Gå til innhold

Gravid uke 20, hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg er nå 20 uker på vei, og kjenner ekstremt lite liv. Venter ei jente, alt var som det skulle på oul, men hun var ikke veldig aktiv der heller. Morkake ligger bak mot rygg som den skal. Kjenner såpass lite liv at jeg fortsatt er usikker på om det er babyen jeg kjenner, eller om det er andre "lumskheter" i magen. Kan ikke si jeg kjenner det noe bedre nå enn når jeg var i uke 17. 

Når begynner dette å bli litt bekymringsverdig? Vet at det er meget individuelt når man kjenner tydelig liv, men still. Er vel bare litt utålmodig.. Er for øvrig førstegangsgravid.

Anonymous poster hash: c89b6...914
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjente ingenting liv før uke 22, så du kan nok ta det helt med ro :) men om du får blødninger derimot ville jeg kontakte lege :)

Skrevet

Hva mener du med at morkaka ligger mot rygg "som den skal"? Er da like normalt at den ligger mot magen...

Uansett er det helt normalt å kjenne lite så tidlig for det har jeg akkurat spurt jordmor OG lege om. I uke 23 skal man kjenne regelmessig liv, før det er det stor forskjll på hvor mye man kjenner.

Anonymous poster hash: 93b94...f01
Skrevet

Mener jordmor sa til meg at om jeg inne kjenner noen ting før 24+0 , så kan man kontakte lege/JM for å hvertfall høre hjertelyden :)

Skrevet

Hva mener du med at morkaka ligger mot rygg "som den skal"? Er da like normalt at den ligger mot magen...

Uansett er det helt normalt å kjenne lite så tidlig for det har jeg akkurat spurt jordmor OG lege om. I uke 23 skal man kjenne regelmessig liv, før det er det stor forskjll på hvor mye man kjenner.

Anonymous poster hash: 93b94...f01

Gikk litt fort i svingene når jeg formulerte meg da vettu, er ikke noe å henge seg opp i. Tenkte på det da morkake på fremre vegg kan dempe for spark ol. 

Ellers så tar jeg selvfølgelig kontakt med lege ved blødninger :-) Regner vel egentlig med at alt er bra og som det skal, men dere kjenner vel førstegangsmødre ;-) Alltid noe å henge seg opp i, hehe

Anonymous poster hash: c89b6...914

Skrevet

Jeg trodde det ikke var før i uke 28 man kunne regne med å kunne kjenne spark hver dag. Eller, altså, i uke 28 SKAL man kjenne liv hver eneste dag. Gjør man ikke det, tar man kontakt med føden. Før det, er det usikkert om de vil ta deg inn for en sjekk (kommer vel an på hvem som tar deg imot på føden). Det var dette jeg fikk beskjed om på sykehuset da jeg ringte inn i uke 26 og sa det var mindre liv enn vanlig. De tok meg likevel inn fordi jeg ukene før det, hadde kjent mye mer liv hver eneste dag. 

Anonymous poster hash: e1785...0be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...