Gå til innhold

Har noen av dere samboere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 7c270...8a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

syns det virker som de fleste her har samboere.

Skrevet

Eh.....hvorfor ikke skrive: til dere med samboere!

Selvfølgelig er det samboere her inne!!!

Anonymous poster hash: 235de...d6d

Skrevet

Samboerskap har jeg aldri skjønt meg på! Spesielt ikke med folk som bor sammen og får mange barn sammen, før de eeendelig gifter seg mange år senere. Hva er vitsen da?? Syns uansett det er så stygt at folk sier "sambo og jeg ditten, sambo og jeg datten". Samboer betyr bare at dere bor sammen! Hvorfor ikke ekteskap?

Anonymous poster hash: 8b62c...531

Skrevet

Samboerskap har jeg aldri skjønt meg på! Spesielt ikke med folk som bor sammen og får mange barn sammen, før de eeendelig gifter seg mange år senere. Hva er vitsen da?? Syns uansett det er så stygt at folk sier "sambo og jeg ditten, sambo og jeg datten". Samboer betyr bare at dere bor sammen! Hvorfor ikke ekteskap? Anonymous poster hash: 8b62c...531

Enig med deg.

Anonymous poster hash: bec5c...f92

Skrevet

Samboerskap har jeg aldri skjønt meg på! Spesielt ikke med folk som bor sammen og får mange barn sammen, før de eeendelig gifter seg mange år senere. Hva er vitsen da?? Syns uansett det er så stygt at folk sier "sambo og jeg ditten, sambo og jeg datten". Samboer betyr bare at dere bor sammen! Hvorfor ikke ekteskap?

Jeg har planer om å gifte meg kun eg gang i mitt liv.. Jeg har, som så mange andre, noen ønsker for hvordan bryllupet mitt skal bli! Jeg har vært sammen med samboeren min i 10 år snart, og først ifjor fridde han! For det er først nå vi faktisk har råd til å ha et bryllup som er sånn som vi ønsker det.. Ser ikke den store forskjellen uansett.. Vi er jo sammen uansett.. Barna vi har sammen er mer forpliktende enn noen ringer.

Anonymous poster hash: 8dfb9...85b

Skrevet

Så heldig for deg at du står fritt til å velge det som passer deg best da :)

Vi er samboere på tyvende året, har fått fire barn sammen og jeg kalle han mannen min når jeg snakker om han.

Anonymous poster hash: 70a55...500

Skrevet

Jeg er samboer med Kjæresten a.k.a. PappantilNurket ;)

Skrevet

Jeg har ikke lyst til å gifte meg i det hele tatt. Men jeg har lyst på en kjæreste å dele dagene med og en deltagende far til mine barn. Han er også helt enig med meg. Hvis man ikke er religiøs synes jeg ekteskap er bare tull. Betyr i praksis ingenting. Løftene man gir brytes over en lav sko når folk går lei av hverandre uansett.

Den juridiske sikkerheten kan man ordne med avtaler og kontrakter hvis man ønsker. Selskap for slekt og venner kan man også arrangere av mange andre gode grunner. Og ikke minst kan man bruke pengene man ellers ville rotet bort på hvit bløtkakebryllupskjole, frisør og annet tull til morsommere ting. En fantastisk ferie, for eksempel!

Anonymous poster hash: f164f...7fd
Skrevet

Så man skal liksom ikke få lov til å bo sammen om man ikke er gift? For samboere er enkelt og greit noen som bor sammen. Og om man får barn uten å være gift, skal man flytte fra hverandre fordi det er teit å være samboere?? Snakker om rare folk altså ! (Anonym med den smarte kommentaren lenger opp).

Om du hadde sagt at du ikke forstår hvorfor folk er forlovet i 20 år med 5 unger osv, da kunne jeg skjønt tankegangen din. Men å være samboere med barn er teit? Haha, tipper du er like teit :P

Skal foreslå for samboer at jeg og babyen flytter ut fordi vi ikke er gift :P

Anonymous poster hash: 2d645...cf3

Skrevet (endret)

Kaller han jeg er samboer med for mannen. Har aldri sagt sambo ditt, sambo datt. Og ja vi skal gifte oss, men 200hundre tusen vokser ikke på trær.

Endret av Øyne som ser!!
Skrevet

Jeg er så freidig jeg at jeg stadig omtaler min samboer som mannen min. Enda vi ikke er gift. Kriiiiise!! Han er mann, og han er min.

Jeg ser ikke poenget med ekteskap. Slik loven er nå er det lite poeng i å være gift sånn rent bortsett fra at noen synes det er en hyggelig ting å gjøre.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg vil ikke gifte meg, og spesielt ikke bare for å tilfredsstille andre.

Skrevet

Jeg har alltid sett for meg å kun være gift en gang. Et bryllup skal kun gjennomføres en gang har jeg alltid tenkt.

Nå er jeg separert, og vet ikke helt om jeg vil gifte meg igjen egentlig.

Den dagen en ny samboer blir aktuelt, så skal jeg være sikker på at det er den rette.

Nå når jeg er noen år eldre på baken, så ser jeg at jeg var ikke forelsket i min eks. Jeg var forelsket i ideen om å være kone, mor og husmor. Når jeg da en dag så at jeg var ikke den personen lenger og faktisk ikke var lykkelig i denne "fasaden" så gjorde jeg et valg. Jeg var så ung når vi ble sammen, og ung når vi gjorde alt (hus, barn osv...) . Det gikk altfor fort.

Så nå kommer jeg til å bruke mer tid på å bli kjent med noen på godt og vondt før jeg i det hele tatt vurderer giftermål :)

Anonymous poster hash: df196...e09

Skrevet

Jeg har ikke lyst til å gifte meg i det hele tatt. Men jeg har lyst på en kjæreste å dele dagene med og en deltagende far til mine barn. Han er også helt enig med meg. Hvis man ikke er religiøs synes jeg ekteskap er bare tull. Betyr i praksis ingenting. Løftene man gir brytes over en lav sko når folk går lei av hverandre uansett.

Den juridiske sikkerheten kan man ordne med avtaler og kontrakter hvis man ønsker. Selskap for slekt og venner kan man også arrangere av mange andre gode grunner. Og ikke minst kan man bruke pengene man ellers ville rotet bort på hvit bløtkakebryllupskjole, frisør og annet tull til morsommere ting. En fantastisk ferie, for eksempel!

Anonymous poster hash: f164f...7fd

Nå koster det ikke stort å gifte seg da..

Jeg og mannen reiste på en fantastisk 14 dagers ferie og kom hjem som gift, hadde hverken bløtkakekjole eller frisørutgifter. Vi bare giftet oss på en ambassade, de hadde noen kontordamer som stilte som vitner. Ingen her hjemme visste at vi hadde planer om bryllup og ble lettere sjokkert da vi kom hjem med ring på fingeren :)

Nå er vi gift på fjortende året og har aldri angret.

Vi synes det er godt å være gift, da er det ikke tvil om hvem vi hører sammen med, ikke på noen områder. Vi regnes som hverandres nærmeste familie i lovverket, og det ligger det en trygghet i synes vi.

Hva andre gjør og mener betyr ingenting for meg ihvertfall, de får gjøre som de vil.

Anonymous poster hash: 2f66e...dd2

Skrevet

Vi vært samboere i 7år, forlovet i 5år. Vi skal gifte oss om 2år.

Fordi det er det vi vil.

:)

Anonymous poster hash: e05aa...622

Skrevet

Vi var samboere i flere år, giftes oss fordi vi fikk lyst til å gifte oss. Så enkelt var det, at vi så for oss et liv sammen hadde lite med giftemålet å gjøre, kunne levd som samboere også til "døden skiller oss".

Anonymous poster hash: 31d3a...773

Skrevet

Vi er samboere av den enkle grunn at vi ikke har råd til å gifte oss på den måten vi vil enda. Og samboer er gammeldags, og vil ikke fri før det er slik at vi kan gifte oss innen et år. Helt greit for meg, ser ikke poenget med å forlove seg dersom man uansett ikke har planer om å gifte seg i nærmeste fremtid.

Skrevet

Morsomt at denne tråden, som tydelig var en feil har fått så mange svar:D

Det er jo den diskusjonen på gang her, jo!

Anonymous poster hash: 7c270...8a1

Skrevet

Akkurat nå vil ikke jeg gifte meg, kanskje det endrer seg senere.. Hvem vet :)

Skrevet

"Har noen av dere samboere" var alt som sto, verken mer eller mindre, og dere har satt igang DEN diskusjonen.. Hihihi... Dib i beste stil :D

Anonymous poster hash: 8c6dd...80b

Skrevet

Jeg kunne faktisk tenke meg å gifte meg igjen. Enten veldig smakfullt og diskré f.eks. på den norske en ambassaden i Paris i drakt fra Chanel m/mottagelse med champagne og kanapéer etterpå eller _skikkelig_ over the top à la "my big fat gipsy wedding" i marengskjole og med en tre meter høy, roterende bryllupskake som blinker og spiller Mendelson :D

Skrevet

Er ikke sikkert alle har rukket gifte seg enda da!!

Skrevet

jeg har ikke samboer :(

skulle gjerne hatt det..... JÆVLI ensomt

Anonymous poster hash: 618f6...ac1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...