Gå til innhold

Så utrolig sant!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja enig!!!

 

Anonymous poster hash: d3467...2c3

Gjest Bjørketreet
Skrevet

Helt sant, ja... Jeg forstår ikke hvorfor folk skal blande seg sånn inn i hva andre gjør uansett!! Folk må jo gjøre det som føles riktig for dem! Og det som føles mest riktig for dem er mest sannsynlig det som vil funke best for dem.

Det er utrolig synd at folk føler de må ''forsvare'' hvorfor de gjør som de gjør!

Skrevet

Jeg tror det har mye med hvordan vi presenterer valgene og meningene vår... tenk over forskjellen på "jeg er hjemme med barna til de er 3 år fordi jeg synes det er det beste for mine barn" og "det er galskap å sette unger i barnehagen for oppbevaring før de er minimum 3 år gamle! Ingen gode mødre gjør det!"

 

Når man føler seg angrepet er det fort gjort å hoppe på... angrep føles ofte som det beste forsvar...

Skrevet

"Vi blir provosert når noen velger annerledes enn oss fordi det underforstått kan bety at vi ikke har valgt riktig."

 

Nåja... jeg tror det må være flere grunner. De som blir så sinte på oss som gir barna middag på glass f.eks, det kan da ikke være fordi de frykter at det er feil valg å gi hjemmelaget mat? :P



Anonymous poster hash: 3c1f0...176
Gjest Bjørketreet
Skrevet

 

"Vi blir provosert når noen velger annerledes enn oss fordi det underforstått kan bety at vi ikke har valgt riktig."

 

Nåja... jeg tror det må være flere grunner. De som blir så sinte på oss som gir barna middag på glass f.eks, det kan da ikke være fordi de frykter at det er feil valg å gi hjemmelaget mat? :P

 

Anonymous poster hash: 3c1f0...176

 

 

Det er så morsomt at folk bryr seg og blir sinte over at du gir barna middag på glass  :lol:

Har mye å se frem til merker jeg!! Skumle kjeftende mødre blandt annet!

Skrevet

Jeg er ikke enig med henne. Trist at hun ble hetset, men da hun gikk hardt ut med at alle burde være hjemme uten å tenke på at alle har ikke råd og alle har ikke au-pair, som Mostue har, så må hun også tåle kritikk.

 

Hun ønsker respekt for sitt valg, men hun respekterer ikke at andre ikke velger som henne. Da blir det storm og den må hun stå i.

Skrevet

Åja... leste nettopp den forrige artikkelen:

 

- Jeg vet at dette er et ormebol, men jeg gidder ikke være politisk korrekt. Vi må da prøve å være litt ærlige mot oss selv og stille oss det viktigste spørsmålet: «Har man tid til å få barn? Har man råd?» Slik jeg spør potensielle hundeeiere. Barn skal jo vokse opp med sin mamma og pappa, og det krever tid og prioriteringer. Hvis kvinner ikke har tid til å være hjemme hos barna sine når de er små, bør de kanskje la det være. I disse dager kan man faktisk velge.

Hun mener få kvinner har gode grunner til å ikke ta mer enn ett år hjemme.

 

 

Altså, når du begynner med å kritisere andres valg på den måten, så må du vel nesten tåle å få igjen med samme mynt...



Anonymous poster hash: 3c1f0...176
Skrevet

 

Åja... leste nettopp den forrige artikkelen:

 

- Jeg vet at dette er et ormebol, men jeg gidder ikke være politisk korrekt. Vi må da prøve å være litt ærlige mot oss selv og stille oss det viktigste spørsmålet: «Har man tid til å få barn? Har man råd?» Slik jeg spør potensielle hundeeiere. Barn skal jo vokse opp med sin mamma og pappa, og det krever tid og prioriteringer. Hvis kvinner ikke har tid til å være hjemme hos barna sine når de er små, bør de kanskje la det være. I disse dager kan man faktisk velge.

Hun mener få kvinner har gode grunner til å ikke ta mer enn ett år hjemme.

 

 

Altså, når du begynner med å kritisere andres valg på den måten, så må du vel nesten tåle å få igjen med samme mynt...

 

Anonymous poster hash: 3c1f0...176

 

 

Man kan saktens lure på hvem som er "mammapolitiet". Jeg holder en knapp på Trude selv når hun ønsker å bestemme at kvinner som ikke kan være hjemme i mer enn 1 år ikke bør få barn

Skrevet

Selvfølgelig er det ikke greit at hun har blitt truet.

 

Samtidig tenker jeg som noen av dere andre som har svart i denne tråden. Hvis man får en masse sinte reaksjoner på noe man har sagt, kan det være én forklaring at alle disse andre er helt sprø og uten sinnekontroll. En annen forklaring kan være at man har uttalt seg på en måte som utløser dette sinnet. Å si at "for meg er det riktig å være hjemme med barna, jeg ville ikke fått barn hvis jeg ikke kunne det" er noe annet enn å gjøre det til et "man"-tema. Da opplever naturlig nok andre det som kritikk og angrep på deres valg. Jeg for min del d... i hva en dyrlege mener om mine familieprioriteringer, regner med at hun ikke er så interessert i mine meninger om hennes dyrehold heller. 

 

En grei leveregel er uansett å feie for egen dør og forutsette at den enkelte velger det som passer for dem. Så kan man heller svare hvis man blir spurt. Som dyrlege bør man kanskje holde kjeft hvis pressen ringer og spør om meninger om barnehage, på samme måte som jeg ville svart at dette kunne jeg ikke nok om hvis pressen ringte og spurte meg om asfaltering eller noe annet langt utenfor mitt fagfelt. 

Gjest Antarctica
Skrevet

I hver eneste en av disse artiklene savner jeg nesten "pappapolitiet". Fins det noen som hetser MENN for at de jobber og forsørger ungene sine? For at de med god samvittighet leverer ettåringen i barnehagen? Selvsagt ikke. Hvis vi plutselig så en formidabel hær av menn som nektet å jobbe fordi barna trenger dem, ville noen tro de var blitt gærne, andre le seg i hjel og atter andre minne dem på at noen må jobbe for at samfunnets maskineri skal fungere.

 

 

Skal familien velge om det har tid og råd til å få barn, må jo begges timeplaner vurderes. Begges inntekter. Begges hobbyer, vaner og hverdagsvalg. Hvis bare de menneskene som kunne ta seg fri og slutte å jobbe, skulle få unger, ville det årlig bli født bare en brøkdel av det antallet barn som det blir født pr idag.

 

ALLE som har barn i Norge, det er flere millioner mennesker, det. Skal alle de sitte hjemme? Eller bare alle kvinnene? Eller annen hver kvinne og mann i husene bortover? Trude er heldig som har en til å forsørge seg, men hva ville hun si når mannen en dag vil bytte, og hun skal ut og inseminere kyr mens han baker muffins...Er ikke farsrollen også viktig? Og hvis den er det, hvorfor har ikke fedre dårlig samvittighet?

 

Fordi de stoler på at barnehagen er et OK sted å være for barn. Fordi de vet at både mødre og fedre har plikt til å forsørge ungene sine.

Skrevet

Med fare for å høres veldig "misunnelig" ut, så har jeg inntrykk av at trude mostue er glad i å provosere og i å være i media...

Gjest Antarctica
Skrevet

 

 

- Jeg vet at dette er et ormebol, men jeg gidder ikke være politisk korrekt. Vi må da prøve å være litt ærlige mot oss selv og stille oss det viktigste spørsmålet: «Har man tid til å få barn? Har man råd?» Slik jeg spør potensielle hundeeiere. Barn skal jo vokse opp med sin mamma og pappa, og det krever tid og prioriteringer..

 

 

Anonymous poster hash: 3c1f0...176

 

 Huff, når man ser nøye etter hva hun sier i denne, blir det nesten enda verre. For jeg leste tidligere et intervju med henne der hun innrømte at hun og eksmannen ble skilt fordi de tre eldste barna ble født for tett, og at de begge var utslitte... Barn skal jo vokse opp med sinn mamma og pappa - det gjelder vel ikke dem som har pappaen i England :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...