Gå til innhold

Gruer meg til å fylle ut foreldrepenge-søknaden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den må fylles ut nå i helga for å få levert til mandag. Lang behandlingstid. Synes hele søknaden er så omfattende og er redd jeg misforstår og fyller ut feil eller mangler. Var nede på det lokale nav-kontoret og forhørte meg om hjelp til utfylling,men ingen der hadde noe greie på det.

Huff,får vel bare sette igang og klare meg selv :-/

Er det kun terminbekreftelse som skal følge med som vedlegg?

Jobben sender inn inntektsopplysninger direkte til nav fikk jeg beskjed om da jeg ringte regnskapsavd. på jobb.

Anonymous poster hash: 9f277...622

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sendte ikke noe vedlegg i det hele tatt jeg. Bare skjemaet

Skrevet

Hvis du leser teksten og ikke bare krysser i vei, er det virkelig ikke noe problem med en standard søknad. Tar under 5 minutter. Har du gradert uttak eller noe blir det litt mer avansert.

Anonymous poster hash: 1d984...d8b

Skrevet

Okay,takk for svar :-)

Jeg begynner min permisjon i slutten av september. Har hatt inntekt i lang tid,men f.o.m 1 mai fikk jeg ny stilling og gikk opp i lønn. Det er vel lønnen jeg har hatt f.o.m 1 mai som blir grunnlag for permisjonspengene? Håper det :-)

Hi

Skrevet

Det er en facebook-side som heter nav foreldrepenger, eller noe i den duren.. Mye god hjelp å få der. Tror ikke de svarer i helga, men mulig du finner svar der alikevel:-) lykke til!

Skrevet

Ja,dette er en fast stilling jeg har fått som jeg skal fortsette i etter permisjon også. Ikke noe vikariat.

Har fastlønn hver mnd.

Er det noe jeg må gjøre eller noe ekstra skriv jeg må legge ved for at nav skal ta utgangspunkt i den nye lønnen min?

Hi

Skrevet

Takk for svar :-)

Det er samme firma, bare ny avdeling og ny stilling.

Men jeg gjør slik du anbefaler og skriver et ekstra notis :-)

Er nok tryggest det ;-)

Hi

Skrevet

Jeg lurer på en ting til som jeg ikke finner svar på:

I punkt 2.1 på søknadsskjemaet "Likestilt med inntektsgivende arbeid":

Jeg har som sagt fast jobb, men har i perioder etter at jeg ble gravid vært helt og delvis sykemeldt, og er det også på nåværende tidspunkt.

Skal jeg da krysse av i øverste rubrikken der det står "sykepenger, pleie-og omsorgspenger,arb.avklaringspenger,svangerskaps-eller foreldrepenger", siden jeg altså har mottatt sykepenger i store deler av opptjeningsperioden for foreldrepenger?

Håper noen kan svare :)

Føler at flesteparten er sykemeldt i hele eller deler av opptjeningsperioden til foreldrepenger, krysser dere av i denne rubrikken?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...