Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #1 Skrevet 4. august 2013 Sto frem i ukepressen og rettet en nedlatende og virkelighetsfjern pekefinger mot andre mødre. Jeg unskylder IKKE trusslene hun har fått, men vinklingen på saken jeg leste i dag virker nesten like virkelighetsfjern. Jeg ble skikeklig provosert av Moestue og tenkte at en slik holdnign har kun en kvinne som aldri har måttet bekymre seg for hvordan hun skal klare å betale strømregningen. Anonymous poster hash: 2bf4b...80a
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #2 Skrevet 4. august 2013 Skjønner Mostuen jeg. Selv fått enormt med pepper for å droppe/ utsette barnehagestart noen år. Og jeg er ikke engang kjendis men folk mener det er på sin plass si ifra til meg likevel. De får passet sitt påskrevet tilbake så er ikke så sår men jævlig frekt av dem. Jeg legger meg ikke oppi hva andre gjør , den respekten krever jeg tilbake. Utenlandske mødre reagerer på dette ja og det er ikke så rart. Er barnehagepress i Norge! Anonymous poster hash: 3ee39...1be
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #3 Skrevet 4. august 2013 ...og jeg har lest kommentarer til artikkelen på aftenpostens facebook. Kort oppsummert: Kvinner, bli hjemme med barna. Barna elsker dere for det, dere er oppofrende mødre og ære være den som går mot den fæle sosialistiske staten vi har (som vil ha barna i barnehage og mødre på jobb). Alle kan leve på en inntekt i noen år, ingen har vondt av det, for i gamle dager... og alt var bedre før. Valgfrihet er et gode som ikke er alle forunt. Noen må være hjemme, andre må jobbe. Hvorfor er det aldri noen som nevner fedrene i dette "hva er best for barna, barnehage vs. hjemme?"? Hvorfor er det aldri noen som sier at flere fedre burde være hjemme med barna? Anonymous poster hash: 58ac4...69d
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #4 Skrevet 4. august 2013 ...og jeg har lest kommentarer til artikkelen på aftenpostens facebook. Kort oppsummert: Kvinner, bli hjemme med barna. Barna elsker dere for det, dere er oppofrende mødre og ære være den som går mot den fæle sosialistiske staten vi har (som vil ha barna i barnehage og mødre på jobb). Alle kan leve på en inntekt i noen år, ingen har vondt av det, for i gamle dager... og alt var bedre før. Valgfrihet er et gode som ikke er alle forunt. Noen må være hjemme, andre må jobbe. Hvorfor er det aldri noen som nevner fedrene i dette "hva er best for barna, barnehage vs. hjemme?"? Hvorfor er det aldri noen som sier at flere fedre burde være hjemme med barna? Anonymous poster hash: 58ac4...69d Tror det er fordi fedre flest ikke ville vært hjemme med barna, utenom pappaperm, om de fikk sjansen engang. Og så er det jo også sånn at menn ofte tjener mer enn kvinner. Anonymous poster hash: c43dc...ef5
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #5 Skrevet 4. august 2013 ...og jeg har lest kommentarer til artikkelen på aftenpostens facebook. Kort oppsummert: Kvinner, bli hjemme med barna. Barna elsker dere for det, dere er oppofrende mødre og ære være den som går mot den fæle sosialistiske staten vi har (som vil ha barna i barnehage og mødre på jobb). Alle kan leve på en inntekt i noen år, ingen har vondt av det, for i gamle dager... og alt var bedre før. Valgfrihet er et gode som ikke er alle forunt. Noen må være hjemme, andre må jobbe. Hvorfor er det aldri noen som nevner fedrene i dette "hva er best for barna, barnehage vs. hjemme?"? Hvorfor er det aldri noen som sier at flere fedre burde være hjemme med barna? Anonymous poster hash: 58ac4...69d Tror det er fordi fedre flest ikke ville vært hjemme med barna, utenom pappaperm, om de fikk sjansen engang. Og så er det jo også sånn at menn ofte tjener mer enn kvinner. Anonymous poster hash: c43dc...ef5 Bare en mann kan si at han ikke har lyst til å være hjemmeværende og få et klapp på skuldra for det. Dersom en kvinne gjør det samme blir hun også meid ned av mammapolitiet. Anonymous poster hash: 58ac4...69d
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #6 Skrevet 4. august 2013 Mammapolitiet burde heller å gå inn å se på barnehagene. Der er det mye dårlig. Og i den private sektoren er de mest opptatt av å tjene penger. Ikke barnas beste. Synes Trude Mostue er tøff jeg. Og jeg er enig i mye av det hun sier. Anonymous poster hash: cb195...60e
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #7 Skrevet 4. august 2013 Skjønner Mostuen jeg. Selv fått enormt med pepper for å droppe/ utsette barnehagestart noen år. Og jeg er ikke engang kjendis men folk mener det er på sin plass si ifra til meg likevel. De får passet sitt påskrevet tilbake så er ikke så sår men jævlig frekt av dem. Jeg legger meg ikke oppi hva andre gjør , den respekten krever jeg tilbake. Utenlandske mødre reagerer på dette ja og det er ikke så rart. Er barnehagepress i Norge! Anonymous poster hash: 3ee39...1be Forskjellen på deg og henne er vel nettopp det at du ikke legger deg oppi hva andre gjør da. Hun startet jo det hele med å kritisere andres valg og si bla. at man ikke burde få barn hvis man ikke kan være hjemme. Anonymous poster hash: 2bee0...721
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #8 Skrevet 4. august 2013 Åh ok sa hun det? Hm det vil jeg ikke si meg enig i da. Hver familie får gjøre det som passer best for dem. Men i Norge får man faktisk pes for å ikke putte 1 åringer i barnehage. Folk forventer en unik forklaring liksom, og det er så synd for det er sånn fordi politikere har sagt det skal være sånn. Er vel ikke alle helt like vel? Rart samfunn, men en grunn til jeg holder meg unna Ap og Sv ved valget nå.... Anonymous poster hash: 3ee39...1be
Gjest Skrevet 4. august 2013 #9 Skrevet 4. august 2013 Folk får da for pokker gjøre hva de vil!! Kjendis eller ikke.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 6. august 2013 #10 Skrevet 6. august 2013 Hun sto der med praktiant og vaskehjelp og forkynte at alle kunne gjøre dette. Hele dama er fjern. Hennes siste krumspring i media bare bekrefter dette.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #11 Skrevet 6. august 2013 Lett å være hjemme og ikke gidde jobbe når man har en milliardær til mann og leier både au pair og vaskehjelp. Hun snakker om å ta seg av sine egne barn, men gjør man virkelig det på en skikkelig måte når man leier au pair? Ungen er jo med noen andre uansett. Vedder på at hun bruker tiden hjemme på kafe med venninner og på hudpleiesalongen og treningssenteret istedetfor å være med unga sine. For de kan jo den lille fillipinske barnevakten ta uansett. Anonymous poster hash: 3ce33...8eb
3 i april Skrevet 6. august 2013 #12 Skrevet 6. august 2013 Faktumet er vel at ikke "alle" har råd til og være hjemme i evigheter med barn og leve på mannen. Folk flest får huslån basert på 2 lønninger og det kan faktisk være vanskelig med og få ting til og gå rundt med stort huslån, regninger.flere barn og forsørge osv. Det at Mostuen kan stå frem og si at det går an for alle og leve på kun en lønn er jo helt fjernt når mannen hennes er mangemillionær.. hun har hushjelp å gudene vet hva. Normale folk har i vertfall ikke råd til slik luksus når de lever på en normal lønning som for den vanlige nordmann er rundt 400 000 kr. Det virker jo ikke som hun aner hvordan vanlige folk lever, tror hun at alle i dette landet har en mann som tjener millioner ?
