Gå til innhold

Hvor satt riene med deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært plaget av maserier i lang tid. Disse gjør magen min knall hard å ta på, og jeg har vondt nederst i magen og nederst i ryggen. I dag er noe annerledes, etter langt "oppholdt" fra maseriene med bare kynnere. HELE magen er knallhard (altså ikke bare nederst som med maseriene, som jeg har vært på sykehuset for tidligere) og jeg har vondt i hele magen fra nederst til like under puppene, og i ryggen, i tillegg til at det går nedover lårene. Jeg har til og med vondt i nakken og hodet når det står på. Varer i cirka ett minutt, men er ikke regelmessig (ennå??). Er såpass nære termin at noen telefon til sykehuset ikke er nødvendig ennå tenker jeg, men ville spørre dere om dere kjenner dere igjen på noen måte? 

Anonymous poster hash: 3f317...ea6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Riene satt i ryggen

Anonymous poster hash: eee26...c4c
Skrevet

Jeg vet ikke. Da må jeg spørre min mor.

Anonymous poster hash: 8c6df...539

Skrevet

Riene mine satt i magen. Og ved 3 av fødslene kjente jeg det i lårene også. Lykke til!

Skrevet

Lårene!! Huff

Anonymous poster hash: 3679a...4ac

Skrevet

Riene mine har sittet i korsryggen alle 3 gangene heldigvis da jeg takler smerter i magen svært dårlig :)

Skrevet

Ryggen..

Skrevet

Magen og ryggen... Mest magen.

Skrevet

Mest i korsryggen og nedover lårene, men også litt i magen.

Anonymous poster hash: ce106...12e

Skrevet

Satt hovedsakelig i ryggen, men kjente det innimellom i magen også.

Anonymous poster hash: 29215...9ce

Skrevet

Ved 4 av 5 fødsler satt smertene i korsryggen. Den siste satt de i magen. Verste smerter EVER!!! :/

Anonymous poster hash: 6ef4d...c9a

Skrevet

Satt i korsryggen, heldigvis. Håper jeg slipper å oppleve de i magen, for det må være helt forferdelig..

Skrevet

Jeg hadde riene nederst i magen. Andre gang, ved setefødsel kom noen litt i korsryggen.

Skrevet

Satt i korsryggen, heldigvis. Håper jeg slipper å oppleve de i magen, for det må være helt forferdelig..

Ikke nødvendigvis, jeg vil tro ryggen er verre. første fødsel trengte jeg ikke smertelindring. Eneste ulempen er at de ikke klarer å scanne riene mine.

Skrevet

Magen

Anonymous poster hash: 72919...dea
Skrevet

De satt som kniver i korsryggen. Følte meg helt invalidisert av de, klarte knapt å bevege meg på slutten.

Anonymous poster hash: 90370...576

Skrevet

Magen. Utrolig rart at det er ulikt hos forskjellige! Jeg spurte jordmor under fødsel om det virkelig var tilfelle at noen ble massert på ryggen under riene,da det virket helt utenkelig for meg.

Skrevet

Har vært plaget av maserier i lang tid. Disse gjør magen min knall hard å ta på, og jeg har vondt nederst i magen og nederst i ryggen. I dag er noe annerledes, etter langt "oppholdt" fra maseriene med bare kynnere. HELE magen er knallhard (altså ikke bare nederst som med maseriene, som jeg har vært på sykehuset for tidligere) og jeg har vondt i hele magen fra nederst til like under puppene, og i ryggen, i tillegg til at det går nedover lårene. Jeg har til og med vondt i nakken og hodet når det står på. Varer i cirka ett minutt, men er ikke regelmessig (ennå??). Er såpass nære termin at noen telefon til sykehuset ikke er nødvendig ennå tenker jeg, men ville spørre dere om dere kjenner dere igjen på noen måte?

Anonymous poster hash: 3f317...ea6

Hadde det akkurat som du beskriver for to dager siden. Det varte totalt i 12 timer og så gikk det over. Har ikke kjent et pip siden da. Hos meg kom smertene av at hodet gikk helt ned i bekkenet og mest sannsynlig festet seg. Magen ser helt anderledes ut og er blitt mye mindre.

Jeg trodde at hode hadde festet seg allerede, men der tok vi feil :P

Jeg er annengangs og trodde jeg hadde begynt med rier. Men som du sier, ingen vits å ringe tidlig uansett.

Skrevet

Magen. Utrolig rart at det er ulikt hos forskjellige! Jeg spurte jordmor under fødsel om det virkelig var tilfelle at noen ble massert på ryggen under riene,da det virket helt utenkelig for meg.

Åå, det var helt utrolig deilig å bli "massert" i ryggen. Han trykket vel bare hele knytteneven inn på punktet der smerten satt tilslutt, og det var skikkelig god smertelindring for meg.

Skrevet

Hofter og lår. Gikk å venta på at det skulle kjennes i magen(for det var slik jeg trodde det skulle vær), og BANG!! Der satte pressriene inn!

Skrevet

Rygg og mage. Som heftige mensensmerter.

Anonymous poster hash: f56b4...be2

Skrevet

Kun magen, kjennte ingen ting i ryggen

Skrevet

Syns jeg kunne kjenne at de satt i livmorhalsen jeg.. :P Er det vanlig tro..? :P 

Anonymous poster hash: f59a6...b73
Skrevet

Magen og rumpa begge gangene. Syntes det kjentes mer som mageknip fra helvete enn menssmerter som andre nevner. Vi opplever det alle ganske forskjellig tror jeg ;)

Anonymous poster hash: 6944e...4e3

Skrevet

Jeg husker ikke, enda jeg har fundert over dette flere ganger!! Husker bare at det vat jæ&$@ vondt. Styrtfødsel da, så gikk fort over... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...