Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #1 Skrevet 3. august 2013 Katten vår har den siste tiden hatt en stor kul i nakken som vi har fått beskjed om er en fettkul og at den ikke er noe poeng i å skjære bort. Almenntilstanden hans har blitt verre og verre og nå merket vi at kulen har blitt veldig stor og tydeligvis vond/ekkelt for ham når vi tar på. For å toppe det hele er katten ekstremt tynn (har fått alt av ormekurer og vaksiner og alt) og plutselig har han begynt å halte helt uten videre.. Har tydelig veldig vondt. Jeg tenker at det beste kanskje er å la katten slippe. Han har det virkelig ikke noe godt, og det tullet med at det bare er en fettkul han har tror jeg ikke på i det hele tatt dessverre. Min mann (som er jeger) sa at han kunne skyte ham med tungt hjerte, men noe i meg stritter imot og vil heller vente til mandag når dyrelegen er oppe igjen. Hva tenker dere? Er avliving det beste her? Hjertet mitt brister. Anonymous poster hash: 97559...ba3
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #2 Skrevet 3. august 2013 Jeg ville iallefall ventet til mandag så det blir litt mer humant.. så får dere litt ekstra tid på å si farvel?Lykke til uansett, det er en tung avgjørelse, men lider dyret er det nok best å la det slippe. Anonymous poster hash: 7c621...b1b
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #3 Skrevet 3. august 2013 Hvis katten lider må noe gjøres. Om katten blir skutt av en som vet hvordan, slik at den dør momentant, er vel ikke det mindre humant enn en sprøyte hos dyrlegen? Når det er sagt ville jeg vel tatt en tur til dyrlegen likevel, og be om en ny vurdering, evenntuelt en annen dyrlege? Det kan jo hende at det går ann å finne ut hva dette er og behandle det, selv om det serut til at den første diagnosen var feil. Nå har det jo også kommet nye symptomer, som vil gi dyrlegen mer å gå på. Du trenger ikke vente til mandag for å få tak i en dyrlege. Hvis du mener katten lider bør du ringe nå. Dyrlegevakt er en lovpålagt tjeneste, de fleste steder har de lokale dyreklinikkene ha en rotasjonsordning i forhold til hvem som har vakt på kvelder, i helger og høytider. Hvis du ringer nummeret til den dyrlegen du pleier å bruke har de sannsynligvis en telefonsvarer som opplyser hvilket nummer du skal ringe for å få tak i den som har vakt. Du vil måtte betale et hellgetilegg, så det blir litt dyrere, men hvis katten tydelig lider bør du ikke la den gå ubehandlet helt til mandag. Lykke til :-) Anonymous poster hash: 2a30b...7bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå