Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #1 Skrevet 3. august 2013 Jeg synest ikke det er riktig og kjefte og smelle til småbarn. Jeg forklarer heller at slikt gjør man ikke og at det må de hugse til neste gang. Anonymous poster hash: 08e22...c40
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #2 Skrevet 3. august 2013 Kjefter og smeller gjør jeg sjelden, selv til store barn. Rettleder barn gjør man jo fra man får dem i armene første gang (omtrent ). Første man prøver å lære dem er å ikke lugge, det gjør man ikke ved å kjefte, men ved å si nei, nei og løsne opp den lille neven som med forbausende kraft har knyttet seg rundt et hårtjafs fra mammas hode. Jeg er ganske bestemt ettersom de vokser til, fjerner gjerne barnet fra situasjonen og sier klart og tydelig nei. For mye dilling og forklaring går rett over hodet på veldig små barn, men selvfølgelig skal de etterhvert som de vokser til lære om konsekvens og hvorfor ikke, på sitt nivå. Med denne oppdragelsesmåten har jeg da klart å få fire ganske så veloppdragne barn, så det har fungert godt hos oss. Anonymous poster hash: be1fa...65d
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #3 Skrevet 3. august 2013 Bruker litt strent stemme av og til, men kjefter ikke nei. Bortsett fra en gang i ren refleks da han slo meg hardt i ryggen med en spade. Anonymous poster hash: b43bb...cb7
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #4 Skrevet 3. august 2013 Ikke små barn, men tålmodigheten er ikke ubegrenset. Har vært mamma i noen år og har kjeftet , ikke stolt v det, men det skjer.... Kjefting hjelper stort sett ikke på annet enn å få ut aggresjon hos foreldrene...., men de fleste glipper av og til. Anonymous poster hash: 5e1dd...ec8
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #5 Skrevet 3. august 2013 Jeg synest ikke det er riktig og kjefte og smelle til småbarn. Jeg forklarer heller at slikt gjør man ikke og at det må de hugse til neste gang. Anonymous poster hash: 08e22...c40 Hugse??? Anonymous poster hash: 28953...9a9
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #6 Skrevet 3. august 2013 Jeg synest ikke det er riktig og kjefte og smelle til småbarn. Jeg forklarer heller at slikt gjør man ikke og at det må de hugse til neste gang. Anonymous poster hash: 08e22...c40 Hugse??? Anonymous poster hash: 28953...9a9 Ja at de må hugse og ikke gjøre de same feilene til neste gang. Anonymous poster hash: 08e22...c40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå