musikk, politikk, samfunnsdebatt for øvrig...

Mye rart. Men aller viktigst er det vel at den man snakker med kan gi og ta, er et levende individ med ulike interesser og med gode intensjoner for samtalen.

Gjest lykkeliggift
Skrevet

Matematikk,religion og mat er i alle fall interressant for meg. kan snakke og diskutere disse emnene i timesvis :-)

Skrevet

Politikk, dyrevern og psykologi! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...