Gå til innhold

er dette vanlig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp kommet hjem fra syden ferie med familien min hvor mine foreldre og brødre startet å drikke kl 4 på ettermiddagen (brennvin) null hensyn til at mine barn er tilstede og leker rundt dem.. de blir ikke veldig synlig beruset, men sier seg vel selv at de forandrer seg når de drikker ren brennvin.. og det er ikke kun ett glass. Når jeg etter vi kom hjem sa at jeg og barnet mitt ikke skal ha en slik ferie igjen og at det burde respekteres at barn er tilstede fikk jeg høre at det var trist hvis vi ikke blir med neste år.. hva gjør man med sånt? Er alenemor og har ikke stor familie..

Anonymous poster hash: 91d82...c79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det håper jeg ikke er vanlig. Å ta seg en øl eller et glass vin på ferie er nok ganske normalt, men brennevin klokka 4..?

Anonymous poster hash: 573fc...42e
Skrevet

Net, det hørtes rimelig spesielt ut.

Ikke uvanlig med kanskje ett glass vin til lunsjen og et par til middag om kvelden NOEN av feriedagene, men bennevin fra kl 4 hver dag har jeg virkelig aldri opplevd.

Jeg skjønner godt at du ikke vil feriere med dem hvis de holder på sånn.

Anonymous poster hash: f7bb9...306
Skrevet

Er dessverre ikke stort å gjøre, de finner alkohol på ettermiddagen viktigere enn egen familie :( Triste saker!

Anonymous poster hash: f0ff0...b25
Skrevet

Klokka 4 er ikke på ettermiddagen, men natten.

Kl 16 derimot...

Anonymous poster hash: cc5f6...e3d

Skrevet

Desverre er det ikke så uvanlig i en del miljøer.

Det man gjør er å droppe å dra på ferie sammen med disse menneskene.

Anonymous poster hash: 38926...60a
Skrevet

I følge dem så er det jeg som velger dem bort og ikke omvendt.. hi

Anonymous poster hash: 91d82...c79

Skrevet

Klokka 4 er ikke på ettermiddagen, men natten.

Kl 16 derimot...Anonymous poster hash: cc5f6...e3d

Flisespikkeri...

Kanskje du må forklare de at de får velge, alkohol eller barnebarn? Hvis de lover å ikke drikke så kan du bli med, men hvis ikke så finner du på noe annet. Og selv om du er alenemor så ser du jo familien din ellers også? Ikke bare når dere er på ferie? Du kan jo bruke ferien på noe annet morsomt og se familien din ellers :)

Skrevet

Det er nok desverre mer vanlig enn man skulle tro :( For mange er ferie ensbetydene med fyll uansett om barn er tilstede eller ikke. Bra for dine barn at du velger å skjerme de fra det.

Skrevet

Ikke sånn det skal være når det er barn til stede nei. Hvem vet, kanskje du ikke er alenemor neste sommer? Da er det jo uansett mer aktuellt og ikke dra med familien alikevel.

Anonymous poster hash: 11ced...112

Skrevet

Det er ikke vanlig i min familie, iallefall. 

En øl eller vin til maten eller ved bassengkanten, kanskje en liten drink, det er nå greit i en ferie eller på sydentur.

Men å bøtte nedpå alkohol, enten det nå er det ene eller det andre, i timevis, spesielt slik at man begynner å oppføre seg annerledes og sånn ar barn reagerer, det er hverken greit eller normalt.

Jeg hadde aldri reist på ferie med noen som mener alkohol er viktigere enn barnas ve og vel.

Skrevet

Reis heller med en venninne, eller alene med barna neste år.

Jeg var alene med mine barn i år, og det var kjempekoselig. Vi hadde det så hyggelig sammen, og kom ellers i prat med andre på hotellet, og barna finner altid lekekamerater.

Hvis du ikke vil reise alene på den måten, fins det også organiserte turer for aleneforeldre med barn, det er sikkert helt topp for barna.

Anonymous poster hash: f7bb9...306

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...