Gå til innhold

Hårfarging, blir aldri fornøyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er opprinnelig mørk, men har siden jeg var ca. 20 år hatt grå hår som det bare blir mer og mer av. Er nå 40 år så har farvet noen år. Tidligere holdt det med annen hver mnd. men nå må jeg farve det hver mnd..

Problemet er at siden jeg har kort hår er det vanskelig å få farvet bare etterveksten. Jeg får det i alle fall ikke til.

Farvet håret igjen i dag, farven var lys brun for å unngå at det skulle bli veldig mørkt. Vel, sitter her med sort hår. Ikke kledelig til det bleke ansiktet mitt.

Har ikke råd til å gå til frisøren å farve det heller.

Sitter og vurderer om jeg skal kjøpe avfarging og så prøve med lys brunt igjen, men da blir det slitt. Har gjort det før, men da hadde jeg kort hår og det ble klippet bort. Nå er jo planen å få litt lengde på det.

Hva råder dere meg til å gjøre?

Anonymous poster hash: 8e681...357

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går til en frisør som er dyktig på striper. Fordi jeg egentlig ikke har råd til det så legger han striper som gjør at det grå innimellom nærmest blir en stripeeffekt også. Og så velger han farge på stripene som gjør at jeg ikke får tydelig ettervekst. Så det kan gå mange måneder mellom hver gang jeg er der. Jeg velger bort en del andre ting for å få gjort dette, men det er det verdt. Jeg har dårlig råd! Ja, så har jeg litt lengde på håret også, for har jeg kort hår må jeg klippe meg veldig ofte. Med litt lengde sparer jeg penger på klipp og så bruker jeg de pengene heller på striper et par-tre ganger i året.

Kunne jeg gått så ofte jeg ønsket så ville jeg gjort det ca hver 8-10 uke, men selv om jeg ikke har mulighet til det så ser jeg ganske bra ut på håret så lenge jeg får stripet det på den måten frisøren min gjør det på.

Å farge alt i samme farge vil bare gjøre "problemet" tydeligere, etter min erfaring. Vi er ca like gamle, forresten, og jeg har også hatt grått siden 20-årene.

Anonymous poster hash: 22ae5...017
Skrevet

Men hva gjør jeg nå? Kan jo ikke gå rundt med sort hår.....

Anonymous poster hash: 8e681...357

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...