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #13 Skrevet 6. august 2013 Hun flyttet jo hjem til Norge fra England for å kunne ta ut NORSK permisjon. Anonymous poster hash: 1c2f4...043
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #14 Skrevet 6. august 2013 Mostue har i grunn skyld i dette sjøl. Hun har jo gått veldig sterkt ut og kritisert de som sender barna i bhg. Fremstilt det som om hennes måte er den eneste rette. Ingen bør fremsette trusler, men svar på tiltale må hun tåle! Nå sitter hun der og spiller offer. Hele dama byr meg i mot selv om jeg er enig i noen av meningene hennes. Anonymous poster hash: c8e1a...3dc
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #15 Skrevet 6. august 2013 Husker den artikkelen. Der står hun, frekk og freidig, og kritiserer mødre som lever i den virkelige verden, hvor en faktisk må jobbe for å ha råd til mat og hus, og så har hun selv vaskehjelp og au pair! Så å ha au pair er ok, men ikke å sende i barnehage? Prinsippet er jo det samme, og det er at barna ikke er med mor 24/7, som hun kritiserer norske mødre for ikke å gjøre. Barn tar slettes ikke å "elsker oppofrende mødre som er hjemme", barn synes det de vokser opp med er normalt. Og om det er en mor som jobber mens en selv leker med andre barn i barnehagen er det nok få barn som blir bitre for det om 20 år. Min mor var hjemmeværende og jeg skulle ønske hun var i jobb da vi var små. Vi hadde ikke hatt vondt av det, vi hadde vokst opp med flere materielle goder (ikke det at det betyr noe) og vi hadde sluppet at hun enda krever at vi skal rose henne og være takknemlige for alle de årene hun "ofret" for oss. Anonymous poster hash: ddb09...99e
soleia Skrevet 6. august 2013 #16 Skrevet 6. august 2013 Det var ho som begynte, for å seie det slik.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #17 Skrevet 6. august 2013 Skjønner Mostuen jeg. Selv fått enormt med pepper for å droppe/ utsette barnehagestart noen år. Og jeg er ikke engang kjendis men folk mener det er på sin plass si ifra til meg likevel. De får passet sitt påskrevet tilbake så er ikke så sår men jævlig frekt av dem. Jeg legger meg ikke oppi hva andre gjør , den respekten krever jeg tilbake. Utenlandske mødre reagerer på dette ja og det er ikke så rart. Er barnehagepress i Norge! Anonymous poster hash: 3ee39...1be Problemet til Mostue er at hun moraliserer over andres valg. Ikke bare litt, men totalslakt av mødre (ikke fedre) som sender barna i bhg. Hun har sagt at de ikke bør få barn. Litt drøyt kanskje??? Anonymous poster hash: c8e1a...3dc
Superdolly Skrevet 6. august 2013 #18 Skrevet 6. august 2013 Nå har ikke jeg lest saken i dag, og jeg er sterkt imot trusler. Samtidig husker jeg godt hvordan Trude Mostue greide å fordømme svært mange av Norges mødre i den opprinnelige saken, så jeg er ikke veldig overrasket. Det er en ting å stå frem og si at vi har valgt å gjøre det slik, dette passer for oss. Det er helt greit. Det blir straks litt verre når man i samme åndedrag fordømmer alle som velger annerledes og hevder at de ikke burde fått barn.
3 i april Skrevet 6. august 2013 #19 Skrevet 6. august 2013 Ta fra henne vaskehjelpen, au pairen og alle millionene til mannen hennes så tenker jeg at pipen hadde fått en annen lyd...Og så la henne leve et par år på en VANLIG lønn, så tenker jeg at det hadde blitt temmelig stille fra den boblen hun tydeligvis lever i.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #20 Skrevet 6. august 2013 Skjønner Mostuen jeg. Selv fått enormt med pepper for å droppe/ utsette barnehagestart noen år. Og jeg er ikke engang kjendis men folk mener det er på sin plass si ifra til meg likevel. De får passet sitt påskrevet tilbake så er ikke så sår men jævlig frekt av dem. Jeg legger meg ikke oppi hva andre gjør , den respekten krever jeg tilbake. Utenlandske mødre reagerer på dette ja og det er ikke så rart. Er barnehagepress i Norge! Anonymous poster hash: 3ee39...1be Men hun kritiserer andre mødre for å ikke være hjemme når hun selv svømmer i penger og har barnepike, kokk og personlig trener. Når du er så virkelighetsfjern så bør man ikke kritisere andre som ikke er like heldige. Hun er jo på enn helt annen planet Anonymous poster hash: 0351c...04a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå