Gå til innhold

The sims har 12 års aldersgrense... Virkelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har spilt the sims med sønnen min på 8 år og har vurdert det slik at dette er jo ingenting i forhold til skytespill og andre spill som får 12 års aldersgrense. Er det fakta at det er pga av at simmene kan "kose" sammen (med stor sensurert klamme over) som gjør at det får 12 års aldersgrense? 

Tenker som så at han kan spille det alene egentlig.

Anonymous poster hash: 50d5c...5bf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel ja de kan kose sammen, men det er somregel under dyna / i vannet og sensurert vist jeg ikke husker feil. Niesene mine på 7 og 10 er veldig gla i det spillet :)

Skrevet

Slike aldersgrenser er vegleiande og ikkje absolutte. Har du gjort deg kjend med spelet og vurdert det passande for barnet ditt (noko eg ser som ei selvfølge at foreldre gjer når det gjeld dataspela til ungane) er det fritt fram for å la han spele det. Er det då eit problem at anbefalt aldersgrense er 12 år?

Og ja, aldersgrensa er nok såpass høg pga moglegheitene i spelet for å ha sex med alt og alle og vere utro over ein lav sko. Samt at EA er amerikansk og det faktum at simmane kan ha sex med personar av same kjønn får amerikanarar til å steile.

Skrevet

Det er pga sexen og volden! Men er enig med deg i at yngre barn godt kan spille det, det er ganske barnevennlig. Men det kan hende man blir nødt til å forklare et og annet om hvordan barn blir til. (Du kan velge om du vil ha sex med eller uten prevansjon; "årnings" og "prøv å få barn"). Simmer kan også sloss med hverandre, og de kan dø i ulykker etc.

Gjest meg&mini
Skrevet

Vel ja de kan kose sammen, men det er somregel under dyna / i vannet og sensurert vist jeg ikke husker feil. Niesene mine på 7 og 10 er veldig gla i det spillet :)

Hehe, kan de ha seg i vannet?

Skrevet

Vel ja de kan kose sammen, men det er somregel under dyna / i vannet og sensurert vist jeg ikke husker feil. Niesene mine på 7 og 10 er veldig gla i det spillet :)

Så vidt eg veit har simmar sex kun under dyna innomhus, men har ingen problemer med å gjere det i boblebadet rett ved ein trafikkert gangveg (eller i eit avlukke på eit offentleg toalett).
Gjest meg&mini
Skrevet

Så vidt eg veit har simmar sex kun under dyna innomhus, men har ingen problemer med å gjere det i boblebadet rett ved ein trafikkert gangveg (eller i eit avlukke på eit offentleg toalett).

Haha, stemmer det;)

Skrevet

Jeg har spilt dette med ham. Han kan jo litt om sex i og med at han vet hvordan barn blir til. Men har så langt ikke sett at han har noe interesse for å prøve dette i spillet. Nå er ikke jeg hysterisk på sex heller da, og gutten vet at spill er spill og ikke virkelighet.

Anonymous poster hash: 50d5c...5bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...