Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #1 Skrevet 3. august 2013 Når vi tar med oss ugnene på kino, koster det jo ca 100 kr pr billett. Det blir 400 kr, og selv om vi har grei økonomi er jo dette penger. For at vi skal kunne få flere kinoopplevelser uten at det skal koste skjorta, tar vi med oss godteri og micropop hjemmefra. Pluss en flaske saft eller vann til ungene. Er det utrolig gnient å ikke la de plukke godt selv, og kjøpe pop corn i dyre dommer ? Det er kanskje litt av opplevelsen det også, eller ? Hva gjør dere ? Anonymous poster hash: 1f1bb...167
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #2 Skrevet 3. august 2013 Plukker smågodt og drikke på Kiwi/ Rimi ved siden av kinoen.. :-) Anonymous poster hash: 13868...7bb
Gjest Yzma Skrevet 3. august 2013 #3 Skrevet 3. august 2013 Næh, det synes jeg ikke. Kinopopkorn, brus og godter ER dyrt.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #4 Skrevet 3. august 2013 Kinoen tjener jo mer penger på kiosken en selve kinoen, så det er ikke kjipt. Pleier alltid ta med en flaske vann selv, og barna deler en smågodt skål. Mer trengs ikke. Anonymous poster hash: b9730...ee1
Stella Maris Skrevet 3. august 2013 #5 Skrevet 3. august 2013 Tror dette er mer en problemstilling for oss voksne enn for ungene... De får snop de, og er sikkert happy med det Hvor snopet kommer fra, tror jeg er mindre viktig.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #6 Skrevet 3. august 2013 Vi kjøper drikke og godt på butikken. Sjelden vi kjøper noe i kino kiosken. Vi tar ikke ungene så veldig ofte med på slike ting siden det blir alt for dyrt. Vi tok ungene med på badeland for noen dager siden og det kom på rett over 900 kr for inngang, mat og parkering. (som regle tar vi med mat selv, men denne gangen tenkte vi å spandere mat på badelandet) Anonymous poster hash: ba6c2...818
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #7 Skrevet 3. august 2013 Hvis det er den ene gangen i året man er på kino og virkelig skal kose seg, så synes jeg det er litt kjipt å spare inn ved å ha med "matpakke". Vi er sjeldent på kino fordi vi bor uti huttaheita med bare en kjip bygdekino, så når vi først er på "ordentlig" kino så blir det full pakke. Men er dere på kino oftere så er det selvsagt helt greit. Anonymous poster hash: 07c5c...05d
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #8 Skrevet 3. august 2013 Tantebarna mine har alltid med seg popcorn og godt hjemmefra, og drikke i flaske. De syns det er superstas å dra på kino, og ser ikke på godteriet i kiosken engang. Det er jo skikkelig overpriset. Jeg kjøper selv alltid godteriet på butikken for å ta med, handler ikke på kinoen. Anonymous poster hash: 890b1...59f
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #9 Skrevet 3. august 2013 Må men spise snop og ha med drikke for å se en film? Anonymous poster hash: 239f2...5ab
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #10 Skrevet 3. august 2013 Nå har ikke vi barn enda da, men vi er ofte innom butikken på forhånd før vi drar på kino og kjøper brus og smågodt Anonymous poster hash: 263d5...711
Gjest Julia1984 Skrevet 3. august 2013 #11 Skrevet 3. august 2013 Må men spise snop og ha med drikke for å se en film? Anonymous poster hash: 239f2...5ab Litt kjipt å gå på kino uten noen ting?? Synes det hører med! Ungene synes det er stas!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #12 Skrevet 3. august 2013 Må men spise snop og ha med drikke for å se en film? Anonymous poster hash: 239f2...5ab Selvsagt MÅ man det! Vet du ingenting? Anonymous poster hash: 152cb...e1c
☆☆☆ Skrevet 3. august 2013 #13 Skrevet 3. august 2013 Tvert imot er det idiotisk å ikkje kjøpe snacks andre stader enn kinoen. Sjølv endar eg stort sett opp med dyrt kinogodt, sjølv om eg kvar gong tenker at eg skal ta med neste gong
It's all about me Skrevet 3. august 2013 #14 Skrevet 3. august 2013 Gjør akkurat det samme selv. Ikke bare på kino men på alle steder det selges godis, som Disney on Ice.
