Gå til innhold

Er begge med på tilvenning i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei meg for at jeg må dra alene. Er det vanlig at begge foreldrene blir med 1. Dag?

Anonymous poster hash: e09cb...263

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bestandig starta på jobb igjen når tilvenning har vært, så jeg har kun vært med én gang med det ene barnet (eldste har begynt i 3 barnehager, yngste i én). Tror det er ganske vanlig at den ene jobber. Og kanskje mer vanlig at man drar begge hvis man bare har det ene barnet....

Anonymous poster hash: 5a213...670
Skrevet

Det tror jeg ikke er så veldig vanlig.

Skrevet

Nei, begge har ikke rett på fri fra jobb.

Anonymous poster hash: 9e81c...37d
Skrevet

Nei det er vanlig med en forelder

Anonymous poster hash: e1535...2b6

Skrevet

Ja, jeg og eksen var begge med på tilvenningen i ny BHG. Jeg har ferie, og han tok seg to fridager. Veldig greit at begge stiller opp når vi har 50/50 deling og de ansatte skal forholde seg til oss begge "separat". Hvor vanlig det er vet jeg ikke, kanskje ikke verdens undergang hvis "hele hjem" stiller med bare den ene siden man bor i samme hus og har barnet sammen, men i vårt tilfelle hadde det blitt rart om de ansatte kun skulle møte en av oss i bli kjent fasen.

Anonymous poster hash: 9c9b7...6ef
Skrevet

Vi byttet på, og tok to dager hver.

Skrevet

Jeg hadde tilvenningen alene da eldste startet i sin første barnehage, men sammen med mannen da han byttet barnehage. Hadde også tilvenningen med mellomste alene, og regner med at det blir jeg som har tilvenningen med lillemor når den tid kommer :)

Skrevet

Vi skal gå begge to. Litt pga at far har ferie og jeg får "fri" med lønn. Synes det er greit, for da får vi all info begge to. Har ikke hatt barn i barnehage før.

Anonymous poster hash: 9c8c5...068

Skrevet

I følge de jeg kjenner som jobber i barnehage, er det ganske utfordrende å ha foreldrene rundt seg i tilvenningsperioden (men de må jo selvfølgelig være der). Kan tenke meg at det ikke er nevneverdig populært at begge dukker opp. Det er heller ikke vanlig.

Anonymous poster hash: c82ad...935

Skrevet

Vi ser an hvordan det går første dagen. Skal jo bare være der i ca en time. Så slitsomt kan det ikke være for de som jobber der. :-) andre og tredje dagen (evnt. 4) blir det kun en av oss.

Skrevet

Vi skal gå begge to. Litt pga at far har ferie og jeg får "fri" med lønn. Synes det er greit, for da får vi all info begge to. Har ikke hatt barn i barnehage før.

Jeg synes det er å utnytte systemet å ta seg fri med lønn når far uansett har fri og kan ta tilvenningen.

Anonymous poster hash: 34c38...b23

Skrevet

Jeg tok ut noen fridager for å gi snuppa en soft start, så jeg var på tilvenning/besøk i bhg 2 dager en uke, og uken etter var mannen på tilvenning 3 dager. Så vi var ikke der sammen altså :)

Skrevet

Jeg jobber som ped.leder i barnehage. Det er IKKE unormalt at begge foreldrene er med på tilvenning. Jeg synest selv det kjekt å få hilst på begge foreldrene. Litt av tilvenningsdagene brukes til å gi litt infomasjon om barnehagen og dagsrytmen. Viser foreldre rundt i barnehagen... Veldig greit for oss som jobber i barnehagen å ha hilst på begge foreldrene, slik at vi har et fjes å forholde oss til. Begge trenger ikke komme alle tre dagene, men kanskje den første? 

Anonymous poster hash: 50b3b...fbc
Gjest Julia1984
Skrevet

Har alltid gått kun 1. Synes uansett det er litt sånn "too much" at begge foreldre følger...

Gjest sussie77
Skrevet

Her har vi bare vært en. Men har sett flere ganger at begge foreldrene er der. Har nok litt med hva man har mulighet til.

Skrevet

Hvordan er det "too much"??

Når vi skal på tilvenning med vår lille skal begge være med første dagen hvertfall. Begge er spendt på barnehagen og personalet. 

Anonymous poster hash: 50b3b...fbc
Skrevet

Vi gikk begge, siden vi tilfeldigvis hadde fri begge to, og ingen av oss hadde lyst til å gå glipp av det. Var veldig spente. :) Men jeg har ikke sett noen andre i vår bhg som har kommet begge samtidig, så det er nok mest vanlig med bare en.

Anonymous poster hash: 2986f...28d
Skrevet

Her går vi begge to på tilvenning nå i barnehagen. Veldig greit å være to, for at begge vet hva slags informasjon vi gir til de ansatte om barnet, lærer oss hvor klærene hans osv skal, blir kjent med de ansatte, avlaster hverandre med barnet under innkjøringa. Bare ett annet barn på til tilvenning sammen med oss så tror ikke de to ansatte som er der syns det blir for mye at vi begge er med. Ingen av oss vil bli glipp av innkjøringa.

Skrevet

Har vore åleine på tilvenning med våre.  Trur mannen var ein av dagane med eldste.  Det vanlegaste har vore at ein av foreldra er med, men har og vore nokon som var begge på første dagen.

Skrevet

Nei, det er ikke vanlig at begge foreldrene er med. For meg, og kanskje også for barnet og for barnehageansatte, blir det litt overkill, om du skjønner? Dere kan jo gå hver deres dager da - så dere blir kjent begge to?

Skrevet

Hos oss har det blitt presisert at det bare er en foreldres som skal stille hver dag, men at vi godt kunne ta en eller to dager hver om det passer oss best. Jeg har aldri sett noen med begge foreldrene på tilvenning.

Nødvendig informasjon fikk vi skriftlig.

Anonymous poster hash: 34417...06a
Skrevet

Vi har aldri vært der samtidig, men tatt en dag hver. Skjønner ikke helt hva begge foreldrene skal være med på tilvenningen etter?

Anonymous poster hash: 2d760...a5f

Skrevet

Her fikk barnefaren fri til å være med første dag i barnehage å det synst nok småen at er veldig kjekt :)

Skrevet

Vi ser an hvordan det går første dagen. Skal jo bare være der i ca en time. Så slitsomt kan det ikke være for de som jobber der. :-) andre og tredje dagen (evnt. 4) blir det kun en av oss.

Det kan jo være flere på tilvenning enn dere da. Er jo ofte mange unger på tilvenning og hvis alle skal ha med seg 2 foreldre hver, ja da blir det fullt. Er vel ikke uvanlig at det er 8 - 10 unger samtidig.

Anonymous poster hash: c6fde...c3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...