DaTuMa Skrevet 3. august 2013 #15 Skrevet 3. august 2013 Hvis vi går på kino midt i uka kjøper vi ikke godteri. I helg kjøper vi enten smågodt på butikken ved siden av eller tar med noe vi har i skapet hjemme. Har tatt med popcorn hjemmefra også, mest for å begrense mengden egentlig. De gigantiske bøttene de har på kino er jo alt for mye.
Gjest Nerdens'mus Skrevet 3. august 2013 #16 Skrevet 3. august 2013 Kjøper godteri på kinoen avogtil når jeg ikke skal på film. De har ferskt og godt godteri og enkelte ting i sitt sortiment som jeg ikke finner andre plasser. Klart det er dyrt med 75 kroner for popcorn brus og en sjokolade, men handler man kun de tinga man ikke får andre plasser en location, flyplasser eller rene godte forretninger så føles det verdt det.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #17 Skrevet 3. august 2013 Har de ikke familierabatt på kinoen? Hvis man drar fire stk sammen koster billetten 70 kr istedet for 100 på vår kino. Anonymous poster hash: dfc60...71c
soleia Skrevet 3. august 2013 #18 Skrevet 3. august 2013 Er sjelden me kjøper smågodt, så var stor stas for ungane å handle det på nærbutikken før første kinobesøk. Orka ikkje køa på kinoen. Himla dyrt er det der og.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #19 Skrevet 3. august 2013 Ikke gnient, men smart! Det er jo svindyrt å kjøpe på kinoen! Anonymous poster hash: 9f618...e45
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #20 Skrevet 3. august 2013 Kjøper godteri på kinoen avogtil når jeg ikke skal på film. De har ferskt og godt godteri og enkelte ting i sitt sortiment som jeg ikke finner andre plasser. Klart det er dyrt med 75 kroner for popcorn brus og en sjokolade, men handler man kun de tinga man ikke får andre plasser en location, flyplasser eller rene godte forretninger så føles det verdt det. ...det popkornet du kjøper fra skapet på kinoen kan være over to uker gammelt det... "skikkelig ferskt og godt godteri" vil jeg si... blæh (men de har et og annet annet "morsomt" godteri da, det skal de ha). Anonymous poster hash: 99e2a...106
Preggie Skrevet 3. august 2013 #21 Skrevet 3. august 2013 Absolutt ikke kiipt og gnient! Godteri er overpriset på kino. Veldig smart å ta med fra butikken.
IreneUtålmodig Skrevet 3. august 2013 #22 Skrevet 3. august 2013 kjøper smågodt/sjokolade og brus i butikk, så en liten popkorn (kun jeg som er gla i det) på kinoen. Ingenting slår kino popkorn
Gjest Nerdens'mus Skrevet 3. august 2013 #23 Skrevet 3. august 2013 Kjøper godteri på kinoen avogtil når jeg ikke skal på film. De har ferskt og godt godteri og enkelte ting i sitt sortiment som jeg ikke finner andre plasser. Klart det er dyrt med 75 kroner for popcorn brus og en sjokolade, men handler man kun de tinga man ikke får andre plasser en location, flyplasser eller rene godte forretninger så føles det verdt det. ...det popkornet du kjøper fra skapet på kinoen kan være over to uker gammelt det... "skikkelig ferskt og godt godteri" vil jeg si... blæh(men de har et og annet annet "morsomt" godteri da, det skal de ha). Anonymous poster hash: 99e2a...106 Nå står det vel ganske klart at jeg ikke kjøper popcorn. Men 2 uker hørtes ikke veldig realistisk ut med tanke på næringsmiddellover i Norge så vil gjerne ha kilde for denne informasjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå